FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Roger Federer - Jo-Wilfried Tsonga

• 01
    LaLeø
    den 8 september 2011 09:41

Der spilles US Open, der lige for tiden er plaget af regn og på anden dag har aflyst spil. I denne kamp mødes Roger Federer og Jo-Wilfried Tsonga.

Roger Federer har vist glimrende spil ved årets US Open, hvor han Giraldo, Sela, Cilic og senest Monaco. Han er rigtig god når han, på de hårde underlag, mødes spiller som står langt tilbage i banen og ikke har noget specielt godt angreb. Han har smidt et enkelt sæt - mod Cilic - som er den eneste med et reelt angreb, som han har mødt. Han har ikke spillet nogen specielt god sæson, af hans standard, men har stadig formået at holde sit forholdsvist høje niveau. Lige nu rækker det til en rangering som nummer 3 på ranglisten.

Jo-Wilfried Tsonga har ligeledes fundet sit A-game frem til denne turnering. Han slår rigtig godt fra begge sider og præstere i perioder, at spille helt fantastisk angrebstennis. Han lever meget på sin store førsteserv, og så er stemningen en vigtig faktor for ham ligeledes. Han spillede en særdeles ringe første del af sæsonen, hvor han ikke præstede noget specielt - men siden hans sejr over Federer ved årets Wimbledon har hans spil og motivation ændret sig markant. Han slog tourens mest formstærke spiller ud af turneringen, Mardy Fish, i en lang femsætter i sidste runde.

Tsonga er lige præcis den spiller, som Federer ikke vil møde. Han er ultra aggresiv og kraftfuld fra alle vinkler på banen. Tsonga har vundet de to seneste indbyrdes opgør og jeg ser rigtig god værdi i at han dækker et handicap på +4,5 partier til 1,99 hos Pinnacle. 6 units!

• Svara
  • 02
    Zenter
    den 8 september 2011 09:41

Hvis du har ca. 60% på dette spil, hvordan lyder din CV så på HA - og hvorfor mener du markedet tager så meget fejl af kampen?

• Svara
  • 03
    cbll
    den 8 september 2011 09:49

"og hvorfor mener du markedet tager så meget fejl af kampen?"

så meget fejl? - Det er et 6 unit spil, ikke et 10-unit eller deroppeaf.. Argumenterne står i analysen? Tror du skal være lidt mere specifik mht. hvilken information du vil hive ud :-)

• Svara
  • 04
    Zenter
    den 8 september 2011 09:53

Det er altid svært at kritisere, når LaLeø snitter ca. 110% på mange spil, så det er heller ikke det jeg gør. Cbll - du nævner, at argumenterne står i analysen, tjah.. Der står ikke meget, som bookmakerne ikke ved, så et 6-unit spil på en kvartfinale i US Open, virker urealistisk i mine øjne.

Ville jo også gerne høre hans bud på CV for HA.

• Svara
  • 05
    LaLeø
    den 8 september 2011 16:49

Hej Zenter,

Jeg har en generelt uenighed i vurderingen fra bookmakernes side, med hensyn til dette spil. Spillere som Federer, Djokovic, Nadal bliver ofte spillet rigtig meget af spillere, der ikke har nogen specifik tilgang til betting eller tennis, for den sags skyld.

Det er dog mere dette match-up, som ligger til grund for spillet. Tsonga er meget aggresiv og impulsiv, hvilket Federer - i deres to seneste opgør - har vist at han ikke bryder sig om, overhovedet. Han står bedre mod spillere, der står længere tilbage i banen og er knapt så aggresive.

Sportingbet skiller sig ud med en linje på 3,5 til odds 1,83 begge veje, hvilket jeg er mere enig i.

CV på ca. 60%

• Svara