FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Tour de France

• 01
    Larsen
    den 21 juni 2009 13:30

Med Dauphine Liberé og Tour de Suisse afsluttet (i dag) er det for alvor tid til at se frem mod Tour de France, som må siges at have en kæmpe forhåndsfavorit i form af Alberto Contador.

Jeg tillader mig derfor at åbne en tråd, hvor vi kan diskutere langtidsspil o.l. frem til tourens start. Nedenfor er et par tanker om de naturlige favoritter til den samlede sejr i TdF:

Contador: Kæmpefavorit quo sine tidligere resultater, store talent og ikke mindst feltets stærkeste hold bag sig.

A. Schleck: Stærkt kørende i efteråret, men har ikke været overbevisende i Schweiz Rundt - får det svært på enkeltstarterne mod de store og skal undgå at gå ned igen.

Evans: Den evige mand på podiet, som bare mangler det sidste for at kunne vinde TdF. Har ikke nogen større overraskelser i ærmet, men skræmmende stabil.

Menchov: Vandt Giro d'Italia, men hvordan er hans form nu?

Valverde: Vandt Dauphine Liberé, men historien viser, at man sjældent vinder DL og TDF samme år. Mangler i den grad stabilitet til 21 dage på cykel.

Leipheimer: Skuffede fælt i Giro og kommer formentlig til at hjælpe Contador mod sejr.

Sastre: Har slet, slet ikke det samme hold til at støtte sig i år som sidste år, og måske hans karriere har peaket?

Armstrong: Hans rutine er guld værd, men spørgsmålet er hvad hans rolle er på holdet, og hvor langt han er kommet siden sin skade og Giroen.

Debatten er skudt i gang!

• Svara
    • 02
      Larsen
      den 28 juni 2009 19:43

Ser folk egentlig værdi i Astana til at vinde holdkonkurrencen? Lavt odds til 1,45 naturligvis, men omvendt har CSC mistet Sastre og historien om Astanas skræmmende hold kender alle vel. Skulle nogen af de tre store svigte, så er der altså stadig Klöden, Zubeldia og Popovych til at sikre sejren.

• Svara
    • 03
      Larsen
      den 30 juni 2009 21:42

Nogen der ved, hvordan det egentlig ser ud med hans knæproblemer? Synes han er indblandet i et par spændende match ups, men hvis han bare falder fra efter en uge eller ikke kan køre igenne, så er der jo ikke meget fest og ballade.

• Svara
    • 04
      LFC
      den 30 juni 2009 22:00

Pointkonkurrencen bliver som altid spændende at følge. Cavendish er udråbt til storfavorit, men det store spørgsmål er efter min mening, om han holder hele vejen til Paris. Sidste år nåede han ikke Paris, hvilket dog skyldtes, at han skulle til OL på bane og derfor blev trukket ud af Touren. Jeg ser dog ikke værdi i spil på ham, selvom han uden tvivl er den bedste sprinter pt. I stedet har jeg kastet mig over følgende tip:

Van Avermaet-Haussler (pointtrøjen H2H):
      Tip 2 til odds 1,85 hos Sportingbet

Jeg synes, at Sportingbet undervurderer Heinrich Haussler gevaldigt i kampen om den grønne trøje. Godt nok vil Cervelo formentlig forsøge at få Hushovd i trøjen, men efter min mening har Hushovd ikke længere den hurtighed, der skal til for at vinde massespurterne. Jeg tror derfor, at Haussler får mulighed for at køre sin egen chance i spurterne, hvilket han tidligere har gjort med succes bl.a. med 2. pladsen i Milano-San Remo, hvor Hushovd blev treer og med en etapesejr i Paris-Nice. Van Avermaet har derimod ingen nævneværdige resultater i år, hvorfor han primært er bedømt ud fra sin sejr i pointkonkurrencen i Vueltaen sidste år. Samlet set vil jeg dog vurdere, at der er 2/3 chance for at Haussler vinder denne duel, hvorfor jeg synes, at der er god værdi i spillet.

