FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

San Francisco 49'ers - Seattle Seahawks (o/u)

• 01
    Bosse30
    den 5 augusti 2011 22:18

I forhold til hvor lidt skræmmende de 2 holds offenses ser ud, så undrer linjen mig lidt.

Et vigtigt divisionsopgør mellem 2 hold jeg ikke giver alt for mange chancer for at vinde divisionen. Men da det nok er ligaens svageste division, så skal der ikke meget til at overraske.

San Francisco 49'ers

Niners har ikke nogen prangende offensiv imo. De draftede Colin Kaepernick som QB, men han er ikke klar til at gå direkte ind i ligaen. Som Niners-fan havde jeg forventet, at de havde gået efter en af de bedre backups som f.eks. Kolb fra Eagles, men det gjorde de ikke, så nu står de igen med Alex Smith som starter, hvilket ikke kan bringe dem langt. Han er slet ikke stabil nok til det her niveau.

Frank Gore er en glimrende RB, og igen skal han bære hele læsset for Niners. Det kan han godt mod nogle modstandere, men de forreste drenge fra Seahawks er ikke nemme at komme forbi.

Crabtree er pt. den bedste WR Niners har, men han er netop blevet skadet i 4-6 uger, så han vil være tvivlsom til denne kamp. Morgan er en ung WR, der er hurtig, men ikke har de bedste hænder.

Min favorit på holdet er TE Vernon Davis, der er fysisk stærk og hurtig som en WR, men det hjælper ikke meget når det er Alex Smith, der kaster bolden. TE Walker er også et farligt våben.

Defensivt er Niners ikke forbedret meget. De har måtte fyre CB Nate Clements, da han var for dyr, og efter Cromartie og Asomugha ikke kom til klubben, så har de måtte signe Carlos Rogers, der slet ikke er på samme niveau. De er ligeledes forringet på LB, hvilket har været deres force.

Det er lidt skidt, hvis man skal nævne K David Akers som én af de bedre tilgange.

Alt i alt har jeg ikke de store forventninger til Niners.

Seattle Seahawks

Seahawks har heller ingen QB, der er meget værd på holdet. Der er tvivl om hvem der bliver starter, men det forventes at blive Whitehurst foran Tavaris Jackson. Ingen af dem har nogen strålende fremtid som starter.

Marshawn Lynch har i glimt vist hvad han kan, men han holder sjældent en hel kamp. Han assisteres af Forsett, og sammen giver det et middelmådigt rush offense.

Seahawks har et ganske pænt WR-korps med nyerhvervelsen Sidney Rice fra Vikings i front hvis han kan holde sig fri for skader.

Defensivt står Seahawks pænt nok imo.

Faremomenter

Et tidligt spil på spillere af den mere ustabile slags indeholder noget risiko. Der er spillere på begge hold, der kan lave masser af points, hvis de rammer dagen. Dog synes jeg det største faremoment er, at begge holds offenses dummer sig, men at det så giver points til modstanderen.

Konklusion

De spillere, der kan lave mange points, bliver i den grad handikappet af deres ustabile QBs. Whitehurst har ikke den store erfaring, og med sådan en opstart, så tvivler jeg på det resulterer i mange TDs. Får Seahawks bolden frem i redzone, så forventer jeg det ofte kun vil give 3 points pga. Whitehurst uerfarenhed.
    Alex Smith er ikke uerfaren, men han er særdeles ustabil. Ofte bliver bolden givet til Frank Gore, hvilket også kan give nogle points, men jeg tvivler på det bliver nok til at gå over denne linje.
    Timingen i luften vil imo ikke være god nok til at give mange points.

Kort fortalt skræmmer ingen af de 2 offenses mig synderligt, blandet med den dårlige opstart, så hælder sandsynligheden til en jævnt dårlig spillet kamp med mange fejl.

Generelt

Skybet er alene om at holde på 40,5 mens de fleste ligger på 39,5 til samme odds. Spilles den lavere linje vil jeg ikke gå over 3 units, men på 40,5 går jeg op i 4 units.

• Svara
    • 02
      cbll
      den 5 augusti 2011 22:18

Tidligt du er ude med bets i år :-) - Det kan man naturligvis tage benefit af.

