FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Ugentlige Spil 6-Vejs

• 01
    Terasso
    den 16 september 2011 20:42

45,45% på Benson til odds 6 og 54,55% på Rice til odds 5

Jeg håbede virkelig at Bet365 ville tage Benson med i deres ugentlige 6-vejs spil om flest rushing yards. Det gjorde de og endda til højeste odds.

De er andre kandidater er som følgende: Peterson, Rice, McFadden, Turner og Mendenhall. Der er her tale om RBs fra øverste hylde og vel nok også bedre runningsbacks end aldrende Benson (som dog er kommet over 1000 yards i de sidste 2 sæsoner).

Peterson møder Bucs som har et helt fint løbeforsvar og holdte fin snor i J. Best sidste uge. Jeg ser ikke Peterson vinde den her på et hold hvor modstanderen ligger alt fokus på ham.

Rice har en kamp mod Titans. Rice virker sammen med Ravens generelt til at være brandvarme i år. Rice løb for mere end 100 yards mod et af ligaens allerbedste løbeforsvar og det med et imponerende average på 5,6!!! Nu møder de Titans som desværre viste sig at være ligeså elendige som man kunne have frygtet. MJD fik et par store løb, Deji Karim som ikke er nogen fremragende RB fik ligeledes lov at hente et par yards her og der. Nu møder de en modstander hvor de er nødsaget til at fokusere på andet end løbet. Rice må fryde sig om munden og glæde sig til en kamp hvor han endnu en gang kan lave et par store spil krydret med et par TDs.

McFadden møder overraskelsen fra week 1 - Bills! Fitzpatrick fortsatte takterne fra sidste år med 4 TDs. Ligeså vigtigt lukkede Bills blot 7 point ind og holdte J. Charles nede. Dog fik han ikke så mange carries, men han er en af ligaens bedste RB og de tillod ikke noget stort løb til ham. Bills står da også udemærket når det kommer til løbeforsvar omend de var meget dårlige på det punkt sidste år. Bills er dog et hold i fremgang og de har en kanon DT i Kyle Williams. Læg hertil at McFadden blev skadet til slut mod Broncos og har generelt døjet lidt med småskader i optakten til denne sæson, han forventes dog at spille...

Turner er oppe i mod Eagles. Eagles har hentet Jim Washburn ind som D-Line coach. En dygtig træner som allerede må have sat lidt skik på Eagles' forsvar. Desuden er J. Babin hentet ind til at forstærke forsvaret. Løbeforsvaret gjorde det hæderligt i første kamp mod Rams, opgav dog stort spil til Jackson som efterfølgende blev skadet. Med Falcons forfærdelige spil so far denne sæson og med en modstander med et bedre angreb end Bears kan man hurtigt komme stort bagud. Ikke lige i sådanne situationer man bruger løbet mest og slet ikke på hjemmebane foran et forventningsfuld hjemmepublikum.

Mendenhall og Steelers er oppe imod Seahawks. Steelers og Mendenhall virkede uskarpe i week 1 mod et skræmmende Ravens hold. Nu møder man et af ligaens allerdårligste hold. Noget af et niveauskift. Jeg ser dog inden grund til at Mendenhall her skulle spille en fantom kamp med masser af yards. De virker ikke helt afstemte endnu, læg dertil at et af de få lyspunkter på et elendigt franchise de senere år faktisk har været deres løbeforsvar. De holdte i deres nederlag til Niners Gore nede. Jeg kan ikke se at det skulle ændre sig nævneværdigt nu hvor runningbacken hedder Mendenhall.

Cedric Benson 4. valg overall i draften 2005. Benson har som sagt løbet over 1.000 yards de sidste to sæsoner i streg. Han har en ganske god offensiv linje til at hjælpe og med et Bengals hold som starter A. Dalton (forventes at spille trods skade) lægges meget af ansvaret i hænderne på Benson. Det kvitterede han da også for ved at løbe for 121 yards i første kamp mod Browns med et flot average på 4,8. Bengals møder nu Denver Broncos som jeg vil mene har ligaens klart ringeste løbeforsvar. De tillod McFadden at løbe for 150 yards det til trods for at han sad ude i slutningen af kampen med en skade. Derudover fik Broncos skader til både Dulmervil og Bailey - to forsvarsstjerner som vil forværre tingene for et i forvejen ret elendigt forsvar. Deres løbeforsvar tillod sidste år 154 yards pr kamp. Første kamp i år viste ikke tegn på bedring.

