FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

SønderjyskE - Esbjerg

• 01
    cbll
    den 2 februari 2012 22:37

Esbjerg fik klaps 1-5 imod FCK alt imens SønderjyskE fik en flot sejr imod Vestsjælland.

EfB kommer ind til kampen med et noget løst approach - de vil lave mange udskiftninger, men paradoksalt nok have fokus på defensiven og organiseringen. Braithwaithe og Vendelbo starter ude - mens Morten Karlsen og Smárason tager over i denne kamp. Negativt eller ej, så er der ikke megen kontinueritet at spore hos Esbjergenserne.

SønderjyskE har også eksperimenteret - bl.a. tog man en del U-spillere med i kampen mod Vestsjælland(der var langt længere i forberedelserne, og ikke eksperimenterede) - men alligevel formåede man at vinde. Det siger lidt om deres kollektiv og team spirit - alle kan være med, og de går sammen. De vandt den kamp 3-1 og derudover spillet 2-2 imod Holstein Kiel.

Nathan Coe er ude for SønderjyskE, og Nyrén er tvivlsom på grund af sygdom. Vi har et superligahold imod et 1. divisionshold - naturligvis har Esbjerg nogle profiler, men i en træningskamp som denne hvor SønderjyskE kæmper fint, og Esbjerg eksperimenterer, skal SønderjyskE ikke give 3,40 gange pengene igen.

• Svara
  • 02
    Tytteboevs
    den 2 februari 2012 22:37

Tror bet365 har byttet rundt på oddsene - den står ihvertfald til 3,4 for esbjerg nu.

GL
    T

• Svara
  • 03
    cbll
    den 2 februari 2012 22:53

Har kontaktet dem mht. det, ser desværre ud til at de har byttet om på dem (men ok - så var værdien der vel nok ;-)) - jeg får dog endeligt svar fra en af deres tradere her inden længe.

• Svara
  • 04
    cbll
    den 3 februari 2012 09:18

Blev kastet lidt frem og tilbage, højre og til venstre, men har en medarbejders ord for at det var odds movement - ikke fejlodds. Så den skulle være god nok. Nede i 1,83 nu..

• Svara
  • 05
    Tytteboevs
    den 3 februari 2012 09:39

Tankevækkende at du kun finder to-stjernet værdi i et odds, der er omtrent dobbelt så stort som det reelt skulle være.

Venligst
    T

• Svara
  • 06
    cbll
    den 3 februari 2012 09:50

Du tror ikke det har noget med at gøre at Bet365 var eneste aktør på markedet, og det derfor var en service over for brugere der næppe kunne nå at klemme 8-10 units ind før det blev hevet ned?

• Svara
  • 07
    Tytteboevs
    den 3 februari 2012 10:01

Nej, hvorfor skulle jeg tro det?

GL
    T

• Svara
  • 08
    cbll
    den 3 februari 2012 10:05

OK, hvis du mener det er forsvarligt at smide 8-10 units på et 1X2 spil på et spil, hvor Bet365, og kun Bet365 er ude - så fint, men lad da være med at spille dum? Imo. ville det være dårlig service hvis jeg smed det ud til så mange units - OK, 4-5 kunne måske forsvares, men jeg holder mig på 3 da jeg mente det var realistisk for gennemsnittet at smide ind før den blev hevet ned - hvilket, set i bakspejlet, var korrekt. Jeg gider da ikke smide 10 units på sådan et spil her når jeg hverken selv kan, eller har lyst til at fusk med statistikken herinde?

• Svara
  • 09
    Tytteboevs
    den 3 februari 2012 10:19

Ok, det er din forklaring, men om du giver den to stjerner eller fem er vel ligegyldigt, du ved jo ikke hvad en unit er hos brugerne.

Men lad det ligge, og lad os håbe den går hjem (og der er ingen, der spiller dum her).

GL
    T

• Svara
  • 10
    cbll
    den 3 februari 2012 10:22

Nej nej, mem du skal jo være obs. på at forskellen på en vis anden side og denne er, at vi her spiller unit-baseret, hvor antal units naturligvis skal afspejle værdien, men derimod også være en forbindelse mellem hvad en bruger reelt set kan få ind. Man har en tommenfingerregel - 100 kr pr. unit, hvilket jeg selv går ud fra når jeg poster spil. 300kr på denne - kunne man få mere ind, sikkert, men i forhold til slashfaren ville det være unfair hvis jeg smed flere på den herinde selv.

• Svara
  • 11
    farmand1
    den 3 februari 2012 10:36

jeg stoler på cball

Bemærk at cball udførligt skriver at han kun spiller 3u pga det kun er bet365 som har spillet i sit tip på Silkeborgkampen. Hvis cball har postet dette inden kl 8.39 er det helt oplagt at det også er grunden til han spillet 3u her. Da spillene fra et markedssynspunkt er ens.

I så fald skylder tyttebøvs en undskyldning.

Iøvrigt flot at bet365 ikke annulerer, selvom det formentlig var en tastefejl.
    Men kun helt åbenlyse tastefejl bør annuleres hvis der ikke er et marked efter min mening. Men kender en del bookies som havde annuleret.

• Svara
  • 12
    cbll
    den 3 februari 2012 10:48

Enig med Bet365 - de kunne nemt have spist den som fejlodds, stort at de erkender at en trader simpelthen har taget fejl - men lad os nu se om den holder hele vejen til banken :o). De kan nå at skifte mening på en trætop..

• Svara
  • 13
    Tytteboevs
    den 3 februari 2012 10:57

@farmand1 - Jeg ved ikke hvad Silkeborgkampen har med denne at gøre, jeg havde ikke læst den analyse, da jeg postede her (og det er vel heller ikke relevant). Jeg var ikke klar over, at man bevist nedjusterede sine units på de små markeder - det er måske min fejl ikke at vide det.

Hvad vil du have jeg undskylder for?

Venligst
    T

• Svara
    • 14
      cbll
      den 3 februari 2012 10:59

Jeg kunne måske godt have pointeret at værdien formentligt var til mere, men synes det er noget implicit her; For det første er det en træningskamp(VED jeg mere end bookmakeren? Svært at vurdere) - derudover er det bare et småt marked med én bookmaker derude.

Og jo, herinde regulerer man units ift. markedsstørrelsen - små markeder med slashfare er der jo intet incitament for at anbefale til 10 units; det gør blot at kun få mennesker kan nå at spille dem, frem for hvis den blev anbefalet til 3-4 hvor flere kunne nå det, og dem der kunne smide mere så kunne dét.

• Svara
      • 15
        Tytteboevs
        den 3 februari 2012 11:03

Fint, jeg kan sagtens se logikken, og jeg forstår det også, men måske i skulle skrive det ind i unitguiden (det er jo nok ikke implicit for alle).

Venligst
        T

• Svara
      • 16
        cbll
        den 3 februari 2012 11:14

Fint forslag, ville give god mening.

• Svara
    • 17
      farmand1
      den 3 februari 2012 14:03

Læste først dit indlæg som om du anklagede cball for at lyve.

Men kunne også læses som om du bare ikke kendte siden og viste at der bør sættes færre units hvis der er lav limit som fx på specials. Hvilket åbenbart er tilfældet. I så fald skylder du ingen undskylning

• Svara