FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Villareal-Napoli

• 01
    vixen
    den 7 december 2011 12:08

Sidste runde i Champions Leagues Gruppe A, hvor det store spørgsmål er, om Napoli følger op på den store City-skalp og cementerer deres plads i 1/8-finalen, eller om deres sydeuropæiske blod koger over, så de choker...

Jeg skal ikke påstå, at napoletanere altid tænker særligt logisk, men hvis de kaster et blik på tabellen, så bør de fatte, at de er ét point foran City og ikke kan fedtspille på en uafgjort, fordi det må forventes, at City ordner Bayern hjemme; og mon ikke sydtyskerne (sikre på førstepladsen), der HAR vist, at de kan slå City, sparer lidt spillere til en pt. meget spændende Bundesliga...(Bayerns bedste spillere vil have en lørdagskamp mod nr. 4, Werder Bremen i benene og skal møde nr. 7 Stuttgart ude søndagen efter City...)

Så Napoli skal frem med deres hyperfarlige angrebstrio, Cavani-Lavezzi-Hamsik; som jeg forstår på flere italienske sider, har Cavani et problem med smerte i det ene skinneben, hvorfor han ikke spillede mod Juve, men han blev testet op til kampen, så mon ikke han er klar til Villareal og gerne vil være med...

Samtidig kan jeg se Villareal spille ikke blot for CL-penge, men også den ære, de måtte have tilbage efter en grim CL-indsats; 0-3 og 0-2 mod City og Bayern hjemme, men alligevel tror jeg, at de vil prøve at vise noget, og at de vil score. De spillede en god kamp ude mod Malaga, især offensivt, med masser af gejst, kombinerede rigtigt pænt, Borja Valero var skarp, og Ruben i front viste, at der her kæmpes, mens man savner Nilmar og Rossi. På midtbanen rygtes Cani tilbage snart, men hans eventuelle medvirken mod Napoli er ikke en central faktor for mig at se. Nogle vil måske mene, at Villareal vil koncentrere sig om PD-kampene før og efter Napoli (Santander ude/Sociedad hjemme) for at rykke lidt op i tabellen, men jeg kan ikke se dem spille umotiveret foran et stolt hjemmepublikum.

Når jeg leder efter Over-kampe, kigger jeg typisk efter kampe, hvor man kan forvente et åbent opgør med højt tempo, motivation hos begge hold og "end-to-end stuff", og det tror jeg, vi får her. Jeg kan se begge hold gå efter scoringer, og begge holds forsvar er emmenthaler'ish under pres. Det siger noget om Napolis Over-potentiale, at man scorer og lukker tre ind mod Juventus hjemme, og vi så i hjemmekampen mod Bayern, hvor sårbart Napolis forsvar er på omstillinger. Derudover blev der scoret pænt i Napolis to hidtidige udekampe (1-1 mod City, 2-3 mod Bayern).

På minus-siden skal det nævnes, at Villareal altså ikke har scoret hjemme i CL, men jeg kan bestemt se kvikke omstillinger, frispark og andre dødbolde føre til 1+ garn mod et risikovilligt og måske nervøst Napoli-hold, der ikke har erfaring med denne type kampe. Samtidig kan der naturalmente gå catenaccio i den, hvis Napoli kommer foran 1-0, men jeg tror nok, der skal komme det nødvendige antal målchancer.

Til sidst skal det nævnes, at Villareal i Nilmar og Rossis fravær jo ikke vælter i scoringer i nogen liga, derfor ikke mere end 55% og 4 units, men jeg hælder klart til Over og en åben finale-fight i Villareal, hvor 3+ mål snildt kan blive hjulpet af et forsvarskiks eller to.

Jeg lægger ikke så meget vægt på 2-0 i det første indbyrdes opgør i Napoli og tillader mig at ignorere mulige skader i weekendens ligakampe for de to mandskaber - jeg hæfter mig så meget ved holdenes spillestil og kampens forventede, åbne karakter, at spillet skal ud nu.

Kyllinger er velkomne til at spille det fine odds 1,83 (Bet365) for "both to score". Personligt ser jeg en vinder i kampen - eller 2-2...

Lidt speciel at sætte procenter på...mange scenarier, Napoli foran catenaccio-style...så stille 4 units.

• Svara
  • 02
    vixen
    den 7 december 2011 12:08

Bare en lille opdatering - Napolis offensivtrio, Cavani-Hamsik-Lavezzi, er klar til kamp, og Nilmar forventes ifølge Marca i startopstillingen (sammen med Ruben i angrebet), efter at han blev skiftet ind i weekendens kamp mod Santander. Lille plus hvis Nilmar er med, selv om han såklart er langt fra topformen. Omvendt lille minus at Villareal endnu engang gik målløse fra banen mod Santander.

Deres træner udtaler, at de spiller for stoltheden - lad os håbe, han får ret - spillet kræver nok et mål fra hjemmeholdets side. Lidt synd at der ikke er så store seertal i denne kamp; jeg ville gerne se den på andet end stream...

• Svara