FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Units variation?

• 01
    Dagoberto
    den 15 januari 2012 13:17

Hejsa,

jeg overvejer at bruge units 1-10, startende med 0,5%. Mit spørgsmål går til Jer som bruger units. Når i better 0,5% (1 unit) er det så 0,5% af den begynde rulle eller er det 0,5% af den "aktuelle" rulle?

mvh Dagoberto
    Rookie, - stadig i minus :-)

• Svara
    • 02
      DickHansen
      den 15 januari 2012 13:38

Jeg vil anbefale at det er af den aktuelle kapital, så du hele tiden for optimeret avlen af dine penge, derudover giver det også en tryghed, at indsatsen tilskæres i dårlige tider.
      At jeg så synes det er ret voldsomt potentielt at sætte 5 % af den samlede kapital på et bet (10-unit) er vel en anden sag :)

• Svara
    • 03
      cbll
      den 15 januari 2012 13:43

For mig at se er 10-unit skalaen fortidens levn. Hvordan kan du vurdere de små procenter der gør, at du skal sætte 5 units, frem for 4? Det kan man ikke - tilfældigheder spiller ind; man kan blot dreje sig så tæt på virkeligheden som muligt.

Personligt har jeg kun tre typer bets, lad os kalde dem units(tallet angiver bare proportionen til hinanden)

3 units - Ofte valuebets på de højere odds

6 units - Solide spreads, falder sandsynligvis

9 units - Livespillene ligger her - valuespil, ting, hvor man kan se bookmakeren ikke har taget notits af et scenarie i kampen.

Som det kan ses er 3/6 units kun til early picks - 9 units er live.

Grunden til dette er, at specielt den danske superliga har været ekstrem hård at bette på de senere år. Der hvor man kan fange bookmakerne, er live. Sådan er det blevet med meget sport - se bare hvor hurtigt der bliver slashed, såfremt der kommer nyheder ud - et tip fra roman, el. lign. Det er nærmest dødvande til tider.

Det er min metode - lavet ud fra 4 års erfaring i spillebranchen. Virker fortrinneligt ud fra tesen om at der er mere value at hente i livespil, end early, og vægtningen på spillene derfor ligger dér.

• Svara
      • 04
        cbll
        den 15 januari 2012 13:46

.. Og for at tilføje lidt; som ny inden for betting kan 10-unit skalaen også virke overvældene. Vil foreslå at starte med flatstaking og så tage den derfra, evt. udvide til 3 typer bets når du føler dig mere sikker i at finde værdi og vurdere kampe.

• Svara
      • 05
        Dagoberto
        den 15 januari 2012 14:08

Tak for Jeres svar.

cbll - hvis jeg kører flatstaking, lad os sige 1,5% af min rulle, som jeg faktisk tidligere er blevet rådet til herinde under en anden tråd, vil du så anbefale at jeg ligesom jeg nævner øverst tager 1,5% af min startrulle og holder den på det beløb indtil, lad os sige jeg har forøget med 25% eller skal de 1,5% stadig følge rullen "op og ned".

mvh Dagoberto

• Svara
        • 06
          Original
          den 15 januari 2012 14:40

Du kan selvfølgelig hele tiden spille 1,5% af din bankroll ved flatbetting, det vil jeg dog ikke råde dig til. For din BR vil forhåbentlig stige desto længere tid der går, derfor kan du i hver slutning af måneden, gøre op med hvad 1,5% er af din BR.

Hvis din BR så falder, så tag det du har på kontoen og spil 1,5% af det, og ikke 1,5% af det du startede med at indbetale :-)

• Svara
        • 07
          Parise
          den 15 januari 2012 14:40

http://www.betxpert.com/artikler/lexikon/saa-meget-skal-du-satse

Nu har SpilX ikke denne artikel, så er nød til at linke til "fjenden". Her kan du læse om hvordan du får optimeret din indsats, hvis vi antager at CV er sat korrekt. Bruger den selv i en modificeret version.

• Svara
          • 08
            Dagoberto
            den 15 januari 2012 14:41

Parise - kan du give et eksempel på hvordan du bruger den?

• Svara
          • 09
            Parise
            den 15 januari 2012 15:33

Spil 1
            Odds 2.00
            CV 55 %
            Betvalue - 110.00
            Risikofaktor - 0,03
            1.815 % af rullen - CV * Betvalue * 0,03

Spil 2
            Odds 3.00
            CV 36 %
            Betvalue 108.00
            Risikofaktor - 0,03
            1.1664 % af rullen - CV * Betvalue * 0,03

Dette faktisk et eksempel med standard NHL-odds, hvor det første viser indskud på den rene sejr og det andet viser indskud på et handicap-spil på samme kamp.

Risikofaktor vurderer du selv hvad skal være. Jeg kører med 2 forskellige(0,02 og 0,03) alt efter hvilken ekspert jeg følger.

• Svara