FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Betfairs gebyr

• 01
    Riihijärvi
    den 10 februari 2010 09:15

Jeg har en gammel Betfair konto til at stå, som jeg har lavet nogle tusinde i overskud på. Nu kunne jeg egentlig godt tænke mig at genopfriske brugen af den, men hvordan er det med de nye regler og gebyrer, som Betfair har indført? Jeg har svært ved helt at forstå konsekvenserne af dem, og om det overhovedet vil komme til at ramme mig.

• Svara
  • 02
    Fredarn
    den 10 februari 2010 11:45

Betfair er en Exchange, så de har alltid tatt kommisjon av gevinster - det er det de tjener penger på.

Som standard så tar de 5 % av en gevinst, altså vil 2 i odds bli (1*0,95)+1=1,95 i odds. 50 i odds blir (49*0,95)+1= 47,55 i odds.

Videre har de vel også avgifter på enkelte typer innskudd, men Moneybookers er gratis.

• Svara
    • 03
      Larsen
      den 10 februari 2010 12:22

Det var ikke hvad jeg tænkte, Fredarn. Det er det der premium charge, eller hvad de kalder det? Nogle regler de har indført, siden jeg sidst benyttede dem.

• Svara
    • 04
      Riihijärvi
      den 10 februari 2010 12:25

Det var ikke hvad jeg tænkte Fredarn. Det er det der premium charge, eller hvad de kalder det? Nogle regler de har indført siden jeg sidst benyttede dem.

• Svara
      • 05
        Fredarn
        den 10 februari 2010 12:43

Ok, jeg har ingen anelse hva det er, har ikke merket noe...

• Svara
      • 06
        Milano3
        den 10 februari 2010 13:23

Konseptet står forklart i pkt 6 her, men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke skjønner alt i praksis: http://www.w-uno.betfair.com/aboutUs/Betfair.Charges/

Uansett:
        Premium Charge gjelder kun får svært aktive spillere, dvs profesjonelle med store inntekter på trading. For en spiller med noen tusener i pluss betyr det ingen ting. For profesjonelle tradere kan det bety reduserte inntekter på rundt 15%, noe som kan være svært mye. Andre kan sikkert utfylle mer her, men den jevne spilxpert-bruker merker altså ikke dette gebyret.

• Svara
      • 07
        Fredarn
        den 11 februari 2010 10:09

Hmm. så de krever altså 20 % av det totale overskuddet til ekstremt aktive (og suksessfulle) kunder. Det høres veldig mye ut :-(

• Svara