• Svara
    • 05
      gunners
      den 21 juni 2009 13:42

Menchov tror jeg ikke på, der har noget som helst at give igen med, når han skal følge med de andre opad bjergene.

som du siger er Contador Kæmpefavorit, men omkring odds 2 er jo direkte til grin, han kan styrte (eller blive taget for doping!!)
      derfor synes jeg ikke det er værd at sætte en krone på.

• Svara
      • 06
        Larsen
        den 21 juni 2009 13:52

Jeg er fuldstændig enig med dig omkring Contador. Oddset er da slet ikke spilbart, selvom han rent sportsligt er totalt overlegen formentlig, men der kan ske så meget andet. Han viste da også rent faktisk svaghedstegn i et etapeløb her tidligere på foråret.

• Svara
      • 07
        Ernie
        den 21 juni 2009 16:10

Fint med denne tråd Larsen.

Er ikke den store cykelekspert, men har da fulgt Touren tæt siden Lemond vandt første gang.

Jeg tænker at Contador skal næppe vise ret mange svaghedstegn, før det er kong Armstrong man vil køre for. Gad vide om der hele tiden er blevet bluffet angående Armstrong, og han springer ud af æsken.
        Jeg har prøvet lidt på ham hos Betfair tidligere på ugen.

Hvad siger folk til pointtrøjen. Her tænker jeg lidt på om Cavendish er typen, som gider kører hele touren, hvis han får sine etapesejre i den første uge. Spørgsmålet er så bare, hvem man så skal tro på. Er Hushoved i form??

Mvh.
        Ernie

• Svara
      • 08
        Sputnik1
        den 21 juni 2009 20:39

Har stærkt overvejet at spille imod Cavendish, synes bookmakerne har gjort ham til for stor favorit.

Et er spørgsmålet om han overhovdet gennemfører, noget andet er om han vil han gå efter den grønne trøje.
        Kunne måske godt forstille mig at han kun går efter etapesejrene og ikke gider sprinte om sekundære placeringer når et udbrud holder hjem og de indlagte spurter på etaperne.

• Svara
      • 09
        Larsen
        den 28 juni 2009 14:10

Så har jeg spillet Cadel Evans til - endnu en gang - at komme på podiet. Bluesq med 3,20 på bettet, hvilket er rigtig pænt sammenlignet med Scandic og Betfair, som er andenhøjest med 2,75-2,80.

Evans forsvinder nemt i al denne snak om Armstrong, Schleck, Contador m.fl., men det skulle ikke undre mig, om han sniger sig ind på podiet igen, ligesom han i år har Thomas Dekker til at hjælpe sig istedet for Popovych, der floppede sidst. Ellers er Sebastian Lang der også til holdtidskørsel og Van Summeren som arbejdshest.

Alt det med, at Evans ikke har noget stærkt hold er naturligvis sandt på mange punkter, men de sidste par år har han klaret sig med mindre :)

Kom gerne med input til andre spil.

• Svara
        • 10
          LFC
          den 28 juni 2009 14:43

Stor ros til Larsen for at starte en tråd om Tour de France. Jeg forventer at byde ind med nogle spil, som jeg mener indeholder værdi. Mit første tip er:

Moncoutie-Gesink (Bjergtrøjen H2H):
          Tip 1 - Odds 1,60 hos Unibet
          Igennem mange år har der været tradition for, at kun få ryttere reelt kører efter bjergpoint, hvorfor konkurrencen er blevet afgjort ved nogle få lange udbrud blandt dem, der har kørt om trøjen. I år har den rutinerede franske rytter David Moncoutie meldt ud, at han vil gå efter bjergtrøjen. Sidste år vandt han bjergtrøjen i Vuelta a Espana. Jeg forventer derimod at debutanten Robert Gesink primært kommer til at fungere som hjælperytter for Menchov i bjergene, hvorfor det er usikkert, om han får lov til at køre sin egen chance i relation til bjergkonkurrencen.

