FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Hjælp: Forslag til stillestrategi

• 01
    sprite06
    den 15 februari 2010 17:12

Hey,

Jeg er helt ny på siden og har i den forbindelse et par spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med.

1. Jeg er vant til flatbetting, men herinde bruges unit's. Lad os tage udgangspunkt i, at jeg som std. oddser for 1000,- kr ved flatbetting (1 - 2% af rullen). Hvor meget burde jeg så spille på 1, 2, 3, 4 og 5 units? Desuden kan jeg se, at mange eksperters units variere fra 1 - 5 units. Men Romanempire har f.eks. spillet for 8 units på et tidspunkt - hvor meget burde jeg smide afsted her så?

2. Jeg er pt. tilmeldt sms tjenesten hos 3 ekspeter (Kan i anbefale den sorte boks?), men hvad er egentlig idéen i dette når man kan læse picksne herinde? Man kan vel bare tjekke hjemmesiden et par gange om dagen?

3. Loader hjemmesiden også relativt langsomt hos jer?

Mangle hilsner,

sprite06

• Svara
    • 02
      gunners
      den 15 februari 2010 17:32

1) jeg har sat et fast beløb på pr. Unit men vurderer udfra spil til spil hvor mange Units jeg kaster efter det, udfra hvem der poster spillet og hvor stor sandsynlighed der er for at det går hjem, fordi som du siger bruger de forskellige antal units herinde.

2) smsbeskederne kommer lang tid før spillet kommer her på siden, så derfor kan det mange gange betale sig med sms, da oddset måske er faldet når det kommer her på siden. den sorte boks bruger jeg ikke mere da jeg synes de bruger alt for mange spil til en for lille tilbagebetalingprocent, desuden er der flere herinde der er langt bedre :-)

3) ja det kører som 54 k ved mig :-)

• Svara
    • 03
      Sutsko
      den 16 februari 2010 00:02

Hej sprite06,

Velkommen til SpilXperten.com - jeg tror og håber du vil få meget glæde af siden i fremtiden.

Lad mig give mine vurdereinger til dine spørgsmål.

1. Vi forsøger at gøre folks brug af units så ensartet som muligt. Det ændrer naturligvis ikke ved at folk har individueller måder at lave deres chancevurdering på nogen er måske lige optimistiske nok og andre måske lige pessimistiske nok.

En flatbet-strategi kan være ganske god, og du skal naturligvis opstille dine egne kriterier for, hvordan du vil administrere din "rulle". Og om du vil køre 100% flat eller måske lave 1,2 eller 3 gradueringer. Hvis du eksempelvis følger Roman Empire kan det være du sætter eks. 500 kr på hans 1-4 units spil. 1000 på hans 5-7 units spil og 1500 på hans 8-10 Units spil. Dette naturligvis blot som en ide/forslag.

2. Ideen i SMS-tjenseten er, at give dem som gerne vil have gode muligheder for at få de odds eksperter poster et til forspring før de offentliggøres på siden mod et mindre vederlag.

Den Sorte Boks er en ren betalingstjenste. Som eksempelvis Giacobbo på Spelunivers. Det vil sige man får kun spillene på SMS. De offentliggøres først på siden, når kampen starter og man får som hovedregel ikke info/analyse, hvilket ene og alene skyldes, at man ikke ønsker at hjælpe markedet med denne info/analyse.

Den Sorte Boks har underperformet en smule i forhold til vore egne forventinger, men vi har et stærkt team omkring, og forventer en forbedring de kommende måneder. Det kan vi naturligvis ikke garantere blot sige vi arbejder hårst for at dette skal ske. Når det er sagt er det også vigtigt at holde sig for øje, hvilke spil det er der postes. Den Sorte Boks poster spil med stor volumen. Premier League, La Liga, NBA basket som ekspempler ligesom det er en betingelse, at der er flere udbydere med det samme odds eller bedre end det postes til. Dette gælder ikke for eksperterne. Derfor vil en sammenligning rent TBP ikek være helt rimelig.

Ovennævnte er noget du også skal holde dig for øje, når du beslutter dig for hvem du vil følge. Man kan ikke måle effekten for sin egen portefølge udfra eksperternes TBP. Med al respekt for eksempelvis Roman eller for den sags skyld jeg selv. Kan man ikke sammenligne vore TBP med eksempelvis Publicas eller Diegos for blot at nævne to. Publica og Diego poster som oftest i store markeder med stor volumen, mens Roman og jeg selv opererer i mindre markeder. Her kan man have større edge, men omvendt reguleres odds langt hurtigere og meget få vil nå at få odds der postes til, da der dels reguleres langt hurtigere ligesom der er langt færre udbydere, der har spillet. Det vil med andre ord være som at sammenligne pærer med bananer at sammenligne min og Diegos TBP. Det kan sagtens være du vil få langt større udbytte ud af at følge eks. Diego end at følge mig.

3. Det er rigtigt siden kører alt for langsomt. Det arbejdes der på højtryk for at få gjort bedre. Grunden til dette er dels en massiv besøgsfremgang samt at der er kommet betydeligt flere spil på siden. Det har det "gamle" system haft ekstremt svært ved at klare. Vi håber meget snart at have en bedre løsning på plads.

Håber ovenstående kan bruges. Har du yderligere spørgsmål skyder du bare løs.

Mvh.

Sutsko

• Svara
      • 04
        sprite06
        den 16 februari 2010 10:11

Tak for svar.

Jeg er dog stadig lidt i vildrede mht. hvor meget jeg skal sætte på de forskellige units. En 3 graduering lyder bestemt som en mulighed.

@ Sutsko

Hvis nu vi tager udgangspunkt i dine spil (du er iøvrigt en af de eksperter jeg har er tilmeldt sms hos), hvordan foreslår du så at jeg fordeler en stake på f.eks. 1000? - på henholdsvis 1, 2, 3, 4 og 5 units?

• Svara
      • 05
        Sutsko
        den 16 februari 2010 11:54

Syntes du skal gøre op med dig selv om du vil flatbette eller du vil følge en anden strategi. Jeg ville beslutte mig for en indsats pr. unit pr. tipper, hvis du ikke vil flatbette. Alt efter tipperens profil - kan du gøre op hvad en unit betyder for dig. Her ville jeg nok differentiere fra tipper til tipper. Husk hellere start for lavt end for højt. Og husk at have en sund portefølge-politik, hvor du ikke har smadret hele din rulle efter 10 spil som er tabt i træk. For det kommer til at ske på et eller andet tidspunkt. Du skal have de langsigtede briller på.

Mvh.

Sutsko

• Svara