Hvordan ser det ud med limits etc. hos Skybet? Overvejer at tilføje dem til mit portfolio.

Har du desuden tænkt dig at følge Division I i år? Kunne godt lækkert nok med en sparringspartner :-). Jeg kommer til at følge NFL meget tættere end sidste år - så kommer nok et par tips dertil fra min side af.

• Svara
      • 03
        Bosse30
        den 6 augusti 2011 11:05

Ja jeg er lidt tidligt ude, men synes nogle af linjerne er til tidlige spil.

Jeg tilføjede først Skybet i slutningen af sidste sæsons NFL, dvs i starten af i år, så jeg har faktisk ikke brugt den særlig meget, hvilket ikke har givet mig nogle personlige limits hos dem. Deres generelle limit kender jeg egentlig ikke, men måske zAAz kan bidrage her, der var pga. ham jeg selv tilføjede den, da de har nogle rigtig gode linjer på NFL, især på spillerpræstationer. Så han kender nok mere til deres limits.

Jeg vil forsøge at følge Division I så meget tiden tillader det, så vi kan få lidt sparring. Det lyder super med nogle spil fra dig også på NFL. Hvis du er på msn, så kan jeg tilføjes på bosse30@hotmail.com

• Svara
    • 04
      zAAz
      den 6 augusti 2011 19:39

@cbll & Bosse

Jeg har desværre malket Skybet, og min limit på spillerpræstationer (NFL) er 62€, hvilket er lige i underkanten. Oprindeligt lå min limit omkring 150€, hvilket er tilstrækkeligt for de fleste.

Skybet har ofte favorable linier og TBP er 95% på spillerpræstationer, så ser ingen grund til ikke at tilføje dem. De er helt reelle og er under samme ejerskab som skysports.

Mvh
      Anders

• Svara
      • 05
        Bosse30
        den 6 augusti 2011 21:14

Har heller ikke oplevet problemer med dem de gange jeg har brugt dem. De ligger også meget pænt en gang imellem på specials på MMA.

• Svara
    • 06
      Terasso
      den 7 augusti 2011 22:18

Spændende med spil på nuværende tidspunkt og så på pre-season. Desperat/genial finder vi ud af ;-) Du har ret i din pointe med at den korte offseason kan gøre kampene mere stabile og forudsigelige. Men ligefrem at ligge tre spil ind som du bliver hængt op på er sq offensivt!

Er helt på linje med dit spil på Patriots, som uden tvivl lige har nogle ting de skal have kørt ind og på plads inden week 1 og kunne ikke forestille mig at de ikke vandt med mindst et TD. De andre to er jeg måske lidt mere tvivlende overfor...

Jeg deler ikke helt din skepsis med Niners, vi er dog enige om at deres ageren siden de signede Harbaugh har været en smule skuffende. Forstår ikke helt deres draft, Spikes er væk og de ser halvskidte ud i secondaryen(Willis kan ikke være overalt). Men men men, med Harbaugh synes jeg de har fået et indlysende talent og en (QB)coach som måske endelig kan tilføje A. Smith den stabilitet han mangler, for synes faktisk at han har bevist at han har værktøjerne til at være en ganske habil quarterback. Det er dog rent lotteri hvor han er, men det ville ikke overraske mig hvis han spiller en god sæson. Med henblik på mine forventninger til ham, deres spændende signing af Edwards, en god (men utilfreds) Gore og deres nye noget mere offensive HC så vil jeg ikke være helt afvisende overfor at Niners vil få en ganske god offensiv i denne sæson. Desuden er deres to 1. runde valg fra sidste år blevet et år ældre og forhåbentlig bedre. Lockouten har været hård ved et Niners med ny HC og der er rigtig mange ubekendte, men vil nu ikke afskrive dem som vinder i en ret svag div.

