FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Rykker op i superligaen

• 01
    cbll
    den 1 februari 2012 10:25

Et langskud af de større, naturligvis. Men skal Viborg virkelig være SÅ store underdogs til at rykke op? Det mener jeg ikke.

Der har været klare forbedringer i Viborgs spil. Den økonomiske situation har sat sit præg på dybden af spillere, men mange af deres yngre profiler har slået fint igennem, og fokus er stadig på det defensive. De har haft Grzegorz Szamotulski til prøvetræning - signer de ham, er det noget af et scoop. Han har tidligere spillet i Israel, og polakken er sågar blevet prøvet nationalieret så han kunne være på landsholdet. De har både vist, at de kan være med når tempoet er højt (3-3 Vestsjælland), samt holdt de sig til et 1-2 nederlag imod Esbjerg. Slet ikke så ringe, hvis du spørger mig.

Ind er kommet Simon Nagel og Thomas Dalgård - en all-arounder samt en måltyv oppe foran. Fine signings, hvor der specielt oppe i front har været et hul, da Hvilsom er smuttet hjem til Midtjylland.

De ligger pt. nummer fire, 7 point fra oprykningen. På en forårssæson er det langt fra urealistisk at dette kan hentes ind i en liga, hvor målene til en hver tid kan flyve ind, og alt kan ske. Odds 35 er klart for højt sat, og et enkelt unit på det kan sagtens forsvares.

• Svara
    • 02
      Herba
      den 1 februari 2012 16:44

Syntes altså det her er decideret useriøst. Du skriver hvem der er kommet ind og glemmer sjovt nok at fortælle hvem der er smuttet, og det er jo nærmest et halvt hold med en masse profiler iblandt, at du ikke nævner det med et enkelt ord er jo helt sort...

• Svara
      • 03
        cbll
        den 1 februari 2012 16:51

Ja, de har mistet nogle profiler, men jeg ser dem ikke nødvendigvis som et svækket hold. De spiller meget som en enhed, og over de sidste par år har fokusset været på defensiven og det kollektive.

Et lille tip: Lad være med at kalde noget "useriøst" og "helt sort" hvis du vil have en ordenlig diskussion. En ekspert gider da næppe spilde tid på dét - og det ødelægger det faktum at vi vel kunne diskutere lige præcis hvorfor der er/ikke er værdi på det pågælden spil?

Odds 35 på et hold der er 7 point fra oprykning samt har lavet interessante signings, og derudover har spillet bedre end det antal point de nu har - ja, det får mig svært ved at benægte værdien her.

• Svara
        • 04
          WoodmanWoody
          den 1 februari 2012 16:57

Enig med cbll her både i tippet og kommentaren...

Vil dog gerne høre om jeg er den eneste med problem i at få dette spil igennem? Har hverken limits og spillet er der stadig og jeg kan sagtens spillet på alt andet hos bet24 men den gider simpelthen ikke godkende dette spil..

• Svara
          • 05
            cbll
            den 1 februari 2012 17:01

Til sammenligning har Unibet(Så vidt jeg kan se de eneste med samme spil) blot odds 15 for at de ender i top 2. Naturligvis er det et høj-odds marked hvor slashfaren er stor, og værdien relativt nem at finde - men er stadig en fin indkator..

• Svara
        • 06
          Herba
          den 1 februari 2012 17:02

Når nu det er en "useriøs" analyse, hvorfor ikke kalde en spade en spade?
          Det kan godt være du ikke mener de er svækket, men uden at nævne at deres nr. 1 og 2 på topscoren er forsvundet, det er jo nærmest at føre læseren bag lyset at kalde det en analyse.
          Jeg skrev ikke for at starte en diskussion med dig, jeg tror ikke der er værdi men det er min subjektive mening, men det er nærmere en advarsel for folk der ikke ved hvad der er sket i Viborg, for som din analyse siger: 7 point efter og er blevet forstærket, det lyder da som om der er værdi i odds 35, så bliver man snydt hvis man tror det er hele sandheden, og sådan en omgang venstrehånds arbejde syntes jeg hverken du eller SpilX kan være tjent med.

• Svara
          • 07
            cbll
            den 1 februari 2012 17:07

Nu skal jeg prøve at hjælpe dig lidt med at læse ..

"hvor der specielt oppe i front har været et hul, da Hvilsom er smuttet hjem til Midtjylland"

Jeg kan godt se, at jeg i den grad fører folk bag lyset her.. Og ja, det var sarkastisk ;-). Naturligvis kunne jeg have gået mere i dybden med at Fagerberg naturligvis også er væk, men jeg mener de har fået en god angriber i Dalgaard, som har bevist sig selv i den grad i ligaen. De to unge herre i Fagerberg og Hvilsom har dog - i min optik - ikke stået for Viborgs succes. De er kommet ret nemt til en del af målene(dermed ikke sagt jeg har set dem alle - 1. division er svært tilgængeligt til tider) - men deres mål er mere en effekt af synergien på selve holdet hellere end DERES individuelle præstationer.

Så ro på med konspirationsteorierne om at jeg fører folk bag lyset. Det er fint at kalde en spade for en spade - men du udstiller da mest af alt dig selv, og din lyst til at finde et eller andet at brokke dig over her?

