FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Polen - Danmark

• 01
    Titanium
    den 18 januari 2012 15:54

Danmark er kommet en smule under pres efter nederlaget mod Serbien og en sejr over Polen er derfor vigtig så Danmark kan få point med over i mellemrunden.

Polen spillede flot håndbold mod Slovakiet og vandt sikkert 41-24. Danmark spillede ikke godt og havde store problemer med at lave mål. Men Serbien havde også hjemmebane og det gør en kæmpe forskel i håndbold. Danmark spillede en udemærket kamp i forsvaret.

Jeg synes dog at Danmark er over Polen's niveau´og har en vandvittig trup der desværre ikke er kommet helt igang endnu.
    Polen har ikke stjernemålmanden Szmal med ved dette EM ligesom flere andre gode spillere heller ikke er med.
    Danmark har hentet den 16. mand i truppen til Serbien, landsholdsveteranen Bo Spellerberg, og det tror jeg vil gavne holdet meget. Han har noget rutine og erfaring som holdet måske mangler.

Danmark har vundet de sidste to indbyrdes opgør mod Polen.

Oddset er lavt, men jeg kan ikke forestille mig at Danmark taber denne kamp.

Værdi: 120%

• Svara
  • 02
    Fredin
    den 18 januari 2012 15:54

Med al respekt for analysen er jeg på ingen måde enig i spillet. Jeg mener ganske enkelt at 1.50 ikke er spilbart! 3 ting der gør jeg ikke vil røre kampen!

1. Danmark var ude i en ekstrem hård kamp, både fysisk og psykisk mod et hårdtspillende Serbisk mandskab. Den kamp sidder med garanti i kroppen på de spillere Ulrik Wilbek trækker et stort læs på. Dette var ikke tilfældet for Polen. De var igennem en nem kamp hvor på de kunne spare spillere, og allerede der forberede sig mod DK.

2. At Szmal ikke er med til slutrunden er et tab, men ikke fordi Szmal er en "stjernemålmand". Ganske enkelt fordi dem der er med ikke er særlig gode. Dog fik den polske 2. keeper fat igår, og var stærkt medvirkende til at Slovakiet blev kørt over. Szmal har tidligere været en rigtig dygtig keeper, men det siger lidt når vores danske ven Marcus Cleverly (danmarks 2. keeper) har slået Szmal af i den hjemlige polske klub Vive Kielce.

3. At Bo Spellerberg er hevet ind, er for mig en ukendt faktor. Bo har ikke været i kamp i meget lang tid, og ingen ved hvilken kampform han kommer i.

Nuvel er Danmark favoritter, specielt i det at det for Danmark nu er knald eller fald kampe.

Jeg ser klart større fidus i Polen + 2,5 på ladbrokes til 2.00 (18.05 kl. 15.50)

Men som nævnt tidligere vil jeg ikke røre kampen, da der er for mange ubekendte faktorer.

God vind med spillet, og håber da for DK at du får ret, og DK kan komme på rette kurs igen. Kunne være fedt at se en kamp hvor de både kunne dække op OG spille angreb i samme kamp.

/Fredin

• Svara
  • 03
    cbll
    den 18 januari 2012 18:29

Enig. Jeg har slet ikke tænkt mig at early bette på denne kamp. Alle de spørgsmålstegn og usikkerheder skriger langt væk at man skal lade være. Polen, som du nævner, med selvtillid og velhvilede kroppe, danmark det stik modsatte. Skulle jeg se fidusen i noget, ville det helt sikkert også være Polen +2.5.

Jeg mener dog at kampen skal livebettes. Vil personligt skulle bruge 15-20 min for at se holdene an - alt andet virker som at kaster terninger og håbe på en 6'er, imo.

• Svara
    • 04
      vixen
      den 18 januari 2012 19:23

Fredin, meget interessante betragtninger, og jeg skal ikke på nogen måde forsvare 1,50 på Danmark. Men dels synes jeg, at Slovakiet var uendeligt ringe og decideret bad om at blive kørt over...dels synes jeg, man må stille spørgsmålstegn ved, om det danske hold er så medtaget, rent fysisk. Mentalt måske ja, og i min bog er 1,50 bla. ikke spilbart, fordi DK ikke leverede varen mentalt under pres mod serberne, og nu er man så under pres igen, selv om det er en anden type pres.

Men fysisk medtagede i kamp 3 i en slutrunde efter en hviledag...? Det mener jeg, kan diskuteres - og omvendt må man også nævne modargumentet, at danskerne måske har blodsmag i munden over at kunne fjerne den serbiske/franske skamplet...(Polen er nok også sat op dog... ;-)

Er meget enig med cbll i, at den her skal spilles live pga. flere x-faktorer. Personligt spiller jeg ikke Polen, fordi jeg tror, at Danmark stepper up, og det er jo ikke al value, der vinder... ;-)

GL

• Svara
      • 05
        Fredin
        den 18 januari 2012 20:37

Vixen, Jeg vil give dig fuldstændig ret i at det var på en super billig baggrund, men jeg er overbevist om at Polen stadig synes det var en super fed kamp, og selvtilliden er i top :)

"Men fysisk medtagede i kamp 3 i en slutrunde efter en hviledag...? Det mener jeg, kan diskuteres - og omvendt må man også nævne modargumentet, at danskerne måske har blodsmag i munden over at kunne fjerne den serbiske/franske skamplet...(Polen er nok også sat op dog... ;-)"

- Som jeg så kampen, var den meget hård for især Rene Toft, Hans Lindberg og til dels Mikkel Hansen. Og jeg er overbevist om at de godt kan mærkes kroppen efter 2 kampe på 4 dage. Men vil gerne gå med til at der kan stilles spørgsmålstegn til om dette er den største faktor eller ej.

Men værdien der bliver angivet til 120 % er jeg ikke enig i. Det ville efterlade en 1X2 chancevurdering på ca. 10-10-80, og det er for mig ikke realistisk. I mine øjne ser jeg mere en 30-10-60.

/Fredin

• Svara
      • 06
        Titanium
        den 19 januari 2012 01:38

Spændende kommentarer!

Mht. min bet-value på 120%, så har du ret i at den er sat for højt. Jeg synes dog stadig at tippet er spilbart, men man skal ikke meget under odds 1,5 før at jeg mener man bør holde sig fra den.

• Svara
      • 07
        Fredin
        den 19 januari 2012 10:28

Ja, fedt med en god fornuftig debat :) Markedet har ikke rykket sig, så spillet er stadig muligt hvis man lyster. Bliver spændende at se med i aften :) Personligt vil jeg ikke sætte mine hårdttjente penge på hverken DK sejr eller Polen +2,5. For aner virkelig ikke hvilken vej en kan gå.

God kamp kl. 18.15

/Fredin

• Svara
    • 08
      Dagoberto
      den 19 januari 2012 10:41

Hej cbll. På din profil skriver du at du tweeter din livebets? Jeg kan dog ikke finde dig på Twitter . er du stoppet med det?

mvh Dagoberto

• Svara
      • 09
        cbll
        den 19 januari 2012 11:34

Tværtimod, jeg er lige startet. Du skulle gerne kunne finde mig på twitter.com/cb_ll - noget uforståeligt hvis du ikke kan?

https://twitter.com/#!/cb_ll

• Svara