FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Have Bengan jumped off a bridge, or what is going on?

• 01
    dennish
    den 27 augusti 2010 00:56

Two major tournaments in New haven, and last weak some big ones also. US Open coming up this monday, and havent received a pick from BajenBengan since his mega downswing.

Can we expect any picks during the US Open? I mean, considering he is overpriced and i have a ton of points stacked in my account, i believe we should expect some.

• Svara
    • 02
      Sutsko
      den 27 augusti 2010 09:35

Altid dejlig konstruktive og positive indlæg du kommer med dennish. Og fantastisk morsomt du skriver på engelsk på en skandinavisk side. Du er for stor til dette forum :-)

Mon ikke Bengan snart er tilbage igen. Nogen gange kan det være sundt lige at trække vejret og rense hovedet. Det hjælper faktisk dennish!

God dag og weekend, når du kommer så langt.

Mvh.

Sutsko

• Svara
      • 03
        Tippo
        den 27 augusti 2010 09:41

Jeg synes personligt, at der skal være plads til kritik af services, som man betaler for. Det er vel helt på sin plads, når man køber en vare.

Men, at der flere gange har været brok fremme om, at BajenBengans tips er for dyre, giver jo ærligt talt absolut ingen mening.

Hvis en vare er for dyr, kan man bare lade være med at købe den. Længere er den sådan set ikke. Og Dennish har vel købt "a ton of points", fordi han synes, at varen er i orden og prisen ligeså.

Den pågældende betalingsekspert har jo været inde i en ualmindelig skidt periode, og det viser, at han er dybt seriøs, når han lige tager en puster og evaluerer sine bets.

Det bør alle, der rammer dårlige stimer faktisk gøre. Det har i hvert fald hjulpet mig personligt.

• Svara
        • 04
          Sutsko
          den 27 augusti 2010 10:09

Meget enig Tippo. Der skal være plads til kritik. Meget plads endda. Bare den er saglig. Ser du på dennishs indlæg så er det ikke saglig kritik i mine øjne.

Bengan har leveret en performance på tennissiden som jeg aldrig nogensinde har set noget sted før. Er der nogen der har set eller hørt om noget tilsvarende skriv meget gerne adressen her eller send mig en mail. Jeg brugte faktisk på et tidspunkt en lørdag aften på at gennemgå hans spil fra 2010 på ATP/WTA. Der var nemlig kritik fremme af, at hans høje TBP var skabt via nogle 0-0 kampe i Allsvenskaen i fodbold (hvilket i parentes bemærket ville have været nemt at stikke ud på for alle) Han lå faktisk pænt over 120% på WTA/ATP Tennis før nedturen. Nu ved jeg ikke præcis hvad den er på men måske lige under 120%. Det er ganske enkelt fremragede og langt langt over hvad man kan forvente.

Problemstillingen ved Bengan kontra eksempelvis Den Sorte Boks er volumen af spil. Det er fantstisk, når der tur i den, og det kører, men det udfordrer selvfølgelig rullen og nerverne i perioder, hvor det ikke kører på skinner. Derfor er moneymanagement så ekstrremt vigtigt.

Mvh.

Sutsko

• Svara
        • 05
          travsport
          den 27 augusti 2010 09:51

Enig med Sutsko og Bengan skal nok vende tilbage når tid er.

Desuden betaler man jo kun for service når han poster tips
          så kan ikke lige se kritik er berettiget i dette tilfælde.

God weekend.

• Svara
          • 06
            Dalle1234
            den 27 augusti 2010 19:38

Jeg kender ikke til hvad Dennish har skrevet tidligere, men jeg synes bestemt det er relevant at forhøre sig om, hvornår man kan forvente SpelUnivers' bedste expert tilbage på banen igen. Sarkastisk formuleret eller ej, så burde moderatorerne her på sitet tage kontakt til BajenBengan, så kunderne kan få et lille fingerpeg om der kan forventes tips i den nære fremtid. Jeg synes ikke dette skulle være urimeligt at forlange, så længe der ikke direkte kræves at tips sendes ud. Vi nærmer os kraftigt US Open, og der er da ingen tvivl om, at de fleste gerne så en så kompetent tennisekspert som BB give sine bud på hvor der kan hentes værdi.

