FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Ponferradina - Real Madrid

• 01
    Leandinho
    den 12 december 2011 17:07

Vi er nået til det stadie i Copa del Rey, hvor holdene opererer med returopgør. Real Madrid skal forsøge at gøre det, de ikke har formået siden 1963: At vinde en udekamp med mindst tre scoringer.

47 sæsoner i træk (!) har Real ikke formået det, og man skal helt tilbage til 1999 for at finde en kamp Real Madrid rent faktisk vandt på udebane, når det kommer til første kamp i pokalturneringens knock-out-fase-over-to-kampe.

I forvejen kommer de mange stjerner med stor nedtur efter 1-3 nederlaget mod ærkefjenderne fra FC Barcelona i weekenden, og med tanke på, at man har vigtig udekamp mod Sevilla fire dage senere, så vil det undre meget, hvis man sætter nogle af stjernerne i spil.

Modstanderne fra Ponferradina rykkede ned fra den næstbedste række i sidste sæson, men har allerede begyndt jagten på en returbillet. Man er to'er bag suveræne Mirandés i tabellen og har rækkens bedste angreb.

I Copa del Rey-regi har man ikke tabt en kamp på hjemmebane i seks år, og her er modstanderne bl.a. Sevilla og Recreativo Huelva.

Tvivlen er selvsagt, at José Mourinhos 11 reserver holder højt niveau, og at Real måske vil vaske den grimme ydmygelse af sig, og derfor retter deres vrede mod Ponferradina. Det er dog interessant at se, hvordan Real reagerer i den efterfølgende kamp efter et Barcelona-nederlag:

17/08/11 SUC Barcelona 3 - 2 Real Madrid
    24/08/11 CLF Real Madrid 2 - 1 Galatasaray

27/04/11 UCL Real Madrid 0 - 2 Barcelona
    30/04/11 PRD Real Madrid 2 - 3 Real Zaragoza

29/11/10 PRD Barcelona 5 - 0 Real Madrid
    04/12/10 PRD Real Madrid 2 - 0 Valencia (Valencia hænger på indtil de bliver ramt af en udvisning i 67 - derefter atgører Ronaldo med to scoringer)

10/04/10 PRD Real Madrid 0 - 2 Barcelona
    15/04/10 PRD Almería 1 - 2 Real Madrid (Madrid bagud 1-0, vinder 2-1 på van der Vaarts mål 20 min. før tid)

29/11/09 PRD Barcelona 1 - 0 Real Madrid
    05/12/09 PRD Real Madrid 4 - 2 Almería (Real bagud 1-2 til 73, hvorefter de vender slaget til allersidst, bl.a. med to scoringer de sidste otte minutter)

02/05/09 PRD Real Madrid 2 - 6 Barcelona
    09/05/09 PRD Valencia 3 - 0 Real Madrid

13/12/08 PRD Barcelona 2 - 0 Real Madrid
    20/12/08 PRD Real Madrid 1 - 0 Valencia

19/11/05 PRD Real Madrid 0 - 3 Barcelona
    23/11/05 UCL Real Madrid 1 - 1 Olympique Lyon

20/11/04 PRD Barcelona 3 - 0Real Madrid
    23/11/04 UCL Real Madrid 1 - 1 Leverkusen

25/04/04 PRD Real Madrid 1 - 2 Barcelona
    01/05/04 PRD La Coruna 2 - 0 Real Madrid

21/10/00 PRD Barcelona 2 - 0 Real Madrid
    25/10/00 UCL Real Madrid 4 - 0 Sporting CP

Man skal altså 11 år tilbage i tiden for at finde en trodsreaktion fra Kongeklubbens side, og jeg har så uhyggelig svært ved at se dem motivere sig til en tur til Nordspanien, hvor madrillenerne i forvejen er hadet mere end gennemsnitligt.

Jeg kører også to units på, at Ponferradina ikke taber kampen til vanvidsodds.

• Svara
    • 02
      tipsklubben
      den 13 december 2011 12:08

Hej Leandinho

Først og fremmest vil jeg bare rose dig for dine fremragende analyser på alternative sportsgrene og væddemål!

