FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

1 etape - Tour de France

• 01
    Larsen
    den 3 juli 2009 18:27

Den klassiske korte prolog er byttet ud med en enkeltstart på 15.5 km. i Monaco. Som noget lidt anderledes er der også indlagt en kategori 4-stigning på ruten, som kommer 205 meter over havet, når rytterne passerer toppen af stigningen.

Ruten er forholdsvis teknisk krævende, så det er ikke bare til at smide sig i bøjlen og tromle afsted.

Fabian Cancellara er naturligvis kæmpefavorit pga. den form, han viste under Schweiz Rundt, og pt. er han stillet op imod resten af feltet, hvor schweizeren stiger en smule i markedet omkring 1.65-1,70, mens man kan hente 2,30 på, at vinderen bliver en anden end Fabian.

Kom gerne med indspark.

P.S Husk at sætte jeres hold i Spilxpertens Tour-konkurrence på Drømmeholdet.dk.

• Svara
    • 02
      rvejby
      den 3 juli 2009 19:31

Jeg synes Cancellara er gjort til for stor favorit. Han er suveræn på enkeltstart, men har ikke vist denne suværenitet for alvor i touren endnu. Jeg vil i hvert fald ikke spille på ham til de odds :)

Et interessant bet kunne være Kim Kirchen. Han vandt den korte enkeltstart (30 km.) sidste år og blev nr. 2 på den lange (53 km.), og selvom han har været skadet i noget af denne sæson, tror jeg en 15 km. teknisk krævende enkeltstart lige er noget for ham. Lige nu tilbyder Betfair odds 85 på ham, hvilket repræsenterer rigtig fin værdi efter min mening.

Astana-holdet er det helt store spørgsmål i denne Tour, og man kan fornemme er der foregår en større intern magtkamp på holdet. Som Armstrong siger vil holdet køre "for den stærkeste mand" og enkeltstarten kan passende være f.eks. Armstrongs eget incitament til at vise, at han er stærkere end sine holdkammarater. Odds 18 på Armstrong hos Betfair lyder ok, og man skal bestemt heller ikke undervurdere Klöden i denne disciplin. Odds 75 på Klöden er også meget højt efter min mening.

David Millar blev 2'er på den korte enkeltstart sidste år og 4'er på den lange, men man ved aldrig rigtigt hvad man kan forvente af ham. Det er måske derfor oddset er skruet helt op til 55 på at han sejrer. Jeg synes et minimalt spil på Millar er værd at forsøge.

Jeg spiller hhv. Kirchen, Armstrong, Klöden og Millar i top 3 på etapen. Hvis bare en enkelt af disse ryttere slutter i top 3 er der profit på væddemålene. Jeg spiller også Kirchen som vinder da oddset er alt for højt sat!

• Svara
      • 03
        Larsen
        den 3 juli 2009 19:34

Hvad siger du til Kirchen sat op mod Hushovd? Er selv ret lun på Kirchen, men Hushovd slog ham senest på enkeltstarten i Schweiz Rundt, hvilket må have en vis betydning. Ellers har Kirchen jo tæsket Hushoved på enkeltstarterne sidste år i TdF, selvom de også var længere.

• Svara
      • 04
        rvejby
        den 3 juli 2009 19:48

Synes helt klart Kirchen er markant favorit, især fordi det går opad de første kilometer af ruten. Dog må man går ud fra at Hushovd satser stærkt på at få en god placering, så han får mulighed for at sprinte sig til den gule trøje lidt senere i løbet. Men jeg betragter det dog som ret usandsynligt at Hushovd skulle slå Kirchen i morgen :) Hvad er oddset på dette match-up?

• Svara
        • 05
          LFC
          den 3 juli 2009 22:22

I relation til Hushovds muligheder for at sprinte sig til trøjen senere i løbet, så vil jeg lige gøre opmærksom på, at der ligesom sidste år ikke bliver uddelt bonussekunder i forbindelse med spurter og etapeafslutninger, hvorfor chancen for at Hushovd skal få trøjen nok er minimal, medmindre han kan vinde enkeltstarten i morgen.

• Svara
        • 06
          Larsen
          den 3 juli 2009 21:08

1,65-1,70 på Kirchen, og i min bog er det for meget, men jeg er en smule imponeret/skræmt over Hushovds seneste enkeltstart?

