FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Pittsburgh - SMU

• 01
    cbll
    den 7 januari 2012 15:45

Compass Bowl i Birmingham, Alabama. To unranked teams, men alligevel en interessant kamp, omend en mindre bowl før vi kan se frem til natten til tirsdag, hvor Alabama og LSU kæmper om cremé de cremé om BCS championshippet.

SMU O vs. Pitts D

QB Padron, SMU's altoverskyggene stjerne, forsvandt efter blot 3 kampe, for sæsonen. QB'en, der sidste sæson kastede for over 30 TDs røg ud med en season ending injury, og er derfor ikke med i dagens kamp. Hans afløser, QB McDermott har ikke just været prangene. 16 TDs er acceptabelt, men når ens INT niveau kommer op på selvsamme 16, så er det ikke optimalt. Nok er han senior, har god statur, men ustabiliteten træder ret kraftigt igennem. Som man f.eks. tit ser det med rookie QBs i NFL, prøver han for meget, han forcerer sine kast hvilket resulterer i interceptions.

For at gøre ondt værre, har McDermott heller ikke en solid offensiv linje - noget, jeg mener bliver afgørende for kampen. Pittsburgh opererer ud fra et blitz-venligt 3-4 defense, og det er helt klart dem der skal vinde kampen. Specielt SMU's tackles har haft det svært i sæsonen, og jeg er sikker på at Pittsburgh vil blitze helt udenom gapsne og så lade deres NT stå og "tanke" inde i midten - eventuelt bare gå i knæene på SMU's center gang på gang, og lade de to MLB's tage kampen "in the trenches".

Sidst, men ikke mindst, får SMU heller ikke nemt ved at løbe. RB Line lavede noget rod med hans tå omkring november måned, og er ligeså ude. Han har alligevel løbet for over 1200 yards og 17 TDs - så det kommer uden tvivl til at kunne mærkes.

Alt i alt har vi altså et SMU offense med en reserve QB, ringe offensiv linje, to freshmen RBs, mod et aggressivt Pittsburgh defense. Ingen tvivl om hvem der får min stemme her!

Pitts O vs. SMU D

En del af Pittsburgh coaching staff smuttede i løbet af sæsonen, hvilket formentligt er årsagen til de ikke er større favoritter. De gik fra et pro-style offense(tænk klassisk NFL), til et noget nær no-huddle spread offense (tænk Hawai'i). QB Sunseri har fået den utaknemmelige opgave at lede dette offense - og givet, han har ikke klaret det specielt godt. Yardsne er kommet ind, men en 1:1 TD/INT ratio er ikke godt nok. Han er blevet sacket for mange gange, og har ladet sig stresse af presset, og derfor taget en del ringe beslutninger. Han er blevet sacket 55 gange i løbet af året - selv en klasse QB vil lave fejl under sådanne omstændigheder. Sunseri har dog ét godt target i WR Street, der har grebet for godt og vel 700 yards, men kun 2 TDs. Han er en høj, noget ranglet, speedster - men kan godt brænde et noget sløvt SMU secondary. Ligeledes som SMU har Pittsburgh deres leading rusher RB Graham ude, og hans 9 TDs for sæsonen bliver savnet her i kampen. Forskellen er dog markant - hvor SMU skal stille med to freshmen RBs, har Pittsburgh RB Brown, en 220lbs basse, der kan løbe mellem tackles. Vigtig mand når det kommer til posession - og han har erfaring.

---

Altså: To hold, markeret af skader. Jeg giver dog Pittsburgh edgen i de fleste dueller. Deres defense kommer til at forcere turnovers på et ekstremt amputeret SMU defense, og hvis de kan styre uret på offense samt holde sig fra større fejl, så bør de køre denne kamp sikkert hjem.

Under 47 pts er ligeledes overvejet - anbefaler dog folk til at vente til live. Jeg poster tips herinde live.

/cbll

• Svara
  • 02
    cbll
    den 7 januari 2012 15:45

Fandt desuden en bette video til dem, der er relativt nye til college football. Rose Bowl, 2006 - Texas-USC, efter min mening(og mange andres) den bedste college kamp nogensinde spillet. Er en video med highlights her:

http://www.youtube.com/watch?v=6rEHzYS6xJc&feature=related

Blot for at nævne tre profiler, tæller det jo bl.a. Leinart, Bush, og Young. Klassekamp, bør kunne findes i fuld længde på nettet.

• Svara