FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Sæsonspil: Antal passing yards i reg. season

• 01
    Terasso
    den 6 september 2011 18:33

Jeg synes at Danbook har lavet en regulær fejlvurdering her. Intet tyder på at Peyton Manning (og Colts generelt) får nogen specielt god sæson. Hvilket odds 4,5 på en Colts sejr i week 1 også bevidner om.

Manning har været ude hele off-season og ikke deltaget i diverse training-camps overhovedet grundet problemer med nakken. Det var forventet at han ville blive skaden kvit og være klar til week 1 mod Texans. Men som tiden er gået har det vist sig som en mere alvorlig skade end forventet og det er yderst tvivlsomt at han deltager mod Texans. Rent faktisk spekuleres der i endnu et indgreb som i så fald vil holde ham ude i flere uger. De har som gardering derfor hentet veteranen Kerry Collins.

Manning har hidtil ikke har misset en eneste kamp for Colts og holder den næstlængste streak, kun overgået af Brett Favre. I de 13 sæsoner med (næsten) fuld spilletid er det kun lykkedes Manning at gå over linjen på 4500 yards 3 gange. Den ene gang sidste år hvor han sluttede med imponerende 4700 yards. De 2 andre gange er linjen blot blevet passeret med 0 og 57 yards, så statstikken taler på ingen måde for Manning her. Muligvis har Danbook ladet sig snyde en smule af Mannings 4700 sidste år, hvor han rent faktisk spillede en af sine ringeste sæsoner med et uset højt antal interceptions. Det er selvfølgelig et faremoment for spillet da holdet sidste år ligner holdet i år meget og årsagen til de 4700 yards kunne findes i det fact at Manning var tvunget til at satse og kaste langt mange gange - hvilket gav mange ints, men også mange yards. Men alt andet lige er Manning blevet et år ældre og med en skade i hele opstarten må der lige gå et par uger inden skarpheden og modet til de lange kast igen har indfundet sig. Manning missede i 2008 ligeledes hele trainingcamp. Der tog det også et stykke tid inden han var varm. Hvilket dog resulterede i et streak på 9-0 og en MVP titel. Her spillede han dog alle kampe og endte med 4000 yards - hvilket jeg også ville mene er dernede linjen egentlig burde lægge.

Et par faremomenter er at det trods alt er Manning og at hans skade kan være bluff (tvivler jeg på) fra Colts' side. Derudover nåede han de 4700 yards sidste år til trods for mange skader, bl.a. hos Dallas Clark. De fleste er tilbage. Endelig draftede Colts to OT i 1. og 2. hvilket alt andet lige på betragtes som en forstærkning for Manning og Colts' løbeangreb (som kan vise sig som en fordel for dette spil). Man kan også forklare at han blot er gået over linjen 3 gange med at Colts i et par sæsoner har været sikker på playoff og har haft til vane at slappe lidt af i de sidste kampe - hvilket ikke forventes at ske i år og altså heller ikke skete sidste år hvor han passerede linjen.

De draftede dog også RB Delone Carter i 4. runde (som har gjort det hæderligt i pre-season) hvilket kan betyde at løbeangrebet får en lidt større andel af spil end tidligere set.

Endelig synes jeg heller ikke Colts kampprogram skulle være nogen begrundelse for en linje på 4500 yards. De møder udenfor divisionen både Ravens, Steelers, Saints, Chiefs, Falcons og Patriots. Alle ganske gode forsvar som ikke har tænkt sig at forære Manning noget som helst. Endvidere har både Jaguars og Texans forstærket sig en del på forsvaret inden denne sæson og det har ellers kategorisk været hold med en secondary som Manning nærmest kirurgisk har skillet fra hinanden. Det forventer jeg ikke helt gentage sig i år og allerede der ser jeg over 4 kampe at Manning må stille sig tilfreds med ca. 200 yards mindre samlet.

Jeg kan slet ikke forstå Danbooks linje her og jeg forventer bestemt også at den reguleres for det tangerer en gave. Manning bør på ingen måde være favorit til at kaste flest yards i reg. season. Det er da også langt langt over alle andre bookmakers forventninger til Manning - jeg siger tak og kaster 8 units lige hovedet på dette spil.

For at være på den sikre side kontaktede jeg lige Danbook for at høre gældende regler for spillet og de er som følgende: "For specialspil der går på en spillers præstationer over den regulære sæson, (eks. Antal touchdowns i sæsonen, antal kastede yards i sæsonen og andre) gælder det at spilleren skal deltage aktivt i minimum 10 kampe i sæsonen for at spillet er gældende."

Der er altså risiko for at spillet bliver voided. Men da Manning blot skal spille og ikke starte forventer jeg bestemt at han når 10 kampe set over hele sæsonen. Det er trods alt en spiller der aldrig har misset en eneste kamp. I det her tilfælde må han dog gerne lige hvilke sig i de første 3 kampe :-) held og lykke.

• Svara
    • 02
      Terasso
      den 6 september 2011 18:34

Øv bøv, det var ikke længe den fik lov at stå...

Slashet til 1,65 og til det odds vil jeg egentlig stadig mene at der er ok værdi at hente, men selvfølgelig slet slet ikke på samme niveau. Der var Danbook hurtige, de var muligvis klar på et eller andet efter min lille korrespondance med dem. :-)

• Svara
      • 03
        Terasso
        den 7 september 2011 18:45

Manning spiller ikke på Søndag mod Texans. Allerede med bare én misset kamp ser jeg chancerne for at han år over 4500 yards til at være ca. 25% så derfor synes jeg egentlig stadig der er værdi i Danbooks odds.

http://espn.go.com/nfl/story/_/id/6939814/peyton-manning-indianapolis-colts-opener-sunday-bill-polian-says

• Svara
    • 04
      Terasso
      den 8 september 2011 02:22

Spillet blev i løbet af aftenen slashet ned i 1,40 og til sidst endte det faktisk med at Danbook helt fjernede spillet.

Gode tegn, nu er det bare at håbe Manning får lov at hvile sin nakke til 3-4 runde.

Meldingerne er ikke just positive fra Colts side og meget skal gå galt hvis han går over 4500 yards.

Held og lykke

• Svara
    • 05
      Bosse30
      den 8 september 2011 22:54

Så blev Manning opereret i nakken igen, så mon ikke spillet her bliver void. Sæsonen kan være helt ødelagt, hvis det ikke "kun" bliver et par måneder. Spændende om Colts falder helt sammen, eller om en eller anden "stepper up" når nøden er størst.

• Svara
      • 06
        Terasso
        den 9 september 2011 00:45

Jo det gør det med meget stor sandsynlighed, jeg tvivler på at vi overhovedet får Manning at se i denne sæson. Noget af et tab for sæsonen som helhed.

• Svara