• Svara
          • 07
            Milano3
            den 4 juli 2009 01:22

Hushovd er en god temporytter, selv om han ofte ikke kjører maks på slike etapper i store ritt. Vant bla U23-VM en gang. I morgendagens tempo tror jeg stigningen blir litt for tøff, men han blir garantert å se blant de 20 beste. Kirchen skal være liten favoritt her, men vanskelig å vurdere hvor stor, er min mening.

• Svara
    • 08
      LFC
      den 3 juli 2009 22:43

Jeg synes, at et af de bedste spil på 1. etape af Tour de France er følgende:

Maxime Monfort-Gustav Larsson
      Tip 2 til odds 2,20 hos Sportingbet

Maxime Monfort blev sidste år henholdsvis nummer 16 og 26 på de to enkeltstarter i Touren. Larsson vandt sølv på enkeltstarten i OL, ligesom han vandt enkeltstarten sidste år i PostDanmark Rundt. Jeg vil vurdere, at Larsson er lille favorit i denne duel, hvorfor odds 2,20 virker som godt betalt.

• Svara
      • 09
        Stitch
        den 3 juli 2009 23:09

Poster et lille væddemål her i forummet i stedet for som ekspertspil, da jeg først og fremmest er lidt på udebane indenfor cykling, men også fordi, at de færreste garanteret har en konto hos følgende bookmaker.

H2H 1. etape: Menchov - Sastre 1 1,67 @ 24hpoker

Menchov er generelt meget stærkere på enkeltstarten end Carlos Sastre, og bliver vurderet til at havne i eller omkring top 10 på enkeltstarten i morgen, hvorimod der ingen forventninger er overhovedet til Carlos Sastre - ihvertfald hvis man gennemgår bookmakernes odds til i morgen.

Odds 1,67 på, at Menchov slutter bedst i denne duel, virker i mine øjne næsten for godt til at være sandt.

mvh

• Svara
        • 10
          faustx
          den 4 juli 2009 03:09

Hej og UPS..er det allerede tour tid igen.Kunne godt være jeg skulle til at kigge lidt på det..her 7 timer før afgang.
          Men er nu heller ikke til meget spil på cykelløb.Min vider bliver altid nr 2.....Eller 117.

Nogen som "kender" en lille columbiansk bjergged af (indtil i år)
          ukendt talent, som overrasker de fleste, så stik mig lige navnet, Ikk...he..og er jeg den eneste som IKKE tror på Armstrong ???.

Men at det bliver mellem Evans og Contador.Og ingen andre...Lad os se...Bliver nu , igen i år, hyggeligt nok, når resten af sports/spil verdenen er gået i hi..

Mika aka faustx

• Svara
        • 11
          LFC
          den 4 juli 2009 08:51

Med risiko for at blive til grin senere i Touren så vil jeg godt tilslutte mig, at jeg ikke tror, at Armstrong vinder Touren i år. Jeg har svært ved at se, at man kan komme tilbage efter 3 år og slå alle andre.

I relation til bookmakerne så synes jeg ihvertfald, at de vurderer Armstrongs chancer for højt, hvilket selvfølgelig er baseret på tidligere tiders resultater og navnet. Derfor kan der godt være værdi i spil imod Armstrong, men jeg synes, at det er meget svært at vurdere, hvad hans reelle chancer er.

• Svara
      • 12
        Sutsko
        den 4 juli 2009 06:02

Først og fremmest tak for meget fin cykelinfo. Det er en fornøjelse gutter håber i kan holde dampen oppe i hele touren. Jeg er altid meget interesseret i Danske Spil. Nogen af jer der ser værdi i nogle af deres h2h på etappen i dag?

Andreas Klöden vs Roman Kreuziger 1,50 2,25
        Menchov vs Leipheimer 1,75 1,85
        Cancellara vs Contador 1,14 4,25

Takker for svar.

Mvh.

Sutsko

• Svara
        • 13
          LFC
          den 4 juli 2009 08:45

Jeg synes ikke, at der er værdi i nogle af spillene hos Danske Spil i dag. Man kan finde bedre odds hos andre bookmakere på de samme spil. Tættest på værdi kommer nok Leipheimer mod Menchov til odds 1,85, hvor jeg ser Leipheimer som lille favorit, hvis formen ellers er til det, hvilket er et spørgsmålstegn så tidligt i Touren.

