FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Super Bowl

• 01
    Larsen
    den 5 februari 2010 15:40

Så nærmer det sig hastigt den tid af året, hvor vi skal sidde klistret manisk til skærmen for at følge Super Bowl. De seneste par år har jeg med fin succes spillet ud fra devisen om, at det ville blive målfattigt, men det har jeg svært ved at se ske i år.

Colts' defense har nemlig langt fra imponeret, og jeg huskede den tydeligvis bedre, end de var. Til gengæld gør deres enormt mange kast og få løb naturligvis, at der ikke tages ligeså meget af 'game clock' som for andres hold vedkommende.

Samtidig synes jeg også Saints har lagt mere og mere ansvar over på Brees' evne til kaste, hvorfor både forsvar og løbeangrebet kunne være bedre i min bog.

Jeg er langt fra NFL-ekspert, men det kunne være spændende at høre, hvad folk har af inputs og evt. speciels til denne fantastiske begivenhed.

56 er et nøgletal hvad point angår, og her har de fleste bookmakere 56,5 for over/under. Bet24 har til gengæld 55,5 med 1,92 på begge udfald.

• Svara
    • 02
      Aaes89
      den 5 februari 2010 16:30

Uha det bliver godt ja, og Super Bowlen kan for første gang i mange mange år ikke, i mine øjne, indeholde bedre hold. Nummer 1 fra AFC mod nummer 1 fra NFC!
      På spilsiden har jeg også kigget lidt på forskellige odds, og to spil har jeg bidt ekstra godt mærke i.

'Første spil: Pass/run?' - Bet365 odds 2,00 'Run'
      Et spil som jeg simpelthen på ingen måde forstår er Bet365's 'Første spil: Pass/run' - her er de ude med odds 2,00 på at det første spil bliver et løb.. For et års tid siden prøvede jeg dette spil på alle kampe i 3-4 regular season runder, hvor 75% af dem gik hjem. Og folk der har set bare en smule NFL, ved også at de fleste hold løber bolden hvertfald 75% (hvilket garanteret også er lavt sat) af gangene på det allerførste spil i kampen. Kan ikke finde nogen statistik der underbygger dette, men der er simpelthen gigantisk value i det her spil. Det piller så en smule ved det, at begge hold er så kasteglade, men begge hold har stadig ganske stabile runningbacks.
      Indrømmet, det er et spil man KUN kan kigge statistisk set på, og hvis Colts starter med bolden kan man godt forvente fyrværkeri fra starten af, men valuen er der uomtvisteligt.

'Rush yards: over/under 215,5?" - Bet365 odds 1,95 'Under'
      Alle er klar over, at det er to af ligaens bedste quarterbacks der står overfor hinanden, og der vil derfor bliver kastet afsindigt meget! I playoffs har Saints i gennemsnit løbet bolden 119,5 yards pr. kamp og Colts har løbet den 71,5 yards pr. kamp - det giver 24 yards tilovers for at ramme linjen. Og ja, Saints løbespil er et faremoment, for de er gode, men når Saints spiller mod hold, som faktisk har et rush-defense, som f.eks. Vikings (2. bedste reg. season rush defense) eller Cowboys (4. bedste reg. season rush defense) så producerer de hhv. 68 yards rushing og 65 yards rushing. Colts rushing defense er ikke noget at skrive hjem om, men det er blevet MEGET bedre i playoffs, hvor man kun har givet 86,5 rushing yards pr. game væk. Og med Dwight Freeney ude (begrænset spilletid i bedste fald) falder Colts evne til at pass rushe, hvilket giver Brees mere tid til at kaste.
      Mange eksperter taler om at Saints måske vil "snyde" (selvom det er stort set umuligt i NFL nu om dage) Colts ved at løbe bolden utroligt meget - dette tror jeg ikke helt på, Colts skal nok være mere end klar på at stoppe løbet, og så kan Brees blive nødsaget til at kaste den.

Det skal nævnes at jeg baserer disse spil udelukkende på statistik, og heller ikke på nogen måde kan kalde mig selv for NFL ekspert..

Ligegyldigt hvad bliver det en fantastisk kamp, som bare skal nydes, hvis det så giver penge oveni hatten - så er vi alle glade :-)

• Svara
      • 03
        Goofy
        den 5 februari 2010 16:40

Jag kommer skriva en lite längre preview om vad jag tror kommer hända i matchen. Jag kommer lägga in lite analyser här från andra bra källor eftersom intresset verkar finnas. Jag ska försöka hinna detta idag annars så blir det under lördagen.

