FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Wyoming - Temple

• 01
    cbll
    den 17 december 2011 16:14

Visse mennesker glæder sig i denne tid meget til julen. Mindst lige så vigtigt for mig, er derimod et andet højdepunkt: NCAA Bowls. Vil komme med jævnt mange analyser over de næste uger, og starter her med New Mexico Bowl, hvor Temple og Wyoming tager imod hinanden.

Temple O vs Wyoming D

Uden tvivl dette matchup der kommer til at afgøre kampen. Flere underlige matchups. Temples offense er mildest talt elendigt til at kaste bolden, hvorimod de er helt i tops i FBS når det gælder running game. Her ligger de nr. 7 - og har en god flash/thunder kombination, og endda flere af slagsen.

Bernard Pierce er her en komplet RB. 6'1 og 218lbs - og en fantastisk kombination af speed og power. Han kommer til at have nemme arbejdsforhold, eftersom Wyomings defense i snit har tilladt over 230 rushing yards pr. game i denne sæson. Virkelig meget - og jeg tror han kan gå helt grasat i denne kamp. Over kampen kan han køre deres defense fuldstændig i sænk med sin fysik, og mon ikke det munder sig ud i nogle big plays til sidst i kampen. Specielt når man tænker på hvor vigtigt running gamet er mht. possession sidst i kampen. Det er usikkert hvem der er Temples starting QB - de har haft flere på positionen gennem sæsonen, hvilket er begrundelsen for deres tvivlsomme performance passing mæssigt.

Wyoming O vs Temple D

Offensivt stiller Wyoming i en af de klassiske i college football. En god omgang spread shotgun, dog doseret med en del antal løb, og zone blocking up front, nok mest på grund af størrelsen og mobiliteten på deres offensive linjemænd. Brett Smith liner op bag center, og rammer han dagen, er han en farlig herre for vores tip her. Han har en god arm, og kan også sagtens løbe med bolden og købe sig tid, eller gå efter first down. En trussel på flere punkter - og Temples defense har ikke på noget tidspunkt lov til at slappe af. Dog svinger han meget i niveauet, og han får det bestemt ikke nemt her. Temples defense har et fint pass rush, og Smith skal virkelig ramme dagen på flere punkter før at Cowboys bliver en trussel.

---

• Svara
  • 02
    Badpublicity
    den 17 december 2011 16:14

Hej Cbll Synes det er fantastisk med spil forslag til College bold, Desværre er jeg ikke så meget inde i det som jeg er i nfl, men 230 tilladte rush er jo vanvid og hvis bernard er bare en nogenlunde fornuftig RB burde han straffe det hårdt, dog ville jeg gerne høre han gennemsnit og tidligere kampe? og om der er noget sted man kan spille på Bernard pierce over x antal yards?

På forhånd tak.

• Svara
  • 03
    cbll
    den 17 december 2011 16:25

Fedt med flere interesserede - spørg alt hvad du har lyst til.

For et par år siden havde Bet365 player speciels, i få tilfælde. Det er dog slet ikke så udbredt, fordi bookmakerne nemt kan blive slået her.

Mht. rushing yards tilladt - jo, det er mange, men eftersom det er college football skal du tage alt med et gran salt. På grund af manglene kontinuitet og alderen på spillerne bliver der generelt lavet mange flere brølere end i NFL, dermed højere scorende kampe.

Pierce har i denne sæson 248 rushing attempt - 1381 rushing yards til følge = 5.6 yards p.carry - samt scoret 25 TDs. Han bliver tit brugt på & goal downs, men kan også bryde og tage de lange runs væk fra secondary.

Han har spillet 10 kampe i sæsonen, så 138.1 yards pr. game er altså gns'et. Dog er der ingen med player specials - hvis man opdager en mindre bookie med dem må man endelig sige til, men forestiller mig ikke at andre end Bet365 kunne finde på det. Evt. Pinnacle, men tvivler.

Lykke til hvis du følger :)

• Svara
    • 04
      cbll
      den 17 december 2011 16:40

... For de interesserede, så streamer http://www.espnplayer.com/espnplayer/console i HD kvalitet. Det kan stærkt anbefales. Koster cirka 100kr for at se ALLE bowl kampene i HD - Selv for en nærrig en som mig præsenterer det fin værdi frem for at streame noget der ligner østeuropæisk tv fra 80'erne gennem piratsider :-)

• Svara
    • 05
      Badpublicity
      den 17 december 2011 19:58

Jeg følger... skal prøves..Da Pierce virker rimelig stabil.. en ting ved jeg om college bold at de fleste af kampene bliver afgjort på jorden...

Og jeg snupper den østeuropæiske model indtil videre..!

• Svara
      • 06
        cbll
        den 17 december 2011 20:06

Svært at sige hvor kampen bliver afgjort i college. Mener nu selv mere det er i hvor høj grad et givent hold formår at udnytte deres system. Se bare på Hawaii - de kaster på 9 ud af 10 spil, og man må sige at de gør det godt.

Jeg poster herinde hvis jeg livebetter på kampen.

• Svara
      • 07
        cbll
        den 17 december 2011 20:15

Allerede på første drive rykker Pierce dem rundt. De er simpelthen for bange for at tage det store spil Wyoming. De lader Pierce løbe som han vil, og med playfakes kan Temple hurtigt lave større spil.

Tror hurtigt det kan blive grimt for Wyoming her. Temple -11.5 er en mulighed nu, dog også afhængigt af hvordan de står defensivt.

• Svara
      • 08
        Badpublicity
        den 17 december 2011 23:51

Godt set.. og tak for tippet... smider overskudet på Dallas -6.5

• Svara