FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Udbetaling?

• 01
    Nero
    den 12 januari 2012 14:41

Er ikke fuldt opdateret mht udbetalinger og SKAT.

Er det skattepligtig indkomst eller reguleres det i bettingsidernes skatteforhold, her efter de nye regler?

• Svara
    • 02
      tolle10
      den 12 januari 2012 14:50

Spiller du et sted med dansk licens, skal du ikke betale skat af hverken gevinster eller udbetalinger.

• Svara
      • 03
        cbll
        den 12 januari 2012 14:53

Så kan man hurtigt dreje den om på, om staten overhovedet har resourcer til at spore dig ift. gevinster ved ikke-licens bookmakere.. Mit bud er at de ikke har.

• Svara
        • 04
          Nero
          den 12 januari 2012 15:04

mange tak

• Svara
        • 05
          Nero
          den 12 januari 2012 15:05

mange tak

• Svara
          • 06
            tolle10
            den 12 januari 2012 15:17

Vær dog opmærksom på at skattefriheden først trådte i kraft 1. januar, dvs. at hvis du har gevinster på et site inden 1. januar som var skattepligtigt, og som nu har fået licens og dermed ikke er skattepligtigt, skal du stadig betale skat af dine gevinster vundet inden 1. januar der, mens det du vinder efter 1. januar er skattefrit :)

• Svara
    • 07
      DickHansen
      den 12 januari 2012 16:28

Du skal ikke betale SKAT hos nogen bookmakere, der operere fra EU-territorie. Tolle10s udmelding bygger på bl.a. NordicBets og BWins (Partybets) udmeldinger om, at de i forbindelse med erhvervelse af dansk licens nu kunne tilbyde skattefrie udbetalinger, som sagt er dette IKKE korrekt. Det er korrekt at udbetalinger fra de ovennævnte bookmakere ikke er skattefrie, men det var de også i forvejen :)
      For dig som spiller er intet altså ændret vedrørende skatteregler.

• Svara
      • 08
        DickHansen
        den 12 januari 2012 16:29

" Det er korrekt at udbetalinger fra de ovennævnte bookmakere ikke er skattefrie, men det var de også i forvejen :)"

Her skulle naturligvis have stået: Det er korrekt at udbetalinger fra de ovennævnte bookmakere er skattefrie, men det var de også i forvejen :)

• Svara
      • 09
        tolle10
        den 12 januari 2012 18:35

Jeg tror, du misforstår mit indlæg, ellers også forklarer jeg mig ikke tydeligt nok. Jeg nævner ikke noget om EU-territorie. Bookmakere inden for EU har altid været skattefrie, så længe de har licens i et EU/EØS land/territorie jvf: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1816975

Det, jeg mener, er, at Pokerstars fx har fået licens, og dermed er de nu blevet skattefrie, mens de før 1. januar var skattepligtige. Det betyder, at hvis du foretaget en udbetaling nu med gevinster fra før 1. januar 2012 og gevinster efter 1. januar 2012, skal du betale skat af de gevinster fra før 1. januar 2012, mens det efter er skattefrit.

• Svara