D.

• Svara
          • 07
            Spelunivers
            den 27 augusti 2010 19:53

Självklart är det så att ni som kunder ska kunna förvänta er att han rekar, det var dock en pinsam överskrift och formulering ännu en gång av dennish. Givetvis kommer han reka i US Open det behöver ni inte oroa er för. Vettiga frågor som denna svarar vi förstås konstruktivt på...

• Svara
          • 08
            Molineux
            den 28 augusti 2010 11:49

Jamen så vil jeg gerne komme med et konstruktivt indlæg. Jeg kunne nemlig rigtig godt tænke mig, at der var analyser på de betalspel, man får på Spelunivers. Der er der kun meget sjældent.

Min egen erfaring er nemlig, at man er mere kritisk, hvis man skal formulere, hvorfor man synes der er værdi - og jeg synes (uden at have undersøgt det til bunds) at de fire eksperter har performet dårligere, efter de er gået fra at skulle levere en analyse hver gang i stedet for som nu blot et pick uden begrundelse.

Som sagt kun et indspark til, hvordan man måske kan gøre processen bedre :-)

• Svara
    • 09
      BajenBengan
      den 28 augusti 2010 22:27

Jag har inte hoppat från en bro och jag kommer väl förberedd och med väldigt högt huvud till US open. Jag tror och hoppas på två riktigt bra och trevliga tennisveckor.

• Svara
      • 10
        mestr
        den 29 augusti 2010 11:31

Flott at du er tilbake.

Vet du til hvilken del av døgnet mesteparten av tipsene vil komme?

• Svara
      • 11
        BajenBengan
        den 29 augusti 2010 13:39

Kör några timmar på morgonen, tar det som är på väg ner, sen förmodligen ganska mycket strax innan matcherna börjar. Troligen även på kvällen när spelet pågår.

• Svara
      • 12
        Fredarn
        den 29 augusti 2010 21:29

Ser fram til dine tips, BajenBengan :-)

• Svara
    • 13
      Spelunivers
      den 27 augusti 2010 11:02

dennish: Du börjar bli patetisk, du tyckte säkert du fick till ett coolt inlägg här men du är bara jobbig. På något sätt verkar du tycka priset är högt och vi ska ha dåligt samvete för det. Passar det inte är det bara att lägga ner som kund. Vi kommer inte fjäska för någon och har man mage att gnälla efter dessa siffrorna från BajenBengan är det sjukt märkligt. Helt eniga med Sutskos svar i övrigt.

• Svara
      • 14
        Meleren
        den 30 augusti 2010 18:06

Ehm, hvad sker der? Han misser samtlige spil igen lige pt

• Svara
      • 15
        kesi1
        den 30 augusti 2010 18:15

Slap nu af. Der er ikke engang en kamp som er færdigspillet. Han kan jo ikke forudsige at govortsova bliver skadet efter 3 partier. F.eks. Govortsova har spillet fornuftigt på det sidste og dementieva har haft et ekstremt travlt program de sidste uger og burde derfor ikke være helt ovenpå.
        Jeg syntes selv der var meget value i det spil, til prisen og havde selv taget det såfremt det ikke var udsendt. Det er ikke altid resultatet som afgør om et spil er godt eller ej..

• Svara
      • 16
        Meleren
        den 30 augusti 2010 18:29

Du behøves ikke belære mig, jeg er ikke idiot. Jeg skrev pt, som i at de 4 kampe der var igang, ikke så specielt heldige ud. Hvilket de øvrigt stadig ikke gør.

• Svara
      • 17
        kesi1
        den 30 augusti 2010 19:00

Bare ærgeligt at du så rent faktisk lyder som en idiot med den kommentar :)

• Svara
      • 18
        Meleren
        den 30 augusti 2010 19:11

Jeg skrev at ingen kampe var ved at gå hjem? Uhadada, det var sgu også ondt skrevet tbh. Relax da, så snart der kommer lidt kritik eller negativ stemning herinde bliver det straks lynch og dødsstemning.

