FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Queens Speech - Exacht word or Phrase used will be

• 01
    christianbc
    den 30 december 2011 13:55

Hvad der startede som tidsfordriv, blev lynhurtigt spændende!

Dronningens Nytårstale er for mange danskere en af årest vigtigste begivenheder. Det er dog ikke sport, men det skal ikke afholde os fra at tjene penge.

Ordet Politiet bliver stort set nævnt i hver eneste nytårstale, traditionens tro skal sætningen nok lyde noget i stil med.

"Jeg sender mine nytårshilsner til alle danske mænd og kvinder der arbejder for vores sikkerhed og tryghed indenfor Forsvaret, Bedredskabet og Politiet."

Intet er sikkert, men virker ret sandsynligt.

• Svara
  • 02
    FighterOfFoo
    den 30 december 2011 13:55

Hej Christian

Jeg vil nødig lyde som en sur gammel mand, men kunne disse specialbets ikke postes i en bruger for sig --> i stil med Parise og Roman? Du har jo bevist, at du kan lave overskud på de store markeder, men spil som disse giver små ridser i lakken hos mig. De er at betegne som hyggespil for pebernødder og for folk uden limits. No offence :)

Takker for et flot 2011 og håber du fortsætter stilen i 2012!
    (selvom en skattefar med dollartegn i øjnene vanskeliggør forholdene betragteligt)

• Svara
    • 03
      christianbc
      den 30 december 2011 14:08

Hej Fighter.

Jo det burde de faktisk blive, det er jeg helt enig med dig i.

Men som det ser ud lige nu, så er det kun betalingsexperterne der har en Special profil, men hvis det er fint med SpilXperten, så vil gerne smide dem der.

Det fortsætter med garanti i 2012 - er først ved at blive varm :)

• Svara
    • 04
      Original
      den 30 december 2011 14:14

Hvis alle eksperterne skulle have en "special profil" så ville ekspert panelet jo være overfyldt med profiler

• Svara
      • 05
        cbll
        den 30 december 2011 14:21

Enig med original - til dels enig med Fighter

Sådanne spil her skal nok postes i forum - så kan de heldige nå det. På de her "for sjov" specials slasher bookmakerne jo bare det er tæt på at blive nævnt på sider som denne. Den er også i 1,15 nu..

• Svara
      • 06
        cbll
        den 30 december 2011 14:22

Ellers mener jeg at Utøya til odds 2,00 fortjener et bette skud. Kan ikke forestille mig at det ikke bliver nævnt.

• Svara
      • 07
        christianbc
        den 30 december 2011 14:35

Havde godt tænkt på den selv. Men Norge og Politiet virkede umulige at undgå.

Indrømmet. Jeg kedede mig, også faldt jeg bare tilfældigvis over dem, og gik ellers i gang med at læse nytårstaler fra fortiden :)

• Svara
      • 08
        Original
        den 30 december 2011 14:39

Istedet for politiet kan hun vel sige den offentlige sektor? Og istedet for Utøya kan hun vel sige Norge?

Det er svært :)

• Svara
      • 09
        Parise
        den 30 december 2011 15:08

Sidste år rev dronningen fat i danskerne og snakkede om fællesskabsfølelsen. Det var i hvert fald en skideballe til danskerne over at vi var blevet for egoistiske og ej måtte forglemme hvad der har bygget dette samfund op gennem tiderne. Hvorfor er dette relevant?

Ja, massakren på Utøya var jo et angreb på det norske arbejderpartis ungdomsorganisation. Om man kan lide det eller ej, så er vores samfund bygget op af et arbejdende folk på den ene side og så den borgerlige blok på den anden side. Et sundt demokrati, hvor fællesskabet altid var i højsædet uanset om man stemte rødt eller blåt. Vi var stolte af at være danskere og stolte af det som vi i fællesskab havde bygget op. Dronningen langede så ud efter nutidens danskere, da fællesskabsfølelsen langsomt forsvinder og folk kun tænker på sig selv.

Massakren deroppe er et direkte angreb på den ene side af et sundt politisk demokrati. Uden at træde nogle over tæerne, så er arbejderpartiet i den grad fortaler for fællesskabsdyrkelsen i Norge, som DSU ville være det i Danmark. Når hun netop lige har rusket i danskerne og der så samtidig kommer et så direkte angreb på en af de nordiske og danske vigtigste værdier(fællesskabet), så er det oplagt at hun siger Utøya og vil give 99 % chance for hun kommer ind på emnet. Om hun så ordret siger ordet, er en anden sag.

