FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Skiskydning

• 01
    Nero
    den 28 december 2009 15:04

Jeg er pæredansk - har stået på ski èn gang og bryder mig ikke om kulde!

Dårlige forudsætninger for at placere spil på skiskydning skulle man mene, men jeg har i de senste tre vintersæsoner fuldt Biathlon tæt og syntes der er et par spil med god værdi i dag.

Dagens konkurrence er ganske speciel, det er efterhånden en tradition at ændrer Schalke 04´´s stadion og laver bakker mv.

Så løbes der ellers inde på stationet om i området udenfor.

I den henseende syntes jeg det er centralt at det er I Gelchenkirchen - hallo 50-60 sindsyge juletyskere der går amok!

Samtidig er det ikke en del af world cuppen - og flere af de store (ikke tyske) kanoner har også valgt at blive væk og fokusere på OL i Canada til FEB.

Løbet er lavet som en massestart efterfuldt af noget jagtstart, så vidt jeg kunne læse mig til med mit svage tysk!

Meget sjovt er det også at der dannes par og på tværs af kønnene -se de startende på følgende link:

http://www.biathlon-aufschalke.de/programm_starterfeld.php

Spillet er sådan set delvis FOR tyskere qua hjemmebanen, men primært mod de to russiske kompetanter M. Tchoudov/O. Zaitseva!

Der er ingen tvivl om deres generellse potentiale og når de er på toppen er de i den ypperste top - men i min bog er deres faktiske form, en mørkerød pil ned!

I den forgange weekend var der WC i Slovenien. Ingen af de to russere stillede op i massestarten og mener at vide at de russiske trænere end ikke mente at Tchoudov var i form.

To dage senere stillede de begge op i spriten og der gik det HELT galt!

Tchoudov bommede vilde 5/10 og endte udenfor top 60 der giver start til den efterfølgende jagtstart!

Endnuværre gik det OZ der bommende 6/10(bommende 5/5 liggende) og endte over 4 min. efter den vindende.

To russere midt i et tysk jubelhelvede - ingen WC point på spil? Det virker ikke som om det satser det store, når de lader de formstærke løbere blive hjemme - det lugter meget af en god dag på træningsbanen!

Hvad kan vi så få H2H mod dem? Nordicbet:
    Russerne - Landertinger/Domracheva(østrisk/hvidrussisk) 2 - 2.00
    Russerne - Hauswald/ Greis 2 - 2.15
    Russerne - Wilhelm/Sumann(tysk/østrisk) 2 - 1.72

Bookmakerne har stor tillid til russerne - det har jeg ikke og har givet ovenstående 1 og 3 et skud og overvejer at spille det helt tyske team i midten også. I min bog qua form mv. er det tre flotte spil!

Kan følges live på Eurosport kl 18.00

Andre der har en mening?

• Svara
    • 02
      mpandersen
      den 28 december 2009 17:24

Jeg følger selv skiskydningen tæt og deler ikke din mistro til russerne. Arena Auf Schalke byder ofte på overraskelser, hvor form og momentum ikke tæller for særlig meget, når først løbet går i gang. Løberne kommer til at skyde en masse gange, så skydningen er meget vigtig her. Jeg ser russerne som de bedste skytter og ser man bort fra Zaitsevas katastrofe-runde i sidste uge, så er hun en ganske habil skytte. Om end ikke den bedste kvindelige. Russerne står, vil jeg mene, med den bedste duo. På standplads har jeg ikke tiltro til Greis og Hauswald. Hauswald skyder ofte med hovedet under armen. Selvom det er en exhibiton, så er der pres på tyskerne, hvilket jeg ikke tror de kan klare. Jeg er på russerne som vindere til 6,50 hos Bwin. Markedet har dog flyttet sig siden.

• Svara
      • 03
        Larsen
        den 29 december 2009 10:32

Rigtig spændende læsning, når to - ser det i hvert fald ud til - kompetente folk ikke er enige. :o) Jeg har nemlig ikke meget forstand på skiskydning, når det kommer til betting - eller generelt. Hvordan gik væddemålene egentlig?

• Svara
    • 04
      Nero
      den 29 december 2009 11:36

Resultat som følger:

1. Kati Wilhelm / Christoph Sumann (Deutschland / Österreich) 31,11,1 Min.
      2. Oksana Khvostenko / Andriy Deryzemlya (Ukraine) +13,7
      3. Marie Laure Brunet / Vincent Defrasne (Frankreich) +20,3
      4. Darya Domracheva / Dominik Landertinger (Weißrussland / Österreich) +36,7
      5. Michael Greis / Simone Hauswald (Deutschland) +42,5
      6. Lanny Barnes / Jay Hakkinnen (USA) +57,5
      7. Olga Zaitseva / Maxim Tchoudov (Russland) +1,11,4
      8. Solveig Rogstad / Henrik L´Abee-Lund (Norwegen) +1,22,4
      9. Magdalena Gwizdon / Tomasz Sikora (Polen) +1,28,4
      10. Eva Tovalfi / Daniel Graf (Rumänien / Deutschland) +1,57,2

Russerne blev 7´er og alle tre H2H endte bedre.

OZ missede i første skydning og russerne sejlede konkurrencen igennem, specielt Tchoudov rystede på hovedet da han kom i mål efter massestarten. Nærmest resignation at spore.

MpA havde fsv ret i at Hauswald i sidste halvdel at turneringen smed hovedet i skydning, på trods af hun startede suverænt.

Er meget overrasket over franskmændende og brunet har fået pil op i skydning, ligesom Wilhelm ser god ud!

Greis fortsætter denne sæsons pinagtige sygning - og tror man skal holde øje med ham i fremtiden, i negativt øjemed!

• Svara
      • 05
        mpandersen
        den 29 december 2009 11:52

Jeg fik heldigvis rettet et minus til et spinkelt plus live, da jeg gik imod netop Greis/Hauswald og på Landertinger/Domracheva.

Det virker som om at Hauswald ikke får ilt til hjernen sidst i løbene, når hun skal skyde og Greis virkede noget fra den, da han udtalte sig til tysk TV efterfølgende. Publikum buh'ede af ham.

Sumann elsker at være "på" og han fik masser af tv-tid igår sammen med Wilhelm.

Tchoudov lignede en der brokkede sig over sine ski og over Zaitsevas skydning, som ellers plejer at være rimelig sikker på standplads. Kan være de venter med dopingen til OL :)

Mht. Frankrig. Ja skydningen overraskede mig ikke, men jeg synes de var okay i sporet i forhold til hvad jeg havde regnet med.

• Svara