• Svara
          • 11
            LFC
            den 29 juni 2009 20:38

Tour de France - gul trøje H2H

Rogers-Pellizotti
            Tip 2 til odds 2,25 hos Nordicbet

Pellizotti-Rogers
            Tip 2 til odds 2,05 hos Bet24

• Svara
          • 12
            Sutsko
            den 29 juni 2009 21:37

@LFC med flere

Hvordan ser du David Moncuties chancer for at vinde den prikkede bjergtrøje?

Mvh.

Sutsko

• Svara
          • 13
            LFC
            den 29 juni 2009 22:22

Moncoutie må uden tvivl være favorit til at vinde bjergtrøjen, da han som en af de eneste har meldt ud, at han kører efter den, ligesom han tidligere har vundet bjergtrøjen i Vueltaen. Det bør derfor ikke være urealistisk for ham.

Som jeg ser det, er de største risici, hvis han ikke kommer med i udbrud blandt outsiderne på 7. etape fra Barcelona til Andorra. Det kunne give nogle billige point til trøjen, da favoritterne formentlig vil kigge på hinanden på den etape. Det kan medføre, at der er nogle ryttere, der pludselig ser en chance for at vinde trøjen og som derfor begynder at køre efter pointene.

Den anden risiko er, at Contador bliver så suveræn, at han tager for mange point på de sidste bjerge imod mål. Det er dog ikke sket siden Eddy Merckx vandt i 1970, at samme mand har vundet både den gule trøje og bjergtrøjen.

Alt i alt vil jeg vurdere, at der er ca. 28-30% chance for, at Moncoutie vinder, hvilket giver værdi i spil på odds 3,75 hos Unibet.

• Svara
          • 14
            Larsen
            den 29 juni 2009 22:36

Jeg har selv overvejet samme scenario med Contador, hvis odds egentlig er ganske pæne, men det kræver selvfølgelig også noget af en suverænitet.

Hvor suveræn ser folk Contador/kommende vinder? Jeg overvejer et spiller på vindermarginen, som jeg godt kan se blive større i år, hvis Astana og Contador er så velkørende, som det lader til med evt intern uro in mente.

• Svara
        • 15
          Larsen
          den 1 juli 2009 16:43

Åh, derfor man ikke skal spille på TdF. Thomas Dekker er smidt ud pga. doping, så mit spil på Evans i top tre led sgu lige et knæk med tabet af hans bedste hjælperytter.

• Svara
    • 16
      Casual
      den 3 juli 2009 11:38

Har en lille fidus til Leon Luis Sanchez på prologen. Han var hurtigere end Contador halvvejs på enkeltstarten ved de spanske mesterskaber, dvs efter nogenlunde samme antal km som prologen er, sidste weekend. Han endte med at blive nr 2, mens han blev spansk mester, også i enkeltstart, året før. Man kan få odds 17 på ham i top 3 hos Sportingbet, hvilket får et lille indskud.

• Svara
    • 17
      Herba
      den 3 juli 2009 12:41

I kampen om den grønne pointtrøje er Cavendish klar favorit, men spørgsmålet er om han gennemfører? Jeg vil mene der er stor værdi i at spille mod ham i heads up mod ham.

• Svara
      • 18
        Sutsko
        den 3 juli 2009 13:07

Han har udtalt han går efter at komme til Paris. Gør han det skulle det vist være ret så sikkert at han vinder.

Mvh.

Sutsko

• Svara
    • 19
      LFC
      den 4 juli 2009 11:34

Et sidste lille spil inden starten på Touren.

Team Columbia HTC-Liquigas (holdkonkurrencen H2H):
      Tip 1 til odds 2,20 hos Unibet

Jeg vil vurdere, at Columbia har en bredere trup med til Touren i forhold til Liquigas. De har således Kirchen, Rogers, Hincapie, Martin, der kan gøre sig gældende i bjergene, mens Grabsch er god på enkeltstarterne. Liquigas består til gengæld af 3 gode ryttere, Pellizotti, Nibali og Kreuziger, men hvis en af dem har en off-day, så synes jeg, at der er langt ned til de næstbedste, hvorfor jeg ser værdi i spil på Columbia, der er et mere homogent hold.

• Svara