FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Sæsonspil: Antal sejre i reg. season

• 01
    Bosse30
    den 15 augusti 2011 21:43

Rimelig stor uenighed på markedet vedr. favoritværdigheden i dette spil.
    5dimes og Totesport har ligesom Nordicbet over som favorit, mens Bet365, bwin og Ladbrokes har under som ret stor favorit. Skybet vurderer den 50/50. Har dog fundet flest bookies med over som svag favorit.

Jeg har under som svag favorit.

Browns har heller ikke i år noget fantastisk hold. Sidste år døjede de med Delhomme som QB, og der viste rookie Colt McCoy sig som det bedre valg på den position. Han har formentlig haft gavn af de erfaringer han fik sidste sæson, men han spåes alligevel ikke den store fremtid i NFL pga. hans beskedne størrelse, men igen, det sagde man også om Drew Brees, dengang han startede.

Selvom McCoy spiller bedre i år, så ændrer det ikke ved, at han ikke har særlig mange gode mål at kaste til. Browns er temmelig svagt besat på WR-positionen. Joshua Cribbs er en playmaker uden lige, men det er altså på special teams at han folder sig ud, ikke som reciever. De har en udmærket TE, men deres klart bedste offensive våben er RB Peyton Hillis. Han slog virkelig igennem sidste sæson, og med de recievere Browns råder over, så vil han få en del at lave i år. Problemet for Browns bliver bare, at deres angreb bliver for endimensionelt, da truslen kun kommer fra Hillis og løbeangrebet.

Defensivt er Browns ikke nogen skræmmende modstander. De lukker simpelthen for mange pts. ind, og det kan jeg kun forestille mig vil være et problem igen i år.

Browns har dog ikke det værste kampprogram af alle, det ser således ud:

Uge 1: Cincinnati Bengals
    Uge 2: @ Indianapolis Colts
    Uge 3: Miami Dolphins
    Uge 4: Tennesse Titans
    Uge 5: Bye week
    Uge 6: @ Oakland Raiders
    Uge 7: Seattle Seahawks
    Uge 8: @ San Francisco 49'ers
    Uge 9: @ Houston Texans
    Uge 10: St. Louis Rams
    Uge 11: Jacksonville Jaguars
    Uge 12: @ Cincinnati Bengals
    Uge 13: Baltimore Ravens
    Uge 14: @ Pittsburgh Steelers
    Uge 15: @ Arizona Cardinals
    Uge 16: @ Baltimore Ravens
    Uge 17: Pittsburgh Steelers

Altså ikke det hårdeste program, men jeg giver umiddelbart ikke Browns mange chancer mod Ravens, Steelers, Colts og Texans. De får det også mere end svært mod de fleste af de andre, selvom de sagtens kan blive tætte kampe.

Faremomenter

Sidste sæson tabte Browns tætte kampe mod mange af samme standard som de møder i år, hvis Browns får flere marginaler på deres side kan det give for mange sejre.
    Formår modstanderne ikke at stoppe Hillis, så kan Browns holde lange angrebsserier og gøre kampene tætte og mere uforudsigelige.
    Sidste sæson vandt Browns over Saints og Patriots, så de har vist at de kan overraske de bedste hold.

Konklusion

Sidste sæson endte Browns 5-11. På baggrund af deres rimelig svage hold på samme niveau som sidste sæson, så ser jeg større chance for at de ender på 5-6 sejre end de ender på 7 sejre eller endda over.
    Browns har Steelers og Ravens to gange inden for de sidste 5 runder, hvilket er en meget svær afslutning på sæsonen. Dvs. Browns skal hente sine 7 sejre i første halvdel mod de "nemmere" hold. Her kan den ikke optimale optakt godt spille ind og give sejre væk. Det argument kan selvfølgelig også bruges den modsatte vej, men da Browns skal hente de 7 sejre i de første 10-11 kampe, så ser jeg det til spillets fordel, at Browns ikke er sammenspillet optimalt.

• Svara
  • 02
    Bosse30
    den 15 augusti 2011 21:43

Pinnacle med 2,10.

• Svara
  • 03
    Terasso
    den 16 augusti 2011 14:49

Bet365 har nu også over som ret stor favorit med odds 2,05.

Du har ret hele vejen for udover Hillis, Cribs og en QB McCoy som jeg godt kunne forestille mig spiller en fornuftig sæson i år, er Browns tyndt besatte på mange positioner. Bestemt ikke et hold jeg har nogen specielt fidus til.

Men der er bestemt heller ikke mange af deres modstandere jeg har nogen fidus til. Selv om det er hold man ikke skal undervurdere så er mine forventninger til tre af de "svære" modstandere; Colts, Ravens og Steelers ikke videre store i år og jeg kunne godt forvente at de tre hold kommer til at være en smule ustabile sæsonen igennem.

