FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Ajax Kbh - TMS Ringsted

• 01
    He-man
    den 2 februari 2012 13:21

Et interessant opgør i vente. Formstærke TMS Ringsted drager onsdag aften mod Bavnehøjhallen på Vesterbro, for at spille mod Ajax Kbh.

Trupperne

Ajax #10: Klubben med stolte traditioner, har de seneste år lidt meget under en særdeles stram økonomi. Man melder i Ajax ud, at man gerne vil vende tilbage til landets bedste række, men umiddelbart ser jeg det som værende en svær- ja nærmest umulig opgave, som tingene er nu. Ajax har et meget ungt og dynamisk mandskab. De er løbestærke og når det kører for dem, kan de være rigtig farlige. Største profil på Ajax's mandskab må siges at være den rutinerede Keeper Mikkel Tønners. Han stod skræmmende godt i sidste sæson, men har i denne sæson ikke formået at holde samme høje niveau. Han har i de sidste mange kampe ikke været at finde i startopstillingen. En anden særdeles farlig herre er Højrefløjen Danni Jørgensen (75 mål). Han er lynhurtig, og meget træfsikker, eneste ulempe for ham er at han er afhængig af at blive spillet op af bagspillerne. Og dette kan blive et problem mod TMS. Sidste store profil jeg vil have med i denne trupanalyse er bagspilleren Lasse Sinding (80 mål). Dette er en ung fyr med masser af gå-på-mod. Problemet med ham er at han kan lave ligeså mange fejl som han kan lave mål og assists. I de senere kampe har hans formkurve ikke været for god.

TMS Ringsted #5: TMS meldte før sæsonen ud at de ville i top 6. Efter endnu en turbulent sæson med endnu en trænerfyring efter et par dårlige resultater, virker det som om de har fået styr på konceptet, og de er særdeles formstærke. De har 8 sejre ud af de sidste 9 kampe. Forsvaret står rigtig godt, og keeper Mathias Olsson har haft et rigtig højt og stabilt niveau længe. Profiler på Ringsted mandskabet må siges at være den rutinerede topscorer Kim Johannesen (90 mål) med mange år i ligaen, der dog spillede en skidt kamp sidst mod stoholm (eftersigende grundet sygdom i kroppen). Spilstyrer Rune Poulsen (85 mål) der ligeledes har spillet mange år i ligaen. Forsvaret styres med hård hånd af en velspillende Lasse Vinding.

Optakten

Ajax spiller i weekenden Final4 semi finale mod mægtige AGK. Dette bliver ingen sag for kæmpefavoritterne til kampen. Men det skulle undre mig meget hvis Ajax ikke spiller deres chance og forsøger at levere det bedst mulige resultat i 2X30 min. Jeg forestiller mig at denne kamp naturligvis fylder rigtig meget i Ajax trup, og de derved på nuværende tidspunkt ikke har fokus på TMS kampen. TMS Ringsted har derimod friweekend, med god mulighed for at restituere sig. Tilmed er alle muligheder for taktisk træning tilstede for Midtsjællanderne.

Hjemmebanen

Ajax har en rigtig fin hjemmebane, men den er nu en del bedre på lørdagskampe :) Det er lidt som om stemningen er en tand højere på enghavevej når øllet flyder, og det ikke er arbejdsdag dagen efter.

Insider viden

Ved TMS's trænerfyring kort inde i sæsonen, ansatte de Torben Nielsen, som tidligere var Ajax træner Christian Dalmoses gode ven og højre hånd. Han må og skal have informationer om Ajax's spilkoncept m.m.

Motivationen

Man kan stille spørgsmålstegn ved hvorvidt motivationen hos TMS er intakt, da det i midtugen er kommet ud at flere spillere i truppen har kontraktudløb og ikke ser ud til at blive enige med klubben. Jeg mener dog ikke at det har effekt, da viljen til at ville spille sig til kontrakt enten i TMS eller andetsteds vil være tilstede.

Match-up

Jeg ser i denne kamp for stor forskel i både formkurve, spillermateriale, og bredde. TMS har efter min mening en bedre, stærkere og bredere trup end Ajax. Og med Ajax's final4 kamp lørdag i Ålborg (lang bustur), kan de blive meget presset på fysikken onsdag aften.

Jeg ser stor værdi i flotte odds 1.75 hos Bet24. Nordicbet er på de mere fornuftige 1.55 (hvilket jeg også synes er lidt for højt. Jeg forventer at odds vil falde, og derfor spiller jeg denne kamp tidligt.

CV: 25-10-65 der giver fine 113,75

Dette er mit første boblertip, så giv endelig gode råd ris/ros evt. mangler m.m. Vær velkommen til at spørge løs om alt hvad der falder ind.

God vind med spillet
    /He-man

• Svara
    • 02
      Roman Empire
      den 2 februari 2012 13:21

Det er den bedste debut-analyse, jeg nogensinde har læst! Meget imponerende og flot. Det oser jo af stor indsigt og kommer hele vejen rundt med væsentlige aspekter og vinkler.

