FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Parise: Rangers - Penguins - Over 5,5 mål

• 01
    Parise
    den 29 november 2011 18:23

CV 46 % - 2,41 Pinnacle - 4 units

Med udgangspunkt i at Rangers starter med Lundqvist i mål og Penguins starter Fleury, så har dette fået bookmakerne til at forudse en målfattig kamp. Jeg er kun enig i at underspillet skal være det mest sandsynlige udfald, men finder værdi i det modsatte udfald og at nattens kamp dermed skulle gå over 5,5 mål.

Rangers på hjemmebane kan ikke tillade sig at spille, som St. Louis Blues gjorde det i Pittsburgh, da de vandt over dem senest. Dog er Rangers nødt til at holde et massivt fokus på organisationen i de bagerste rækker, men skal samtidig tage hensyn til at de også er et tophold og er på hjemmebane(crowd pleasing). Backkæderne er stadig skrøbelige, da Rangers ikke har råd til skader og alle deres backs må formodes at blive presset til det yderste. Man venter stadig på at Marc Staal kommer tilbage fra sin hjernerystelse. Enhver svækkelse af defensiven "in-game" er et plus for spillet. Lige fra slåskampe til skader.

Offensivt bør vi også se Rangers komme med fuld hammer mod offensiv zone, når de ser mulighederne for det. Her har de en god bredde af potentielle målscorere og bør kunne komme til gode chancer uanset hvor godt Penguins står på isen. Udeholdet er kendt som et hold, som kan blive blive for offensive og her ser jeg fine muligheder for at Rangers kan straffe dem en gang eller to i løbet af kampen.

Pittsburgh kommer med et hold, som var et af ligaens bedste inden de fik en eller anden Sidney Crosby med også ;) Nu ligner de et hold, hvor ingen rigtigt når dem rent styrkemæssigt på dette tidspunkt i sæsonen. Her tænker jeg på hold som Capitals, Lightning og Sabres, som burde kunne give Penguins hård modstand. Hold som slår Penguins disse dage, gør det på taktisk fornuft eller hvis holdet rammer topniveau på dagen. Lige her og nu ser jeg Boston Bruins som det eneste hold i East, som når Penguins' niveau.

Penguins er næsten skadesfri, brandvarme og er derfor fortjent favorit. Dog har jeg svært ved at se dem holde Rangers fra at score og samtidig har jeg mere end svært ved at se King Henrik holde buret rent for Rangers.

Faremomenterne ved spillet er primært at Penguins samler point på udebane. Der skal ikke leveres et show, hvis kampen er tæt. En tidlig føring til dem, kunne få Penguins til at spille mere defensivt og så lade Rangers komme til dem. Omvendt vil Rangers nok også gå over til en ultradefensiv taktik, hvis de skulle komme hurtigt foran f.eks 2-0. Og ja, så er det to af ligaens bedste målmænd, hvis både Lundqvist og Fleury starter. Derfor skal under have fleste procenter, men værdien findes i en målrig kamp.

• Svara
  • 02
    vixen
    den 30 november 2011 12:34

Flot tip, Parise - sikke en 2. periode af Rangers, som stormede frem som hjemmehold...

• Svara