FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

VM 1/4-finale: Angola - Danmark (optakt/debat/tips)

• 01
    jank1
    den 12 december 2011 23:29

Vi var nok mange der bed negle mandag aften lige omkring klokken 21.30. Danmark havde spillet en helt igennem skandaløs kamp og Japan var - som kæmpe-underdog - tæt på at skabe sensationen (på et billigt grundlag). AG Nørgaard sikrede dog forlænget spilletid ved straffescoring til 19-19, og danskerne rundede det af med 23-22 efter 70 minutters håndboldspil.

Det danske forsvar stod egentlig okay, målvogterne - anført af Christina P - var flyvende, mens angrebsspillet sejlede og flød i uprovokerede fejl. 23 mål mod et japansk hold var alt for lidt, også selvom spillestilen var uvant i forhold til gruppespillet.

Angola slog lidt overraskende sydkoreanerne, som er en bedre version af japanerne - så på sin vis godt, at danskerne undgår dem i kvartfinalen. Men der var ikke meget godt at tage med fra ottendelsfinalen, og 70 minutters spilletid i aften er måske ikke en fordel for en skadesramt smal VM-trup.

Angola har tidligere voldt danskerne problemer, og har egentlig spillet en flot slutrunde hidtil. Kan de drille danskerne? Hvad siger brugerne på SpilXperten eller vores inkarnerede håndboldeksperter i form af Sutsko, Roman og Hagen?

Nordicbet er åbnet med odds:
    Angola: 3.85
    X: 9.50
    2: 1.35

Så lad os samle tankerne; hvordan ligger sandsynligheden og værdien på onsdag? Er vi patriotiske, danske roligans, der tager de forventelige 1,25-1,40 som en banker. Eller tager man overraskelsen, Angola, efter en dårlig dansk kamp - som måske godt kunne give knap 4,00 gange pengene igen, når hele markedet er åbnet?

jank1

• Svara
    • 02
      tolle10
      den 12 december 2011 23:42

Der er ikke kommet odds på under/over endnu, men alt efter hvad linjen lander på hælder jeg meget til et underspil. Jeg ved ikke så meget om Angola - men Danmark har haft angrebsproblemer hele turneringen igennem, og det eneste rigtig målrige kamp var 55 mål mod Elfenbenskysten, men det kom primært via dårligt returløb af de afrikanske spillere på Danmarks kontrachancer. Samtidigt har den danske defensiv stået rigtig godt, og det samme har målmændene.. Et underspil virker oplagt, men det kommer selvfølgelig an på hvad linjen ender på.
      Jeg er ikke stærk nok til at sige hvad en fair linje vil være - det må de andre eksperter byde ind med, men jeg tænker at den måske lander omkring de 50 mål?

• Svara
      • 03
        mbkle
        den 13 december 2011 08:41

Jeg har læst at Macelina Kiela Angolas en af Angolas bedste spillere specielt angrebsmæssigt blev skadet mod Sydkorea, så hun skulle være ude. Det burde vel være godt for et underspil som tolle10 foreslår?

• Svara
      • 04
        Sutsko
        den 13 december 2011 09:53

@mbkle

Det vil være et stort afbræk for Angola.

@jank1

Fremragende initiativ. Jeg skal nok give min mning til kende lidt senere, når jeg dels har gjort min stilling/CV op og der dels er et marked. Jeg har været positivt ovrrasket over limits med videre på dette VM. På kampdage op mod kampstart har vi set rigtig fine limits hos specielt Pinnacle.

Mvh.

Sutsko

• Svara
      • 05
        tolle10
        den 13 december 2011 13:28

Så begynder der at ske lidt.
        Hos stort set alle bookmakere er oddset på sejr til Danmark steget, og man kan nu få op til 1,66 gange pengene igen på dansk sejr.
        Derudover har Pinnacle også lige åbnet op for deres over/under linje. Odds 1,95-1,95 på over/under 47,5 mål. Det virker umiddelbart som en ret lav linje.

• Svara
      • 06
        jank1
        den 13 december 2011 13:41

Odds på Angola falder voldsomt, ja.

Lige nu sidder jeg og river mig godt og grundigt i håret (det jeg nu har) over at jeg ikke nappede odds 4 på en afrikansk sejr, klokken 10.00 i morges. Øv, øv, øv.

For jeg synes dog på baggrund af slutrundekampene igennem - på trods af min begrænsede håndboldviden - at 4 gange pengene var højt.

• Svara
      • 07
        christianbc
        den 13 december 2011 18:39

Som Bent Nygaard så flot siger: Alle landshold har en dårlig kamp ved en slutrunde!"

Dette siger han inden kampen mod Japan. Nu har danskerne haft den ene dårlige kamp, så jeg tror personligt at de kan tage Angola. Men med henbil på HCP skal jeg ikke gøre mig til expert på :)

• Svara
    • 08
      jank1
      den 14 december 2011 10:31

Syv timer til kampstart.

Markedshøjeste:
      Angola: 3,00 @Bet365
      Uafgjort: 10,00 @Betway/PP
      Danmark: 1,70 @Betsafe

Skal en dansk sejr virkelig give 1,70 x pengene, hvis Angola også mangler sin store angrebsstjerne?

• Svara
      • 09
        cbll
        den 14 december 2011 10:33

1,70 synes jeg bestemt begynder at lokke på DK

• Svara