• Svara
      • 19
        dogbite
        den 31 augusti 2010 18:45

Håller med meleren. Klart man måste få kritisera när man betalar för BB spel.

• Svara
      • 20
        travsport
        den 31 augusti 2010 18:58

Men alle burde da vide det går op og ned i betting.

Synes ikke det behøves kommenteres og man kan jo frit vælge om man vil have spillene eller ej.

• Svara
        • 21
          dogbite
          den 31 augusti 2010 20:11

Självklart.

• Svara
        • 22
          mikkellund
          den 31 augusti 2010 21:53

Ja - og nej, for det er jo svært at vide, om det er et godt bet eller ej, når Bengan ikke forklarer sine tips.

Bl.a. har BT skrevet om dagens kamp mellem Schüttler og Paire:

Rainer Schüttler er i karrierens efterår og har småt med store resultater i 2010. Hardcourt er ikke tyskerens speciale, hvilket også kan aflæses i årets resultater, hvor Schüttler har forladt fire af i alt syv hardcourt-turneringer i første runde.

Benoit Paire er et ubeskrevet blad på ATP-touren, men har ryddet bordet i lavere rangerende turneringer, hvor han har hele otte finalekampe i bagagen.

Selvom der er stor forskel på tennisverdenens svar på 1. division til en superligaturnering som US Open, så ændrer det ikke på, at Schüttler er røget ud af US Open fem år i træk i første runde, i enkelte af tilfældende til dårligere spillere end Paire.

Bengan får ukritisk 'lov' til at tage 15 point for et tip, som du ikke har en kinamands chance for at vide, om det er godt eller skidt, eller hvilke tanker, der ligger bag bettet.

Jeg bør nok holde op med at benytte mig af hans tips, men ved, at så snart jeg melder fra, så begynder han at vinde igen......

Jeg benægter ikke, at Bengan har statistikken med sig, men jeg synes det kunne være interessant at se en samlet oversigt over, hvorledes det er gået siden skiftet til 'betalspel'

• Svara
          • 23
            travsport
            den 31 augusti 2010 22:28

En mand af Bengans kaliber behøves imo ikke at skrive en lang analyse. Hans TB taler for sig selv og enhver burde vide han ikke smider skidt på gaden.

Manden har haft en dårlig periode. Det kommer for alle. Selv Roman Empire er kommet skidt i gang efter pausen.

Men tro mig de kommer igen og har svært ved at se denne service på nogen måder skulle være dyr. Så hvad i har fået over det sidste års tid drenge..

• Svara
          • 24
            Sutsko
            den 31 augusti 2010 22:36

@mikkellund

Kan sagtens se og forstå ønsket om analysen. Dette er ene og alene et tidsspørgsmål.

Til gengæld må jeg sige, at jeg slet og aldeles ikke kan følge dig i dette:

"Jeg benægter ikke, at Bengan har statistikken med sig, men jeg synes det kunne være interessant at se en samlet oversigt over, hvorledes det er gået siden skiftet til 'betalspel'"

Det har ikke meget med sagen at gøre. Manden har præsteret vanvittig godt over lang tid. Det er en selvfølgelighed, at dette ikke kunne fortsætte. INGEN tipper på kloden kan ligge med 120% TBP på ATP tennis over rigtig lang tid. Det ville jo svarer til at bookmakere og andre eksperter var amøber eller det der svarer hertil. Man kan selvfølgelig ikke være 20% bedre end et stort marked. Det kan ingen.

Så der skal bare realitetssans til og det er der rigtig mange der mangler i denne tråd (og i spelunivers og Spilxpertens mailboks - skulle jeg hilse og sige).

Mvh.

Sutsko

• Svara
            • 25
              hanberg1
              den 1 september 2010 09:58

Nu skal jeg passe på med at hoppe direkte ind i en diskussion. Men du snakker om realitetssans. I sælger BB-tips dyrt fordi han leverer gode tips og mange af dem. Men alligevel skriver du så at man umuligt kan være som god som udstiller ham til at være (eller at INGEN på kloden kan, for at citere dig)

Jeg vil da sige, at I sælger hans tips udfra den overall tbp han har. Eller den I pryder jeres betalspel side med. Men hvis du nu siger at man umuligt kan være så god som I viser han er (og sælger hans tips ud fra) så kan I da i det mindste give os noget indsigt i hvordan I er kommet frem til den tbp!

