FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Hvid jul?

• 01
    Larsen
    den 7 december 2009 13:11

Peter Tanev & co. hos TV2 Vejret går igen i år i selvsving over muligheden for hvid jul - ja, den er der sjovt nok hvert år. Selvom der tales om kulde længere fremme i måneden, så kommer vi fra en usædvanlig varm november og meget få frostgrader indtil videre i december.

Personligt har jeg svært ved at lade mig rive med af deres forgæves forsøg på at piske en stemning op omkring hvid jul, og selv metrologerne hos TV2 har kun 10 % chancen for hvid jul - kan selvfølgelig blive ændret i dag.

Det giver alt andet lige en fantastisk værdi i 1,66 hos Ladbrokes på, at der IKKE bliver hvid jul i Danmark i går. Limits er desværre latterlige 10 £, men værdien er næppe til at overse.

Og hvid jul, er det ikke 90 % af landet, der skal være dækket eller sådan?

• Svara
    • 02
      MartinVP
      den 7 december 2009 13:41

Lyder sådan set fornuftigt, men min limit er 4,08 kr. så jeg springer over :P.

• Svara
    • 03
      Aaes89
      den 7 december 2009 21:23

Du har helt ret i at det er et fuldstændig vanvittigt odds, har desværre ikke selv Ladbrokes eller nogen anden bookie som udbyder spillet.. Men her er lidt info:

Definitionen på hvid jul er at 90% af landet skal være dækket af minimum 0,5 cm sne den 24. december om eftermiddagen - dette er definitionen af landsdækkende hvid jul (ved ikke hvilken definition Ladbrokes kører efter)

Men det har kun været landsdækkende hvid jul 7 gange siden 1900, nemlig i 1915, 1923, 1938, 1956, 1969, 1981, 1995 - det sjove at lægge mærke til er at der i gennemsnit går ca. 14 år mellem, hvilket vil sige at ifølge statistikken skulle de faktisk blive hvid jul i år!

Meeeeeen, det lader ikke til global opvarmning synes om den idé, indtil videre har det hvertfald stort set ikke været frostvejr i december, men som vi alle ved kan det altså bare komme ud af den blå luft!

• Svara
      • 04
        Fredarn
        den 8 december 2009 09:48

Når det gjelder global oppvarming, så kan det være verdt å nevne at tempteraturen på kloden har synket de siste åene.. Uten at det skal ha noe å si på dette spillet..

• Svara
      • 05
        Aaes89
        den 8 december 2009 10:03

Noget du har en kilde på? Så sent som for to år siden skrev jeg i gymnasiet 3. års opgave om Global Opvarmning, hvor jeg brugte Al Gore og Bjørn Lomborg som referencekilder og begge kunne vise grafer fra forskning der viser at temperaturen er steget støt over de sidste 100-200 år.

Kan desværre, hverken finde An Inconvenient Truth eller Lomborgs foredrag online..

• Svara
      • 06
        Fredarn
        den 8 december 2009 12:36

Vel, Al Gore.. Kan ikke si at jeg er en fan, fått så mye oppmerksomhet fordi han lagde en 'hollywood film' som han tjente fett på...

Kilde: http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/8299079.stm

• Svara
    • 07
      Casual
      den 8 december 2009 12:38

Jeg tror den er taget af hvad København angår. Men synes det virker meget højt at man kan få odds 2,10 på at det ikke sner i Berlin d 24. Uden at have undersøgt det nøje vil jeg mene at chancerne burde være nogenlunde ens i hhv København og Berlin. Og selvom de evt skulle være en smule højere i Berlin virker det stadig som et flot odds.

• Svara
      • 08
        Larsen
        den 8 december 2009 12:47

Har de ikke også lukket alle spil nu? Kan i hvert fald ikke finde nogen.

• Svara