• Svara
      • 03
        vixen
        den 2 februari 2012 14:06

Nu får du jo ikke meget mere relevant håndboldtip-kritik end den, der kommer fra Roman E, men også herfra pluspoint for en meget fin analyse, der kommer hele vejen rundt. Og selv om forslaget (ligesom hos nogle af os andre...) har BetXpert-længde, så er der slet ingen overflødig info... ;-)

Held og lykke med spillet - bliv endelig ved i samme stil, hvis nu Ajax-spillerne alligevel skulle være på dupperne...

• Svara
    • 04
      FrederikLarsen
      den 2 februari 2012 14:09

Rigtig godt indlæg med masser af kød :) Ser frem til at læse flere analyser fra dig. Et spørgsmål, er kampen flyttet til d.8? Ifølge resultat.dk er kampen mandag d.6.

• Svara
    • 05
      He-man
      den 2 februari 2012 16:43

Mange tak for de rosende ord. De varmer i en ellers ualmindelig kold tid :)

Kampen blev rykket i forbindelse med final4 semi kampen.

Havde kig efter et par langskud i 1. div'en, men allerede kort tid efter de var lagt op, var de slashet godt og grundigt ned, så der ikke længere er værdi i dem (man skal godt nok være hurtig).

Har dog mine stirrende øjne på et par kampe i det jyske, hvor jeg forventer en oddsændring op mod kamp. Jeg følger nærmere op på dette :)

/He-man

/He-man

• Svara
      • 06
        cbll
        den 2 februari 2012 17:11

Er helt på linje med de andre - fremragende, virkelig opløftende at se dette i bobletpanelet, og så endda i første tip! Skulle man endelig komme med noget kritik, så ville det nok være at skære informationen ned til det mest essentielle, så analysen ikke bliver for lang. Men det er kun min mening - og det kommer fra manden der går i selvsving med NCAA football til tider, og kan lave selvsamme stunt, så det skal du langtfra tage for tungt :o)

• Svara
    • 07
      fridberg
      den 6 februari 2012 13:16

Og samtidig tabte HC Fyn i Vejle og det betyder at med en Ringsted sejr kravler de op på en 4 plads, som dermed giver muligheden for at spille med om oprykning! Så jeg ser stor TMS motivation for at vinde denne kamp.

• Svara
    • 08
      Gyldens
      den 7 februari 2012 14:21

Jeg er ikke enig..

Bevars de bedre hjemme lørdag. Men en hverdagskamp i den hal. Det er heller ikke sjovt.. 25% på Ajax hjemme. Så har du ihvert fald ikke meget fidus til dem.
      De spillede langt hen ad vejen lige op med Esbjerg. Slog Odder hjemme. Ser den meget lige, måske med TMS som svag fav.
      Stor værdi til 1,75 har jeg svær ved at se. Selvom du skriver fint!

• Svara
      • 09
        He-man
        den 8 februari 2012 11:13

Mht. hjemmebanefordelen. Synes jeg at ikke der er de kæmpe store pct'er at hente. Størstedelen af TMS's trup er fra Kbh. og derved er der ikke nogen lang bustur i benene. Da Ajax mødte Høj hjemme (som heller ikke havde den længste udebanetur), var det en forholdsvis tæt kamp, 25-22)

Mht. Esbjerg kampen, mener jeg at Ribe/esbjerg har kørt på autopilot i flere kampe (senest mod vesthimmerland). Ville ikke blive overrasket hvis de igen smed point, denne gang på udebane mod Ringsted. (Dette er dog stadig det eneste hold, så vidt jeg husker, der har slået dem?).

Odder frygter jeg igen laver en "Odder". De har i flere sæsoner startet rigtig godt, for sidenhen at falde i niveau. Tror det har været udslagsgivende i kampen mod Ajax. De vinder dog stadig med 33-29. Vi så det senst igår, hvor de ryger ud af pokalen til et formsvagt, tilnærmelsesvist kriseramt Fredericia mandskab.

Vil dog gerne gå med til at give Ajax et par pct'er mere idet de må have tanket lidt selvtillid i kampen mod AGK.

Men fedt med en mening i anden retning :) mere af det.

/He-man

• Svara
      • 10
        Gyldens
        den 8 februari 2012 15:11

Det var i Odder.
        De vandt hjemme sikkert med 5. Ajax er et helt andet hold hjemme end ude..
        Har godt nok svært ved at se den værdi du ser - Men det vi klogere på i aften i hvert fald.... Markedet stiger også på Ajax, så det nok ikke kun mig der deler den holdning. Ville imo hellere have skillinger på Ajax til 2,55. Men synes nu ikke der er specielt meget værdi i nogle af spillene.. Men vil da give dig ret i TMS er fav. Men ikke spilbare odds. Men de vinder stadig flere end de taber.. Vi får af se.