Tror at vi BB-følgere har realitetssansen i orden og egentlig bare gerne vil se "realiteterne" bag BB's succes ( tbp )...

• Svara
            • 26
              Sutsko
              den 1 september 2010 11:28

Hej hanberg1!

Du er meget velkommen til at deltage i diskussionen.

Spelunivers/SpilXperten kunne selvfølgelig ALDRIG finde på at manipulerer eller "udstille" en falsk TBP. BajenBengan har en sensationel TBP på 122,47%. Den har endda været højere. Dette over 542 spil. Dette har bevirket at utrolig mange brugere har skovlet penge ind. Rigtig mange penge. Hvis/Når BajenBengan har passeret 5.000 spil, så har jeg ikke fantasi til at forestille mig han ligger på en TBP på over 120%. Ganske enkelt fordi det ikke kan lade sig gøre at slå et så stort marked som ATP/WTA tennis med så stor margin. Det ændrer ikke på, at de folk der har fulgt ham har tjent rigtig godt med penge løbende. Man skal bare ikke tage en TBP som den Bajen har fr givet og tro/drømme om den fortsætter i al evighed. For at være seriøs er det netop derfor jeg gør opmærksom på dette i tide, så vi slipper for alle disse usaglige indlæg om han er hoppet udfra en bro eller han har fået en jernstang i hovedet. Blot fordi der kommer en nedgangsperiode. Det vil der komme. Det kan ikke ungåes.

Iøvrigt med hensyn til prisen, så koster et spil 15 points fra Spelunivers, hvor der afregnes i svenske kroner. De fleste køber mellem 2000-6000 point, så de har en point pris regnet i Danske kroner på 60 øre pr point. Det vil sige spillet koster 9 kroner.

Bajen har et plus på 632 units siden han startede (hvor spillene iøvrigt for en periode var gratis og billigere) det er skabt på 542 spil - havde du modtaget alle spil havde din udgift været kanp 5.000 DKK. Et realistisk indsats niveau for de fleste som følger er vel 100 DKK pr unit. Lad os trække lidt fra, da man selvfølgelig ikke får alle spillene til odds der poster, men 500 units plus vil jeg antage de fleste har. Det giver i runde tal et nettooverskud på 45.000 DKK. Så jeg syntes dels ikke spillene kan betegnes som dyre og dels syntes jeg det har været en rigtig fornuftig forretning.

Mvh.

Sutsko

• Svara
            • 27
              hanberg1
              den 1 september 2010 15:42

Jeg tror bestemt ikke at I har manipuleret med tallene. Slet ikke!

Prøver bare at argumentere for hvorfor at vi som købere gerne vil have lidt mere indsigt i produktet. Især nu da denne diskussion er blevet skabt. Nogle 0-0 resultater er blevet nævnt, dig selv der beskriver hvordan at hans TBP består at en heldig/naturlig opsving. Man bliver lidt nysgerrig forstår du :)

Mht. prisen, mente jeg ikke at det var dyrt som i "for mange penge". Men ser man relativt på det, så er BB den dyreste af alle eksperterne (sammen med Giacobbo, hvis jeg ik tager helt fejl) Desuden er Roman, som jeg vurdere til at være i samme kategori (måske over når BB's sande TBP kommer frem om nogle tusinde spil ;) ) værdisat til kun en 3-del af prisen og i realiteten gratis, hvis man tilsidesætter slashing.

Så i kroner og øre mener jeg bestemt han er alle pengene værd :)

• Svara
            • 28
              RobFriis
              den 1 september 2010 16:53

Helt enig med Molineux' ganske gode pointe i alt den her snak.

Derudover. Det lyder på nogle indlæg herinde som om en tbp på omkring de 120-122 på tennis er noget ganske uhørt.