Læste på en TV2 sport app, at Real's opstilling ville se således ud:
      Adan
      Marcelo, Ramos, Varane, Abiol
      Sahin, Khedira,
      Ronaldo, Kaka, Altintop
      Higuain

Selvfølgelig er det kun Mourinho der kender opstillingen pt, og denne opstilling er formodentlig bare et gæt!

Men hvis Real stiller op i ovenstående startopstilling, ser du så stadig samme store værdi?

Jeg synes personligt selv, at det er en meget stærk opstilling, som kan minde lidt om den de havde mod Ajax hvor de vandt 3-0!

• Svara
    • 03
      tipsklubben
      den 13 december 2011 12:24

Faktisk giver Ponferradina +2.5 nu 1,975 på BET365!

Har du en ide om denne oddsudvikling?

Det er måske bare den sædvanlige med at gamblere over hele verden spiller på storfavoritten og oddset dermed falder på Real!

• Svara
    • 04
      Leandinho
      den 12 december 2011 17:07

Reals trup til kampen:

Porteros: Adán, Jesús y Pacheco.
      Defensas: Varane, Marcelo, Albiol y Sergio Ramos.
      Centrocampistas: Altintop, Khedira, Granero, Sahin, Özil, Callejón y Kaká.
      Delanteros: Cristiano Ronaldo, Higuaín y Jesé.

Jeg vil faktisk hellere se en trup som denne end en trup med "rene" reserver, som formentlig kender hinanden bedre. En holdopstilling kunne se ud som følger:

Adan - Varane, Albiol, Ramos, Marcelo - Altintop, Granero, Sahin, Callejon, Ronaldo - Jese.

Usammenspillede reserver med umotiverede superstjerner. I love this set-up.

• Svara
      • 05
        Original
        den 13 december 2011 15:59

Forstår ikke din kommentar " I love this set-up."

Vi kan vel hurtigt blive enige om, at der er klasseforskel ligegyldigt hvilke spillere Mourinho stiller med i aften, for en hvis seriøsitet er han nødsaget til.

Jeg har tjekket Real Madrids hjemmeside på dansk, som skriver dette er deres forventede opstilling, de plejer have ret.

Forventede startopstillinger:

Ponferradina:
        Orlando Quintana – Sergio, Samuel, Alan Baró, David Malo – Jonathan Ruiz, Isaias, Borja Valle, Domenech, Borja – Yuri

Real Madrid
        Adán – Marcelo, Varane, Albiol, Ramos – Callejón, Sahin, Khedira, Cristiano Ronaldo – Kaka – Higuaín

Et slagkraftigt mandskab hvor jeg tror de sagtens kan vinde med en masse mål.

Mine spil:
        Real Madrid fører ved pausen 1,40 @gamebookers
        Real Madrid -2,5 1,81 @ 188bet

• Svara
      • 06
        Leandinho
        den 13 december 2011 16:08

I love this set-up er engelsk og betyder jeg elsker denne konstellation.

Mere konkret vil jeg ind på, at den opstilling Real benytter sig af indeholder etablerede folk som Ramos, Marcelo, Ronaldo, Kaká og Higuain, mens den anden halvdel af marginalspillere, som må formodes ikke at være sammenspillet i forhold til Di Maria, Özil, og hvem der nu ellers plejer at være i Reals start-11'er.

Jeg siger jo ikke, at Ponferradina har et bedre hold end Real Madrid, men påpeger blot, at Real ikke har vundet en udekamp med tre mål i pokalen i 48 år.

Tag udgangspunkt i Barcas tilsvarende kamp mod L'Hospitalet - de stiller med stjerner som Villa, Xavi, Iniesta, Puyol og Fabregas, men vinder 1-0, fordi der ikke er grund til andet. De sidste tre sæsoner har de mødt Ceuta, Leonesa og Benidorm fra tilsvarende rækker og vundet 2-0, 2-0 og 1-0 i udekampen.

Generelt står Barca med to sejre, som dækker -2,5 spreadet i de seneste 22 pokaludekampe - en finalesejr over Bilbao og en semifinalesejr over Almeria, hvor stakes naturligvis var højere og modstanden en, man for alvor skulle tage alvorligt.