Mvh

Jeres allesammens Villy

• Svara
      • 10
        Bosse30
        den 30 december 2011 16:16

Enig i spillet og den kunne længe fås til 1,50 hos Bet24. Meget sjældent hun ikke lige sender en hilsen til politiet. Politiet blev i særdeleshed nævnt i forbindelse med COP15 i 2009 og når Danmark nu får EU formandskabet igen efter nytår med dertil hørende møder og arrangementer, ja så er den lige til højrebenet. Men den er så slashet til ligegyldighed nu.

Men når vi nu alligevel har Norge og Utøya oppe og vende, så er odds 5,00 på "terror/terrorisme" måske et lidt mere interessant spil, hvis man kan få noget igennem. Det er næsten uundgåeligt, at hun nævner tragedien, og i den forbindelse kan hun imo. sagtens nævne de nævnte ord på den ene eller anden måde.

• Svara
      • 11
        Bosse30
        den 31 december 2011 01:35

Som tillæg til cblls forslag med "Utøya", så nævnte Dronningen i 2001 specifikt New York og Washington sammen med USA, da hun talte om terrorangrebet dengang. Og i forbindelse med samme tale nævnte hun ordet "terroren", da hun omtalte emnet.

• Svara
      • 12
        vixen
        den 31 december 2011 12:18

Vil godt lige erklære mig meget enig med cbll omkring "Utøya", som jeg netop har spillet hos Bet24 - synes det er et af de mest oplagte ord-bets og vil lige tillægge følgende betragtninger, her hvor året går på hæld...:

0. Helt overordnet skal vi lige lettere akademisk slå fast, at den her er svær at sætte procenter på pga. manglende stats og præcedens (Washington eller ej ;-), men med mine mere end 40 somre på bagen siger min mavefornemmelse mig, at dronningen siger U-ordet med en meget personlig og trist mine...

1. Dronningen lægger meget sjæl i mange af sine formuleringer i nytårstalerne, og hun vil risikere at fremstå som lidt upersonlig, hvis hun siger "tragedien i Norge" (sådan tror jeg, hendes taleskriver tænker ihf.). Jeg tror, hun har så stor respekt for tragedien, dens ofre og deres familier, at hun vil være meget konkret.

2. Dronningen har meget nære og varme bånd til den norske kongefamilie, hvilket efter min mening øger sandsynligheden markant for "Utøya". Hun bør være noget mere medfølende, når det gælder en voldsom tragedie i et af hende elsket naboland, end med 9/11 f.eks.

3. Hvis hun skal være personlig og nuanceret, så bliver hun nødt til at vise respekt også for ofrene for bombesprængningen i Oslo Centrum -hun bliver altså nødt til at nævne begge lokationer for angrebene. Lur mig om ikke der sidder en taleskriver og dækker hendes royale bagdel ind med en formulering à la "min dybeste medfølelse for ofrene i Oslo Centrum og på Utøya og deres familier...".

4. Som Original rigtigt skriver er det store faremoment, at hun "bare" siger "tragedien i Norge/vores naboer i Norge" osv., hvilket sparer hende for x antal ord og dækker begge lokationer - men som sagt synes jeg, hun risikerer at fremstå som upersonlig - det var en helt særlig massakre på en helt særlig (og meget norsk) ø med helt særlige menneskelige konsekvenser.

Med et lille stik af dårlig samvittighed over at analysere medfølelse-perspektiver omkring en sådan tragedie, men med overbevisningen om, at man som gambler skal holde fast i sine nytårstraditioner ;-) , så vil jeg uden procentsatser mene, at vi er klart over 50% her, hvorfor der er tale om stor værdi.

Mens der sendes en tanke til tragediens ofre - Godt Nytår til alle herinde!

• Svara
        • 13
          vixen
          den 31 december 2011 12:19

PS: Odds var overraskende nok stadig 2,00 da jeg spillede...

• Svara
        • 14
          christianbc
          den 31 december 2011 12:22

Kunne ikke være mere enig. Men valgte dog alligevel "Norge" versionen. Da det bliver svært at undgå ordet hvis hun drager det ind i talen.

Eftersom at den norske statsminister var ude at sende en "tak for støtten" besked til danskerne i bedste sendetid. Så bliver det meget svært for kongehuset at undgå en hilsen den anden vej!

Men rigtig godt nytår til alle. Lad indtjeningen bliver langt større i det nye år. :)

• Svara
          • 15
            vixen
            den 31 december 2011 19:07

Meget skuffende tale, særligt på grund af det fælt manglende ord "Utøya"... ;-) Vil dog mene helt objektivt at vores kære monark var generel over grænsen til kønsløs, og med meget lidt globalt/nordisk outlook. Trøster mig med at TV2 News-historikeren slet ikke kunne forstå, hvorfor Utøya-tragedien blev udeladt.

Iøvrigt en rystende usikker monark med flere fejl end Uniteds forsvar leverede i dag - og det siger en del...

Tillykke med "Politiet"...

• Svara