FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Primera Division, top-4

• 01
    RiceAges
    den 28 juli 2011 23:59

Der er allerede redegjort glimrende for Atletico og Villarreal i en tråd i forummet, så deres trupper vil jeg ikke komme for meget ind på. Overordnet set er jeg enig i konklusionerne derfra.

Først og fremmest: Barcelona og Real Madrid tager 1. og 2. pladsen, så der er to pladser at kæmpe om i top-4. Kampen kommer til at stå mellem Valencia, Villarreal, Sevilla og Malaga. Jeg giver ikke mange procenter for, at Atletico eller Bilbao kan blande sig her.

Valencia er min favorit til at tage 3. pladsen i år. Indtil videre har de gjort nogle rigtige interessante indkøb i Piatti og Diego Alves fra Almeria, Dani Parejo fra Getafe samt Adil Rami fra Lille. De har til gengæld solgt Isco og Joaquin til Malaga, samt målmand Cesar til Villarreal. Indtil videre har der heller ikke været den store aktivitet omkring Juan Mata og jeg synes det ligner, at han bliver i Valencia. Det ligner status quo for Valencia i denne sæson.

Villarreal ser stadig stærke ud, men tabet af Santi Cazorla er stort, hvilket en pris på €22 mio understreger. Det forventes, at Sergio Canales bliver købt eller lejet fra Madrid som erstatning, men det er ikke en fuldgod erstatning. Joan Capdevilla er også fortid på venstre back. To spanske landsholdsspillere er dermed røget i dette vindue. Imidlertid har de købt Christian Zapata som lige er, hvad Villarreal har brug for i forsvaret. Alt i alt er de i min optik let svækkede i forhold til foråret. Læg dertil, at de nu skal spille CL-kval og forhåbentlig CL. Det vil alt andet lige tage fokus fra den hjemlige liga i en smal trup.

Sevilla har allerede købt en del nye spillere. Mest iøjnefaldende er Trochowski fra HSV og Manu del Moral fra Getafe. Ud er til gengæld røget Diego Capel, Didier Zokora og Sergio Sánchez. Det er umiddelbart svært at se, at Sevilla skulle være styrket i forhold til sidste sæson, hvor de sluttede på en 6. plads.

Og så kommer vi til nyrige Malaga. Der har været gang i svingdøren. Isco, Sergio Sánchez, Joaquin, Jeremy Toulalan, Joris Mathijsen, Nacho Monreal, Ruud van Nistelrooy, Diego Buonanotte (gammel FM legende), og ikke mindst Santi Cazorla er kommet ind. Ud er røget en masse på free transfer, bl.a. Patrick Mtliga. Alt i alt har Malaga købt ind for ca. €60 millioner i dette vindue. De skal smides ovenpå Julio Baptista og Martin Demechelis, der blev hentet i vinters.

Manden, der skal få alle disse nye spillere til at fungere er Manuel Pellegrini. Det er en mand jeg har stor respekt for som træner og det er en mand, jeg tror der kan få disse spillere til at fungere sammen. Han viste i Madrid, at han hurtigt kan få et nyt hold til at fungere. Det er værd at huske på, at Pellegrinis Madrid fik 4 point mere i ligaen end Mourinhos Madrid.

Malaga sluttede af med 16 point i de sidste 7 kampe, hvor det virkelig talte. Den sidste kamp blev tabt til Barcas reserver, men da var Malaga sikret en ny sæson i La Primera.

Noget, der også taler for dette spil er, at nyrige Malaga ikke sælger spillere, der forringer truppen inden vinduet er lukket. I skrivende stund er Aguero meget tæt på Chelsea, og Valencia og Villarreal kan stadig nå at miste spillere som henholdsvis Mata og Rossi.

Alt i alt giver jeg ca. Malaga 33% for at slutte i top-4 næste sæson

• Svara
  • 02
    mlkfa
    den 28 juli 2011 23:59

Synes måske du overvurderer Malaga en smule. Jeg er helt enig i at de ender deroppe omkring, men 33% for top 4 er for meget i min bog. Der er altså med 90% sikkerhed kun to pladser at spille om, og rigtig mange om buddet.

Som du selv siger Valencia, Villarreal, men også Atletico og Athletic har stærke trupper. Og så synes jeg du undervurderer Sevilla. De havde store problemer i sidste sæson, med en Fabiano der ville væk, en del skader, og nogle vigtige mangler på midtbanen. Da Medel kom til i vinters blev det meget bedre og jeg tror de bliver noget bedre i denne sæson.

PErsonligt er jeg også stor fan af Pellegrini, men jeg tror Malaga må nøjdes med at kvalificerer sig til EL i denne sæson..

• Svara