Det er også typisk spansk mentalitet, at man som storhold i Real/Barca-klassen "opfører sig ordentligt" og ikke bare går ud og tværer det lille hold 5-0 på udebane, sådan så kamp to er ligegyldig.

Held og lykke med dine spil.

• Svara
      • 07
        Leandinho
        den 13 december 2011 16:11

Edit: Barca slog faktisk Alcoyano med 3-0 tilbage i 2007. Den er rettet, sådan så jeg ikke skal i retten med flere sager for fusk og svindel.

• Svara
      • 08
        Sutsko
        den 13 december 2011 17:37

Du plejer at være god til at finde disse Leandinho, og jeg har også fulgt dig på denne. Lidt for tidligt desværre... Prisen er fortsat op, og jeg kunen være bange for de har en anden dagsorden. Nemlig at afgøre tingene i aften og så stille med B-holdet på hjemmebane.

Din holdning?

Mvh.

Sutsko

• Svara
      • 09
        Leandinho
        den 13 december 2011 17:54

Jeg holder stædigt fast, også efter at have set startopstillingen. Den store førsteprioritet må være at tilbageerobre førstepladsen i Primera Division, og det sker i weekenden mod Sevilla.

Jeg har generelt også mindre respekt for markederne på dage som disse, hvor Real Madrid er den eneste oplagte "banker" og hvor der, som i tidligere post, nok skal komme masser af "dumme" penge på Real.

Situationen var den samme sidste sæson mod Murcia, hvor man stillede et flot hold med Casillas, Ramos, Pepe, Diarra, Di Maria, Ronaldo og Benzema. Linjen startede i -1,50, endte i en -2 line og Real spillede 0-0 for blot at vinde 5-1 hjemme.

I Barcelonas kamp mod L'Hospitalet startede linjen også i -2,25 og rykkede sig siden til -2,50, hvor Barcelona endte som 1,80 favoritter inden kick-off uden, at det havde ret meget over sig.

• Svara
        • 10
          christianbc
          den 13 december 2011 18:18

Nu du nævner mentaliteten i Spanien.

Dette er dog et eksempel fra Håndboldens verden.

Vi kan vel alle huske den lækre detalje som Hans Lindberg lavede i sidste sekund da Spanien allerede havde tabt. De reagerede utrolig voldsomt i Spanien over dette.

Så som Leandinho fortæller, det ligger ikke til spanierne at trampe på de små, og så slet ikke på deres græs!

Følger dig ligeledes på denne!

• Svara
        • 11
          christianbc
          den 13 december 2011 21:58

http://twishart.smartlog.dk/en-velfortjent-guldmedalje-post61884

Lækkert Leander..

• Svara
    • 12
      dkjoe86
      den 13 december 2011 12:27

jeg tror madrid får en stor sejr.

det var denne samme tankegang folk brugte sidste år i copa del rey

og der vand real 7-0 eller lignende.

den opstilling du har læst om er også hvad marca siger, så mon ikke der er noget om den.

den minder lidt om den i stillide med i ajax og der vandt de jo altså 3-0 - madrid har lært at man sagtens kan ryge ud i copa del rey hvis man fedtspiller og mourinho ved godt at det kan han ikke tåle.

• Svara
      • 13
        Leandinho
        den 13 december 2011 12:40

Tipsklubben:

Jeg tror det hænger sammen med, at der kommer mange "dumme" penge på Real Madrid. Forstået på den måde, at folk som dkjoe86 (med al respekt) tænker, at "Real Madrid jo bare er et bedre hold og vist vandt 7-0 eller lignende"

Real Madrid vandt 8-0 over Levante på hjemmebane i første kamp dengang - der er en verden til forskel på, om man spiller foran 80.000 forvænte fans på eget græs, eller om man spiller foran 6.000 tilskuere på et udsolgt stadion i Nordspanien, hvor hadet til "Kongeklubben" er større end de fleste steder i landet.