Som du nævner havde Browns mange tætte kampe sidste år og jeg forventer ligeledes at de kommer til at have (rigtig) mange kampe hvor det hele afgøres i 4. Quarter både pga. niveaulighederne, men også pga. Hillis som kan gøre kampene "korte".

Muligvis er chancen 50%, men synes simpelthen der er for mange ubekendte vedr. deres ringe modstandere til at jeg tør begive mig ud i det spil.

• Svara
  • 04
    Bosse30
    den 16 augusti 2011 16:32

Ja så fik Bet365 da byttet om på favoritværdigheden.

Selvom du ikke har fidus til Colts, Ravens og Steelers, så er de altså bedre hold end Browns, og bør vinde. Derfor kan de godt vise sig at være ustabile og skuffe, men sandsynligheden taler overvejende for nederlag til Browns i de kampe på nuværende tidspunkt.

Hold som Raiders, Rams, Cardinals og faktisk også Titans forventer jeg vil slå Browns og i resten af opgørene er det meget åbent. Jeg mener, at temmelig meget skal flaske sig for Browns, for at de får 7 sejre.

• Svara
  • 05
    Terasso
    den 17 augusti 2011 00:18

Jeg tror vi er ret enige når det kommer til Browns styrker.

Jeg tror vores uenig er hos modstanderne og deres styrker. Du har ret i at Colts, Ravens og Steelers alle på papiret er bedre end Browns. Men jeg tror simpelthen at sandsynligheden for at Browns vinder en af de fem kampe mod de tre hold er meget stor og det rykker i min bog linjen 0,5 til 7,0.

Kan i øvrigt heller ikke se at Titans med en Locker bag center(?) skulle være favorit mod Browns.

En betragtning er også at de har mange af de "svage" modstandere på hjemmebane i Cleveland, hvilket også kunne rykke procenterne en smule. Og desuden har de Ravens og Steelers i de to sidste kampe, hvis et af de hold har sikret sig playoff kunne der ligeledes falde en "billig" sejr af sig her.

Synes den er svær for det er i sandhed ikke noget skræmmende program de har fået sig...

• Svara
  • 06
    Bosse30
    den 17 augusti 2011 09:19

Jeg forventer klart at Hasselbeck bliver starter for Titans, hvilket er en stor forbedring af holdet i forhold til sidste sæson. Locker skal være backup hele sæsonen, med mindre Hasselbeck flopper fuldstændig. Med Hasselbeck som QB, så får Titans mere ro og stabilitet på holdet, hvilket kan gøre deres offensiv ganske farlig, da de jo har CJ2K og et par gode WR's. Derfor ser jeg Titans som et bedre hold end Browns. Vælger Titans, mod al fornuft, at starte Locker, så trækker jeg min kommentar tilbage, da det så er mere usikkert hvordan de klarer den.

Jeg ser det desuden som et plus for spillet, at Browns møder Ravens og Steelers til sidst i sæsonen. Jeg ser ingen billig sejr her, da Ravens og Steelers højst sandsynligt skal kæmpe om divisionstitlen på det tidspunkt. Selvom ét af holdene har sikret sig divisionen, så tror jeg næppe de er sikre på at blive 1 el. 2 i conferencen, så der er meget på spil for de to hold til sidst i sæsonen.

• Svara
  • 07
    Terasso
    den 18 augusti 2011 01:47

Min fejl, havde lige et kort øjeblik glemt alt om Hasselbeck i Titans og med ham bag center er jeg helt enig i at de er ok klare favoritter mod Browns.

Mht. til Ravens og Steelers; Ja sådan har det været de senere år og kunne sagtens ende i et opgør om divisionen helt til sidste runde igen i år. Men i sammenhæng med min tvivl ved de to mandskaber, omend de stadig er favoritter til at nå playoff, så kunne jeg godt forestille mig at et af holdene ikke følger trit hele vejen og det ene hold derfor vil være sikker på både playoff og divisionen når de møder Browns. Men det er ren spekulation, det var også bare for at påpege at der muligvis kunne ligge en "let" sejr mod en svær modstander og vente der.

Slutteligt vil jeg lige slå fast at jeg som sådan ikke er uenig i spillet, jeg har bare nogen spørgsmålstegn ved flere omstændigheder omkring spillet der gør at jeg personligt nok ikke ser helt den samme værdi som dig :-)

Du har også postet en del sæsonspil og langt størstedelen er jeg ret enige i.

• Svara
  • 08
    Bosse30
    den 18 augusti 2011 08:07

Det er helt fint, at vi ikke altid er enige. Det er kun godt at få vendt forskellige synspunkter. Det er kun godt du kommenterer selvom det ikke er grundlæggende uenighed, men "bare" spørgsmålstegn. På den måde kan vi også få snakket lidt football inden sæsonstart.

• Svara