• Svara
          • 08
            Herba
            den 1 februari 2012 17:13

Jeg er stadig langt fra enig, at du nævner Hvilsom i en sidebemærkning som om han skulle være den eneste afgang, ser jeg stadig som særdeles useriøst.
            Du nævner jo de ting der tæller for dit spil og glemmer nemt og behændigt det der taler imod, en nybegynderfejl som du burde være alt for rutineret til at lave.

• Svara
          • 09
            cbll
            den 1 februari 2012 17:17

Ja, men lad da være med at overdriv som om jeg ikke ved eller har nævnt at folk er smuttet.

Faremomenter? Makker, du spiller til odds 35 - der er mange faremomenter. Naturligvis(som jeg tidligere har skrevet..) kunne du bare spørge ind til det - sige at det manglede, og så ville jeg uddybe - ingen problemer. Ja, det mangler, og jo, den var skrevet hurtigt. Men din retorik virker da mere eller mindre som om der er et horn i siden der gemmer sig et eller andet sted. Du har åbenbart viden om divisionen - fint, men der bliver aldrig nogen reel diskussion hvis niveauet skal ligge med barnlige svinere - hvilket mere eller mindre gør alt dit brokkeri ligegyldigt, overflødigt, og uden reel mening.

• Svara
          • 10
            Herba
            den 1 februari 2012 17:26

Man kan altid diskutere om jeg kunne/burde have startet med en anden form for retorik til at starte med, men da det her et betting forum så er det vel mere interessant og se på selve analyserne.
            Jeg har bestemt ikke et horn i siden på dig, jeg er irriteret over tynde analyser der egentlig lyder meget godt, men hvor man tager spadestikket dybere "glemmer" at fortælle flere relevante ting.
            Så ja, du kalder det hurtigt skreven analyse, jeg kalder det venstrehåndsarbejde

• Svara
          • 11
            cbll
            den 1 februari 2012 17:33

Den der pladderhumanistiske tilgang til at analysere krummerne på bunden af kagedåsen hellere end produktet som helhed hører sgu til på en vis anden side - der kan du diskutere stavefejl og om adjektiver passer helt korrekt natten lang. Herinde kan du starte en reel diskussion - men lad da være med at lege en eller anden "akademisk better" der skal spille klogere end andre og endda komme med et par skjulte, unødvendige svinere på vejen?

• Svara
          • 12
            Herba
            den 1 februari 2012 17:56

Ok du er ikke meget for at snakke om den reele analyse, men at ligestille at du ikke skriver afgange i forlængelse af tilgange til sådan et spil, og sammenligner det med "diskutere stavefejl og om adjektiver passer helt korrekt natten lang." siger vist alt om din evne til at tage imod kritik..

• Svara
          • 13
            cbll
            den 1 februari 2012 18:00

Min evne til at modtage brugbar kritik fejler intet. Min evne til at modtage kritik som "useriøst" og "helt sort" er ikke. Vi har åbenbart en forskellig version af hvordan man kommer konstruktivt til noget - så lad os da ligge den der. Din måde at diskutere på er i den grad også "useriøs" og "helt sort" ;-)

• Svara
          • 14
            Original
            den 1 februari 2012 19:47

Hej cbll,

Værdien vil jeg ikke kommentere. Du siger det er et stabilt transfervindue, det er jeg ikke enig i.

Viborg har mistet: Robert Veselovsky, Andrej Sidorenkov, Mads Hvilsom, Valentino Lai og Dennis Høegh.

Det er altså rigtig gode spillere, og især Sidorenkov og Hvilsom springer i øjnene. Hvilsom gjorde det godt i den halve sæson han havde været der, og ham kommer de til at savne utrolig meget!

Simon Nagel, Thomas Dalgaard, Andres Flores, Martin Hansen og Mathias Nielsen er hentet ind. Kender ikke Andres Flores, men de andre er vel navne vi alle har hørt til eller har set spille. Synes faktisk de er kommet svækket ud af vinduet, selvom de har hentet ligeså mange spillere ind som de har mistet.

Original

• Svara
    • 15
      cbll
      den 1 februari 2012 10:25

Viborg signer Martin Hansen. Alt i alt et stabilt transfervindue for dem, hvorfor jeg stadig ikke forstår odds 35 på at de rykker op. At give dem - ja - 5% er vel langt fra urealistisk. De spillede fint i efteråret, hvor pointene dog ikke kom så nemt til dem som man kunne håbe. Omvendt spillede Randers ofte ringe - men formåede at hive små sejre hjem. Hvis dét vender om i foråret kan jeg godt se VIborg som outsider til at rykke op.

• Svara
      • 16
        werder77
        den 2 februari 2012 12:09

cbll:
        nu har Randers jo også forstærket sig i transfervinduet - det er jo også relevant nok for spillet.

iøvrigt: frister H2H Vestsjælland-VFF : VFF odds 2 eller Fredericia-VFF : VFF odds 2 dig ikke?

• Svara
    • 17
      Bet1
      den 27 mars 2012 00:07

Jeg giver herba ret i, at denne analyse er dårlig. Kan godt følge dig i, at odds 35 er højt sat. Men at sige Viborg er kommet godt fra transfervinduet, er MEGA useriøst, da du tydeligvis ikke har tjekket truppen godt nok.

• Svara