Derudover lægger jeg meget i, at Real (som påvist) har uhyre svært ved at løfte niveauet omgående, når de har tabt til Barca. Vi skal altså 12 år tilbage i tiden for at finde en storsejr, og så hæfter jeg mig igen ved, at man kan nøjes med at vinde 1-0, 2-0 eller 2-1 her, eller sågar spille 1-1, og stadig stå med fordelen på hjemmebane. Her har Real vundet de fire kampe under Mourinho med 18-2.

Jeg holder fast i værdien her, uagtet hvilket hold Real kommer med - jeg tror for øvrigt, at holdopstillingen viser sig at være helt rigtig. Det handler om, at den er gal oven i hovederne på Real, og de har stadig ikke vundet en pokaludekamp med mere end et mål i 12 år. Jeg kan ikke se, hvorfor det skal ændre sig i år.

• Svara
        • 14
          tipsklubben
          den 13 december 2011 12:45

Okay tak for det hurtige svar Leandinho :)

Jeg tror jeg afventer situationen og spiller live på kampen for at se om den er gal oven i hovederne på Real :)

Held og lykke med spillet!

PS. Måske der kan være nogle gode spil på Ponferradina hvis først Real kommer foran, uden at de viser skræmmende styrke!

• Svara
        • 15
          dkjoe86
          den 13 december 2011 12:55

Det er ganske fin argumenter du har i forbindelse pokaludekampe i 12 og mangel på storsejr. Men hallo Ponferradina, ligger godt nok nord for madrid, men det ligger altså i Castilla og León regionen, ikke i Baskerlandet ikke i Katalonien, tror du har taget det lidt for bogstaveligt når man siger at nordspanien ikker bryder sig om Madrid.

I Castilla og León er der ingen særlige tanker om selvstændighed og frigørrelse fra Spanien og du vil sikkert se at der er en ganske stor skare at Madridtilhængere i det område. Så det argument kan du godt afskrive.

• Svara
          • 16
            Leandinho
            den 13 december 2011 13:10

"Nord for Madrid" er vist også en stramning - der er 300+ kilometer derop, så jeg tror ikke ligefrem, at vi kommer til at snakke neutral bane for Real.

Jeg så deres kampe mod både Murcia og Alcorcon, hvor de fejlede stort selv med et superhold på banen, og jeg kan ikke se argumenterne for, hvorfor Ponferradina skulle være dårligere end de to.

Oddsudviklingen giver dig dog fuldstændig ret, og det argument trumfer det meste.

• Svara
            • 17
              Leandinho
              den 13 december 2011 15:46

Pinnacle nu i +2,75 og 1,94 - med andre ord får man stadig halvdelen af sin indsats retur, hvis Real vinder med tre mål og taber først ved fire.

Prisudviklingsmæssigt er jeg ude i et elendigt spil her.

• Svara
            • 18
              dkjoe86
              den 17 december 2011 11:33

hey.. først tillyke med at oddset gik hjem.. jeg vil sige to ting, at jeg kommenterede at jeg troede madrid fik en storsejr betyder jo ikke at jeg havde smidt penge på, som du har fået skrev et par gange snart i dine indlæg med insinuerede trang til at kalde mig dum endda.

en anden ting lige præcis om spanien, der vil jeg mene at jeg ved hvad jeg taler om siden jeg er spanier. og +300 km er jo ingen ting i et land der kæmpe stort. du kan finde byer i andalusien der ligger inden 300 kms afstand.

• Svara
              • 19
                Leandinho
                den 17 december 2011 11:38

Joe:

Jeg insinuerede på ingen måde, at du var dum. Det jeg mente med "dumme penge" var, at det var penge, som eksempelvis kom fra storgamblende, asiatiske tosse-rigmænd, der på dagen tænkte, at Real Madrid var så meget bedre end at elendigt 3.divisionshold, at de bare gik ud og smadrede dem fra ende til anden.

De 300 km var heller ikke ment som, at Real skulle ud på en dagslang tur - København-Aarhus er jo heller ikke ligefrem en maratondistance. Jeg hæftede mig blot ved, at jeg var af den overbevisning, at Ponferradinas hjemmebanefordel var ganske pæn - de stemningsbilleder jeg fik undervejs bekræftede mig kun i det.

Buen dia, hombre.

• Svara