• Svara
      • 11
        He-man
        den 8 februari 2012 16:25

Hvis det er Odder kampen i Ajax mener jeg den er mere eller mindre forældet, den blev spillet 10/12-2011. Hvis vi kigger helt tilbage dertil, kunne man jo tilmed nævne at de spillede uafgjort med Stoholm (før de begyndte at vinde) 21-21 i ajax (3/12-2011), og tabte 27-29 til Sydhavsøerne (18/11-2011). Dette var de 2 foregående hjemmekampe.

Citat: Ajax er et helt andet hold hjemme end ude..

Lidt statistik til at drille på :) Ifølge den er Ajax næsten ligeså gode ude som hjemme.

Ajax
        K V U T

Ajax Hjemme : 9 4 1 4
        Ajax Ude : 9 3 0 6

TMS
        K V U T

TMS Hjemme : 9 6 0 3
        TMS Ude : 9 5 0 4

Men i bund og grund er det vel mest for at drille. For alle ved at Ajax har ry for at have en god hjemmebane, og jeg har aldrig sagt andet. Men bliver spændende at se senere på aftenen hvad kampen bliver.

Men Gyldens, tag ikke fejl af at jeg er gladfor dine indlæg, og hvis aftenens kamp ender med en hjemmesejr, får du med allerstørste glæde lov til at poste et "Hvad sagde jeg" i tråden og det er både med Fed og Kursiv :)

God vind ;)

/He-man

• Svara
      • 12
        Gyldens
        den 9 februari 2012 11:14

Nu har jeg ikke behov for at skrive hvad sagde jeg..

Ville nu bare gerne fortælle dem der ville spille, at der ikke var værdi :)

Men normalt ligger jeg ikke spil ind, eller kommentere.. Selvom jeg ville kunne fremvise nogle meget flotte tbp:)
        Men gl videre he-man. Jeg hepper på dig.

• Svara
        • 13
          Molineux
          den 9 februari 2012 14:47

Ja rigtigt mange kan fremvise flotte TBP når den ikke skal dokumenteres... Gem sådanne kommentarer til dem der gider høre på dem eller kom i gang med at levere tips ;)

• Svara
          • 14
            He-man
            den 9 februari 2012 19:46

Jeg har som sådan ikke så meget imod at man rammer sine spil uden dokumentation. Men hvis man mener man kan ramme en god tbp, vil jeg da super gerne have at man lægger sine spil op, så andre måske kan få glæde af dem :)

/He-man

• Svara
        • 15
          He-man
          den 9 februari 2012 13:47

Nu ligger landet sådan at jeg er en hamrende dårlig taber, men er dog ikke for stor til at sige at du havde fuldstændig ret. Lader mig fortælle at Ajax havde final4 viljen med til kampen, og at TMS spillerne virkede uoplagte. Jeg er tilmed meget spændt på at se AaB - AG kampen senere idag (genudsendelsen), for jeg forstår immervæk ikke hvordan de kunne tabe til et meget svækket AaB hold.

Fy for satan en sløj % jeg har fået bygget mig op. Jeg er sgu skuffet over mine vurderinger :(

• Svara
          • 16
            HP
            den 9 februari 2012 14:34

Hvis jeg lige må knytte en enkelt kommentar til Aab-AGK-kampen selvom det er lidt off topic, så var det simpelthen beskæmmende at se, hvor langsomt angrebsspil AGK praktiserede.
            Faktisk havde jeg set frem til en kamp uden traktoren, da hans evindelige "slåen bolden i jorden" irritere mig grænseløst.
            AGK-spillerne gjorde dog intet for at iscenesætte hinanden, og jeg må stille mig totalt undrende overfor, hvad det taktiske oplæg kan have lydt på.
            Når det så er sagt, så blev det mildt sagt heller ikke noget handicap for Aalborg, at Erevik var ude.
            Der må dog være en del folk med røde ører i AGK - ikke mindst en træner, som slet ikke kunne sætte sine folk op (hvad der efter sigende også var lidt problemer med i hans tid i FCK Håndbold).

• Svara
          • 17
            He-man
            den 9 februari 2012 19:43

Havde håbet at se genudsendelsen, men det var kedeligt nok final4 finalen der blev sendt. Var AaB's højre back Johan Jakobsson ude, eller skal jeg give min kilde en røffel+ :)

/He-man

• Svara
          • 18
            HP
            den 9 februari 2012 21:28

Han var ganske rigtigt ude. Det var Ekberg dog også (for AGK). Bagersted spillede en flot kamp, og AGK forsømte som nævnt - og som flere andre gange - at løbe for hinanden.

• Svara
          • 19
            Gyldens
            den 10 februari 2012 07:19

Ja ja ved det er det dårlige argument :) Men problem er jeg laver odds for en bookiei dk. Så ikk altid jeg får så meget ud af det;) udover det er jeg træner, og snakker en del med trænere(dog inden for kvindeverden)

• Svara