FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Yvonne Meusburger - Sybille Bammer

• 01
    HakanSukur
    den 14 juli 2011 14:14

WTA Bad Gastein

Här synes jag oddsen blivit för höga på Bammer, som i grunden är en klart bättre spelare än vad Yvonne Meusburger är. Yvonne har en spelstil som eg. bara är duglig på gruset, och hon går sällan för egna winners eller gör ace. Säkerhet är alfa och omega vad gäller hennes spel, men mot bättre motspelare blir hon ofta "hit of the court".

Sybille Bammer är leftie och väldigt rutinerad. Precis som Meusburger spelar hon på hemmabana här. Bammer imponerade på mig i dagens match mot Halep både fysiskt och psykiskt. Hennes förmåga att växla defensiv med offensiv, och enormt höga procent på 1.serves in är imponerande, och resultatet i den här matchen ligger mycket på hennes eget racket.

Meusburger är extremt sårbar i egen serve alltså, och även om hennes returspel är bra tror jag hon får långt mindre gratis mot Bammer än mot Alona Bondarenko i 1.rundan. Saken är den att ukrainskan var LÅNGT under max i den matchen, så den segern är svår att värdesätta.

H2H är också 2-0 i fördel Bammer efter två enkla segrar. Sist de möttes vann Bammer 62 61 i Portoroz 2007, och stod i 1,22 i odds, som en jämförelse mot dagens odds. 1,22 är knappast motiverat nu givetvis, men runt 1,7 tycker jag är rätt.

Hakan

• Svara
  • 02
    TigerNicho
    den 14 juli 2011 14:14

Hvorfor er odds steget på hende???

• Svara
  • 03
    HakanSukur
    den 14 juli 2011 14:19

Har också noterat höjningen på denna, och jag förstår inte helt varför själv. Det är möjligt att marknaden går hårt på Meusburgers starkare res. i år, att ngn meget populär capper tipset om Meusburger här, eller dylikt. Jag tror fortsatt på Bammer, men med tanke på oddshöjningen kan det väl vara rimligt att avstå denna.

• Svara
  • 04
    TigerNicho
    den 14 juli 2011 14:22

Den skal have et spil :) vi krydser fingre
    //Tiger

• Svara