Bengals har en fin O-line og har en stabil RB i Benson som jeg sagtens ser kan ramme 150 yards på søndag. Med en tvivlsom QB situation er jeg helt overbevist om at Bengals vil satse benhårdt på løbet mod ligaens dårligste løbeforsvar. Benson var god i week 1 og havde et average over det han plejer (han var nemlig begyndt at lægge på de der 3-3,5 per kamp). Til trods for et fængselsbesøg lige inden starten på sæsonen har jeg god tiltro at han forsætter de gode takter. I dette 6 mands matchup er han i hvert fald min favorit sammen med Rice. Rice er brandvarm og kunne sagtens lave nogle store spil mod et overall elendigt Titans hold. Derfor giver det i mine øjne god mening at kombinerer indsats på de to.

Alt i alt favorable matchups på to RBs som viste god form i week 1. Største trussel er Turner i Atlanta.

Held og lykke.

4 units!

CV: 40%

• Svara
  • 02
    Bosse30
    den 16 september 2011 20:43

Puha det er en god samling RB's.

Mendenhall kan godt få rigtig mange carries, hvis Steelers som forventet, skal køre tid af klokken og kontrollere kampen i 2. halvleg.

McFadden står nogle steder som questionable og andre steder som probable. Han deltog begrænset i træningen sidst, men forventes at starte. Jeg forventer en pæn kamp fra hans side mod Bills, som du selv nævner lukkede ned for Charles. Charles lavede dog et snit på 5,6 ypc. hvilket er ret højt.

Så længe kampen mellem Vikings og Bucs er tæt, så vil All-day-Peterson blive brugt så meget som muligt.

Er meget enig i dine analyser af Rice og Benson. Dog synes jeg ikke Deji Karim er så dårlig en RB, men det er en helt anden diskusion.

Det er dog slet ikke for at være negativ, for jeg kan sagtens se Rice eller Benson løbe afsted med flest yards af de 6. Men jeg synes feltet her er utrolig tæt. Kan bare ikke se, hvem der skal have lavere CV end de andre. Er det McFadden du ikke giver mange chancer?

• Svara
  • 03
    Terasso
    den 16 september 2011 22:26

Tak for feedback. Som du selv nævner er det et stort felt med mange dygtige RBs, der er altså meget at komme omkring når man skal forsøge at afdække diverse matchup baseret på sidste uges performance af diverse.

Analyserne af diverse kandidater er en sammenligning med de to jeg har udvalgt og deres matchup, personlig- og holdform osv.

Du nævner først Mendenhall. Du har ret i diverse omstændigheder der kan ske hvis Steelers kommer hurtigt foran. Det jeg så fra Steelers var dog ikke imponerende, så en hurtig føring er på ingen måde givet på forhånd i min bog. Et af lyspunkterne hos Seahawks er deres løbeforsvar som sidste år præsterede meget godt undervejs, men som blev ramt af nogle skader til nøglepersoner. Det krydret med en Mendenhall jeg ikke følte var i hobla må alt andet lige placere ham nogle procenter under mine udvalgte.

McFadden forventer jeg mig ligeledes ikke så meget af. Han mødte ligaens ringeste løbeforsvar. McFadden er god, men har ikke bevist noget overfor mig ved at løbe 150 yards og så gå skadet ud. Det er lige præcis dette matchup Benson får æren af og ser i lige så høj grad ham løbe for 150 som jeg gjorde i McFaddens tilfælde. McFadden er sidenhen blev småskadet (igen) og møder et bedre løbeforsvar. Du har ret i at Charles ikke fik mange carries, de opgav dog stadig ikke de helt store til ham - og lige præcis Charles er altså kendt som en mand med et altid meget højt average så det vælger jeg ikke at ligge så meget i. Faktum er at en af ligaens mest eksplosive RBs ikke fik særlig meget mod Bills.

AP kan sagtens få mange yards, i sær fordi han er solid og vil blive brugt meget som du nævner. Bucs så dog gode ud mod løbet i første uge og knap så gode ud mod kastet. Nu møder et hold der ikke kunne kaste overhovedet. Mon ikke dagsordenen ved de to hold vil være til fordel for Rice og Benson her? Altså Bucs vil fokusere på at lukke den reelt eneste trussel ned. Mens Vikes ved koncentrere sig om at få bare lidt mere gang i kasteangrebet som i mine øjne er en forudsætning for sejr i denne kamp.

Vil da meget gerne begive mig ud i procenter til diverse.

Rice: 22
    Benson: 18
    Turner: 18
    Peterson: 17
    Mendenhall: 15
    McFadden: 10

Det er et stærkt felt, men føler at lige præcis Benson og Rice skiller sig tilpas meget ud til at der er fin værdi i dette spil.

• Svara