Det er det nu slet ikke. Jeg ved ikke, hvor længe BB har gjort sig i spil på tennis.
              Jeg kender ikke hans historik. Men der er gennem tiderne set mange eksempler på folk, der har haft rigtigt høje tbp på netop tennis. Det er en sport (hvis du kan dit stof ) der leverer nogle rigtigt gode muligheder for god indtjening. Ikke mindst ved trading. 3 af 4 tenniskampe har utroligt mange åbninger, hvor det er muligt at sikre sine postioner

Har man lidt erfaring i den her branche ved man også, at det går op og ned det her skidt. Det er godt at se nogle ramme en flot streak. Men der forekommer lidt som man fra Spelunivers side ridder nogle kortsigtede gevinster hjem på en eller flere over-hypede eksperter.

Ingen er bedre end deres sidste tip. Og derfor kunne det da være en ide at lade sidste måneds performance være afgørende for, hvad det evt skal koste at følge en ekspert.

Held og lykke med jeres spil til US Open!

Mvh
              AIH

• Svara
              • 29
                Skinner
                den 1 september 2010 17:18
                • Svara
              • 30
                Sutsko
                den 1 september 2010 17:24

Hej RobFriis!

Herligt når der kommer nye folk til og giver deres meninger og holdninger tilkende.

Der er ting jeg enige og uenige med dig i. På de mest markante områder er jeg meget uenig.

Du skriver:" Det lyder på nogle indlæg herinde som om en tbp på omkring de 120-122 på tennis er noget ganske uhørt." Meget uenig. Bajen har det over mere 500 spil. Alle spil er tilgængelige. Kan du ikke give mig et eksempel eller to på en tilsvarende ekspert? (Jeg vil meget gerne se vedkommende og prissætningen på hans tips - for dem vil jeg MEGET gerne følge)

Du siger" Har man lidt erfaring i den her branche ved man også, at det går op og ned det her skidt. Det er godt at se nogle ramme en flot streak. Men der forekommer lidt som man fra Spelunivers side ridder nogle kortsigtede gevinster hjem på en eller flere over-hypede eksperter" Første del meget enig. Anden del meget uenig, hverken Bajen eller Giacobbo er på nogen måder "over-hypede" de har leveret over lang tid / mange spil flotte resultater.

Du siger desuden: "Ingen er bedre end deres sidste tip. Og derfor kunne det da være en ide at lade sidste måneds performance være afgørende for, hvad det evt skal koste at følge en ekspert." Meget uenig her modsiger du dig selv. Du har lige konstateret det går op og ned. Det der tæller er det lange sigt. Ikke det sidste tip. Alle kan jo være "heldige" og ramme 6-7 spil i træk. De er den lange bane der tæller.

Tak for dit indlæg, og ser frem til at finde et par eksperter på Baens niveau via dig!

Mvh.

Sutsko

• Svara
                • 31
                  mikkellund
                  den 1 september 2010 18:01

Kampen i dag mellem Dulko og Azarenka er et godt bevis på, hvorfor der bør være forklarende tekst med.

Det er jo rart at vide, om Bengans spil er baseret på en evt. skade hos en af spillerne, og derfor skal spilles hos en one-ball bookie.

• Svara
                • 32
                  Herba
                  den 1 september 2010 19:06

Kunne det tænkes at et hedeslag ikke kommer af en skade der var der i forvejen?

• Svara
                • 33
                  Sutsko
                  den 1 september 2010 20:02

Tror jeg du har ret i Herba :-)

Med hensyn til analyse, så skriver Bajen faktisk et par linjer til mange af spillene.

At han ikke har medvind på cykelstien understreger Dulko-spillet. 2 bolde fra en odds 6,5 med 6 units. Det udjævner sig selvfølgelig over tid, men der er noget om det gode gamle ordsprog med at et uheld sjældent kommer alene.

Mvh.

Sutsko

• Svara
                • 34
                  hanberg
                  den 1 september 2010 21:52

Problemet er at vi først får disse linier om kampene efter, spillene er startet! De står jo ikke i vores sms'er!

• Svara