GL med era super bowl spel....

• Svara
      • 04
        Goofy
        den 7 februari 2010 04:27

Super Bowl Preview

I’ll write my thoughts here on the game and in the end I write what plays I’m considering.

First, Many people say big games is not the place for big bets but I completely disagree. The Super Bowl is the day where public/square money totally outweighs the sharp money. Often this creates opportunities for extra value on the “unattractive side of the game. Usually the public bets the fav and the over and that is especially true in this game where they get Manning at QB and 2 very good offenses.

The lines on this game is very interesting as the spread has moved from 3 to 6 and then down some again to 5. The total is the highest in Super Bowl history opening at 55 and now we see some 57s.

Many sharp bettors predicted the public would bet Indy so they started hitting it at -3 in Vegas and -4 online. Many of them probably took all of the +6 they have seen and some will bet the saints tomorrow for the middle or surebet. Many sharp bettors have all their action before the game even started. It’s very valuable to be able to predict line moves in the big games.

So to the game. In my opinion there is no value on the public side in almost any big games so it’s going against or no bet for me in these situations. So if you ask me it’s the under or New Orleans that is the play in this game. I see many big bets on the Colts from squares and I understand their thinking. They like Manning and Indy bettors have plenty money after they went 12-5-1 ATS this year.

I like New Orleans because of the matchups on the field. It sets up nicely for them with many matchup problems for Indy on defense. However, since Manning is so clutch in the end of games and very good at adjusting his play during the game I would place all New Orleans bet on FIRST HALF bets. It’s been very often this year bets against Indy has looked very good only to get trashed by Manning in the forth quarter.

I also like the under in this game. Most people predict a score like 37-30 win for the Colts. The public thinks it will fly over and I think we will see the total going up during the day so the under bets should probably be placed later on in the day when we can get good odds on under 57 or 57.5.

Many times when similar offenses play each other the total goes under. They know how to defend that type of attack since they see it all the time in practice. What’s interesting in this matchup is that both teams throw the ball very well. Both also have a below avg running defense and that is very important for my under bet. Most people would think that speaks for the over but I don’t think so. Both teams are very quick scoring if they get the chance so both defenses will have to protect against the deep throws. This will make it “easy’ to run for both teams in this game. Any coach takes a good running attack in any game if they can. That makes the possessions longer and winning the time of possession is very important to win the game. I think both teams will run as much as they can to keep the ball away from the other teams offense. New Orleans has a good running game that was ranked 6th in the league in the regular season. If you want to win against Manning you have to keep him on the sidelines so they will surely try to run.

I will add official plays during the day since many of my lines/odds are only going to get better as times goes.

• Svara
    • 05
      Chelidze90
      den 5 februari 2010 23:53

Et par interessante spil mener jeg der er omkring TE Dallas Clark. Det er ikke nogen større hemmelighed, at han efterhånden er blevet Mannings "go-to-guy", hvis det hele brænder på. Dette kan også aflæses i hans stats de seneste sæsoner, hvor hans receives har været stødt stigende.

Odds 1.90 @Bet365.com for over 6.5 reciptions frister mig en god del, da jeg regner med at det bliver kaste angrebet der kommer til at præge SB44. Dermed vil Manning uden tvivl komme til at kaste mod Clark, som altid er der for ham. I regular season er han halv halv omkring over 6,5. Det samme gør sig gældende i play off.

Saints ved på forhånd at de skal holde øje med Mannings "go-to-guy", men samtidig skal de holde øje med Garcon og Wayne.

Nogle som har en mening om dette spil?

• Svara
      • 06
        Aaes89
        den 8 februari 2010 04:36

Lækker lækker Super Bowl!

Og endnu mere lækkert at Jørgen Bach rammer ALLE sine prop bets, og samtidig at alle prop bets diskuteret i den her tråd går lige hjem!

Kudos til alle!

• Svara
      • 07
        Sutsko
        den 8 februari 2010 10:39

Imponerende af Bach. Han kan sit kram.

Goofy fra Spelunivers ramte iøvrigt også et maks spil (det første maksbet af over 221 spil - og så endda i en Superbowl) på under 28,5 point i 1. halvleg også et fremragende spot må man sige.

Mvh.

Sutsko

• Svara