Synes det ville være spændende med nogle sæsonspil. Personligt er min tiltro til Eagles kun vokset som offseason er skredet frem. De har et forholdsvis let program i en div hvor deres konkurrenter er faldet en smule af på den, de har et stramt koncept og uden tvivl en (måske den bedste) af de bedste HC, som virker som om at nu vil han sq også prøve at vinde og han har sq fortjent at blive husket som en HC der vandt en Super Bowl. Når folk skal sige noget negativt om Eagles har jeg hørt argumentet om at man ikke kan vinde en super bowl i free agency. Er til dels enig, men det gode koncept som Reid i gennem en årrække har opbygget gør at jeg faktisk ikke ser det som noget problem. Sidste sæson var Eagles problem lidt at mange af deres kampe blev lidt et shoot-out fordi de manglede en ordentlig CB ved siden af Samuel. Han er nu kommet med Cromartie - men ikke nok med det henter de også Asomugha. En secondary som bliver modbydelig at skulle satse i mod, for med Vick og Young som QB vil mange hold komme bagud(og blive nødt til at satse) og der har Eagles nu tre CB'ere som bare vil slikke sig om munden og lave en masse INT, gode tackles og mon ikke også et par TDs. Tilføjelsen af Young er ligeledes genial, jeg tror Reid kan styre Young og de har nu to QBs der minder lidt om hinanden og en skade til en lidt skrøbelig Vick som er hård ved sig selv(han skal! også passe bedre på sig selv i år, men det tror jeg også på han kan tillade sig nu hvor han er fast og ikke skal bevise sit værd på samme måde) vil ikke være så katastrofal som det så ud til inden Young var i Rosteren. Brown er også en spændende spiller at få ind. Ja, det virker som Eagles' år - der er taget højde for de mangler som måske var til stede sidste år og man kan tillade sig at få en skade hist og her uden at hele korthuset falder sammen.

Man kan godt høre hvor min tiltro ligger, selv om Patriots også ser spændende ud 12 to 85 yeah yeah yeah! (meget mulig super bowl Patriots - Eagles) Falcons skal man bestemt heller ikke afskrive. Derimod har jeg modsat sidste år (hvor jeg faktisk havde et spil på Packers) slet ikke nogen særlig fidus til Packers i år. Jeg synes simpelthen at andre hold har udviklet sig mere, men de kommer da sikkert i Playoff, men meget længere tror jeg sq ikke på.

Spillede en god slat på Eagles til odds 14 hos 24hPoker i går. (Dog slashede til odds 9 i dag)

Hvad siger i andre?

Det bliver godt med Football hver søndag og mandag igen! :-)

• Svara
      • 07
        Bosse30
        den 7 augusti 2011 23:14

Hej Terasso.

Et godt input, men vil lige slå fast, at spillene er på regular season og ikke på pre-season som du nævner i linje 1. Derudover vil jeg næppe kalde mig selv hverken desperat eller genial fordi jeg sætter 3 spil et godt stykke tid inden sæsonen starter. Mener bestemt linjerne var/er til et tidligt spil. Spillet på Patriots (som du også var enig i) er linjen steget fra de anbefalede -4 til -5 og -5,5 flere steder til samme odds. Dog holder bwin utroligt nok fast ved -4. På mit o/u på samme kamp er linjen de fleste steder 44,5 hvilket ikke er den store forskel til mit anbefalede 45 som stadigvæk kan fås. På SF-SEA er linjen langt de fleste steder 39,5 og kan ikke fås til samme odds på 40,5 mere.

Er helt enig i at Eagles er én af favoritterne, og jeg nævner også netop Eagles i min blog som et hold jeg forventer mig meget af i år. Men jeg har ikke meget tiltro til Vince Young, så hvis Vick bliver skadet, så tror jeg ikke de er mere end middelmådige. Han er lidt i samme stil som Vick, men slet ikke på samme niveau i stort set alle spillets facetter.

Vedr. 49'ers, så kan man slet ikke afskrive dem som vindere af divisionen, men det har intet med Niners styrke at gøre, det er kun på baggrund af den svage division. Jeg ser dem bare ikke på papiret som den mest sandsynlige vinder. Men især i de første par kampe, der vil jeg se problemer hos Niners, da de mangler en del startere fra sidste sæson i defensiven, samt deres offensiv ikke er skræmmende. At Smith pludselig skal blive mere stabil med en ny coach er da muligt, men bestemt ikke mere end 50/50, nok noget lavere - men muligt.

• Svara