• Svara
        • 14
          Sutsko
          den 4 juli 2009 09:25

Tak for svar.

Ved ikke om du har set, at der også er en masse udsagnsspil på Danske Spil:

1 Alberto Contador slutter foran Lance Armstrong i klassementet * 1.33
          2 Lance Armstrong slutter foran Alberto Contador i klassementet * 2.80
          3 Denis Menchov slutter foran Carlos Sastre i klassementet * 1.60
          4 Carlos Sastre slutter foran Denis Menchov i klassementet * 2.05
          5 Andy Schleck slutter foran Cadel Evans i klassementet * 1.65
          6 Cadel Evans slutter foran Andy Schleck i klassementet * 2.00
          7 Alberto Contador slutter foran Andy Schleck i klassementet * 1.28
          8 Andy Schleck slutter foran Alberto Contador i klassementet * 3.05
          9 Team Saxo Bank vinder ingen etaper 8.50
          10 Team Saxo Bank vinder præcis en eller to etaper 1.90
          11 Team Saxo Bank vinder præcis tre etaper 3.00
          12 Team Saxo Bank vinder fire eller flere etaper 2.80
          13 Fabian Cancellara vinder ingen etaper ** 2.70
          14 Fabian Cancellara vinder en eller flere etaper ** 1.35
          15 Andy Schleck vinder ingen etaper ** 1.45
          16 Andy Schleck vinder en eller flere etaper ** 2.37
          17 Frank Schleck vinder ingen etaper ** 1.25
          18 Frank Schleck vinder en eller flere etaper ** 3.20
          19 Jens Voigt vinder en eller flere etaper ** 5.00
          20 Chris Anker Sørensen vinder en eller flere etaper ** 6.00
          21 Nicki Sørensen vinder en eller flere etaper ** 11.00
          22 Brian Vandborg vinder en eller flere etaper ** 12.00
          23 Mark Cavendish slutter foran Oscar Freire i pointkonkurrencen * 1.48
          24 Oscar Freire slutter foran Mark Cavendish i pointkonkurrencen * 2.30
          25 Oscar Freire slutter foran Thor Hushovd i pointkonkurrencen * 1.48
          26 Thor Hushovd slutter foran Oscar Freire i pointkonkurrencen * 2.30
          27 Andy Schleck vinder ungdomskonkurrencen *** 1.40
          28 Roman Kreuziger vinder ungdomskonkurrencen *** 4.50
          29 Robert Gesink vinder ungdomskonkurrencen *** 6.00
          30 Tony Martin vinder ungdomskonkurrencen *** 11.00
          31 Astana slutter foran Team Saxo Bank i holdkonkurrencen 1.25
          32 Team Saxo Bank slutter foran Astana i holdkonkurrencen 3.20
          33 Alle ni startende Team Saxo Bank-ryttere fuldfører Tour de France 2.50
          34 Mindst en Team Saxo Bank-rytter udgår af Tour de France 1.40
          35 En franskmand vinder etapen på Bastille-dagen (14.juli) 3.60
          36 En anden nationalitet end en franskmand vinder på Bastille-dagen (14.juli) 1.20

Du eller andre må meget gerne skrive hvis i ser noget med værdi.

Mvh.

Sutsko

• Svara
    • 15
      Larsen
      den 4 juli 2009 10:03

Har spillet Hushovd til at slå Haussler på dagens enkeltstart til 1,78 hos Pinnacle. Ud fra vores diskussion herinde må Hushovd være en mere gedigen temporytter, og Haussler skal vel bare igennem, selvom han ikke er ueffen på små stigninger.

Bet365 har kun 1,54 til sammenligning.

• Svara
    • 16
      faustx
      den 4 juli 2009 12:33

Ja.Cancellera vinder nok idag, men værdien ??.Leipheimer i top 3 til noget forskellige odds er en mulighed at tjekke eller head 2 head mod Menchov til 1.85.
      Tror Menchov passer lidt på sig selv ang hans rygbøvl.

Hørte noget på tysk tv, men ved ikke hvor meget man skal hænge sig idet ang ryggen, men hvis nu!!!!

Lad os se...Leipheimer er en fornemmelse, skal lige siges...

Mika aka faustx

• Svara