FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Tour de France: 11 etape

• 01
    Bosse30
    den 13 juli 2011 09:13

Sidst jeg lagde spil ud i en Tour-tråd, der undervurderede jeg på det groveste Gilberts jagt på points til den grønne trøje, nu håber jeg ikke jeg overvurderer ham, da jeg ser værdi i følgende spil:

Borut Bozic - Philippe Gilbert: Gilbert @ 2,00 hos Sportingbet.
    Bozic er i mine øjne ikke en topsprinter, og jeg forventer en placering i bedste fald lige inden for top 10, men sandsynligvis mellem 10-15. Gilbert brugte mange kræfter igår inden spurten, dagens etape lægger op til et lidt mere normalt spurtopgør, selvom der er lidt småbakker til sidst. Selv på en flad afslutning forventer jeg Gilbert ender tæt på top 5, men formentlig 5-10. Derfor ser jeg Gilbert som svag favorit i denne duel.

Edward Boasson Hagen - Philippe Gilbert: Gilbert @ 2,10 hos Paddy Power.
    Boasson Hagen har vundet en enkelt etape, men ellers ikke sluttet i top 10. Han ender formentlig i top 15, men tvivler på han kommer i top 10. Har Gilbert som ganske fin favorit i denne duel.

Tyler Farrar - Alessandro Petacchi: Petacchi @ 2,45 hos Bet24.
    Farrar vandt 3. etape, men har ellers ikke vist særlig meget til sine evner. Petacchi blev nr. 2 på 7. etape, ellers har han heller ikke blandet sig i toppen af spurterne. Begge vurderes at være gode udfordrer til Cavendish. Når man tager i betragtning, at begge ryttere har været forholdsvis anonyme i de fleste spurter, så forstår jeg ikke oddset. Bet24 havde i går 2,55 på samme spil, men jeg ser stadigvæk værdi i 2,45. En åben duel i mine øjne, der ikke er langt fra 50/50. Nordicbet f.eks. med 2,10 på samme spil.

Gerald Ciolek - Sebastian Turgot: Turgot @ 2,30 hos Nordicbet.
    Ciolek med bums på nummeren, hvilket tilsyneladende generer ham voldsomt. Turgot, der ofte blander sig i top 15. Ciolek den bedste sprinter når han er 100%, men med hans gener af bumsen, så ser jeg udmærket værdi i 2,30. Nordicbet havde den til 2,45 i går, men 2,30 indeholder stadigvæk ok værdi.

• Svara
    • 02
      zAAz
      den 13 juli 2011 10:25

Hej Bosse

Jeg har ikke lige tjekket op på dagens etape, men hvem kører Garmin for? Spillet indeholder kæmpe værdi, hvis de kørte for Hushovd, men umiddelbart ligger den flade afslutning bedst til Farrar.

Mvh
      Anders

• Svara
    • 03
      jank1
      den 13 juli 2011 12:06

Jeg synes du overvurderer Gilbert lidt, hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg synes at det ligner, at manden har brugt mange mange kræfter i den første halvdel af løbet, bla. i går, hvor der blev trådt enormt mange watt i hans soloaktion kort før mål - desuden fik den også fuld spade på Super Besse-stigningen og i flere indlagte spurter.

Derudover synes jeg at som flade sprintere, er Bozic og Hagen i hvert fald lige så gode, hvor Gilbert udmærker sig langt bedre som bakkesprinter.

Jeg er enig i dit Petacchi-spil. Meget flot spil, og hvis ikke den er 50-50, er det godt nok tæt på.

Turgot har Europcar og den gule trøje at holde fokus på, og det kan koste energi i sidste ende - jeg kan dog godt se, hvor du vil hen med spillet, men ikke noget jeg finder nævneværdig værdi i.

jank1

• Svara
      • 04
        Bosse30
        den 13 juli 2011 14:17

Jeg forventer, at Garmin som udgangspunkt kører for Farrar, som de hele tiden har haft som intention. Men det er bare ikke rigtig lykkedes for ham at komme frem, på nær lige den han vandt, derfor synes jeg spillet er meget 50/50, da det går på 2 sprintere, som har store evner, men som ikke rigtig har vist stabilitet.

Gilbert brugte rigtig mange kræfter i går, og derfor hæfter jeg mig også ved, at han kun blev lidt efter Bozic og én placering før Hagen. Etapen i dag betyder, at han formentlig ikke bruger særlig mange kræfter før spurten. Det ligger jeg til grund for at han sandsynligvis ender i top 10. Hvis et udbrud holder hjem, så vil han stadigvæk blande sig i spurten, det er mere usikkert med de andre.

Ja enig med Europcars opgave med trøjen, men tvivler på Turgot bliver én af trækhestene. Spillet går som sådan også mest på Cioleks dårlige tilstand, hvilket forhåbenligt vil betyde, at han bare skal trille med hjem.

Nå, etapen er i gang, så vi får se.

• Svara