FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Tour de France: 9 etape

• 01
    Bosse30
    den 10 juli 2011 00:07

Evans - Gilbert: Evans til 3,00 hos Sportingbet.

Gilbert er favorit til at vinde etapen, og jeg tror sådan set ikke Evans på nogen måde går efter denne etape. Men jeg synes Gilbert bliver gjort til favorit i mangel af bedre på en etape, der i den grad ligner et langt udbrud, der holder hjem. 8 kategoriserede knolde ligner guf for de lidt mere ukendte, der skal ha' et forspring i bjergkonkurrencen, selvom de nye regler ikke tilgodeser dem så meget.

Slutstigningen passer Gilbert fint, da den ikke er for hård, så kommer feltet samlet, så tyder det på en Gilbert-sejr.
    Er et udbrud kørt i mål, så er der ingen tvivl om, at Evans stadigvæk vil holde sig helt oppe i toppen, da han er meget godt kørende, og ikke skal risikere noget, jeg forventer dog ikke nogen form for angreb fra hans side.

Spillet bygger således på, at Gilbert og Evans formentlig sidder i samme gruppe i mål og ikke har særlig meget at køre for. I den situation forventer jeg ikke, at Gilbert vil spilde sine kræfter på en tv-finish, mens Evans helt naturligt holder sig til i den forreste del af gruppen.

3,00 er et pænt odds på et spil, hvor begge ryttere højst sandsynligt sidder i samme gruppe i mål, når etapen allerede er afgjort.

• Svara
  • 02
    zAAz
    den 10 juli 2011 00:30

Nu holdt jeg godt nok ferie fra betting, men bliver nødt til at spørge...

Du ved godt Gilbert har den grønne trøje og vil køre for pointene?
    Den såkaldt tv-finish 'spildte' han kræfter på i dag og skulle ikke undre mig, hvis han gjorde det igen.

Finder ikke særlig værdi i dette spil, men skal erkende at cykling ikke er min stærkeste sport.

Mvh
    Anders

• Svara
  • 03
    Casual
    den 10 juli 2011 02:02

Er enig med zAAz. Gilbert er formentlig begyndt at gå helhjertet efter den grønne trøje hvilket formentlig betyder han vil sprinte for hvert et point. Når man ser på resten af Tourens profiler synes jeg den grønne trøje ligger meget til ham. Der er kun 2 "rene" sprinter-etaper tilbage,hvor ihvertfald Cavendish kan sidde med. Der vil briten og Rojas formentlig slå Gilbert, men han vil nok ikke ende så mange pladser efter de 2. Derudover er der en del etaper der ligger godt til ham på papiret, hvor han vil kunne hente gode points, mens de 2 øvrige vil være sat for længe siden. Hans alsidighed som både semigod sprinter og god på de lidt mindre bjerge (og måske også de større) kombineret med årets etapeprofiler gør ham værd at spille til odds 2,90 hos Betway i mine øjne. Pt. har han 15 points forspring til Rojas og 34 til Cavendish som jeg ser som tæt på chanceløs.

At Betsafe giver odds 50 på Evans som vinder af bjergtrøjen er noget af et overodds i mine øjne. Han er langt fra favorit, men han har set rigtig god ud indtil nu og han sprinter meget ofte med om placeringerne og dermed også bjergpoints. Han ligner en del af det trekløver der skal slås om podiepladserne i kampen om den gule trøje. De fleste andre bookies ligger da også mellem odds 12 og 26 ca. på ham.

Endelig har Unibet odds 1,55 på at Farrar vinder under 1,5 etaper og Hushovd under 0,5 etaper. Farrar vandt en flot sejr på 3 etape da Cavendish blev lukket inde, men ellers har han ikke været i nærheden af at blande sig med fremme. Der er som skrevet før kun 2 helt flade etaper tilbage og her ser jeg chancerne for endnu en etapesejr til Farrar som ret små.
    Hushovd har gjort det over evne indtil nu med forsvaret af den gule trøje, men der er ingen tvivl om at det koster en masse kræfter. Han er ikke hurtig nok mere til at blande sig i de rene sprinteropgør, men skal håbe på et komme med i et udbrud, hvilket er urealistisk så længe han har trøjen, eller slå til på en af etaperne med mindre bakker mod slutningen. Jeg kan ikke se at der skulle ligge nogen etapesejr og vente på ham i år. Han har også allerede fået mere ud af touren end han havde drømt om er jeg sikker på.

Endelig er odds 3,55 på Contador over Evans hos Bet24 på 9 etape en lille overreaktion.

• Svara
  • 04
    vixen
    den 10 juli 2011 18:20

Ualmindeligt godt set, Casual...Gilbert er nok under 1,50 i morgen hos nogle bookmakere (1,40/1,50 pt hos Betfair) ;-)

• Svara