FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Norge (W) - Tyskland (W)

• 01
    mestr
    den 15 september 2011 23:45

Håndball - World Cup kvinner: Norge - Tyskland

Tyskland @ 10 - Bwin/Titanbet (3 units)

Det norske laget uten Hammerseng, Larsen og Mørk. Klar svekkelse, men fortsatt et meget bra mannskap. Spilte meget dårlig i en firenasjoners-turnering i Tyskland i april hvor man tapte mot Frankrike og Tyskland. Tapte også begge oppgjørene mot Frankrike i slutten av juli, med 10 og 11 mål (!). Nå skal det sies at laget var litt alternativt, og at Norge sjelden presterer bra så tidlig på sesongen, men det gir en liten pekepinn. Nekter å tro at man er særlig fornøyd med å tape med så mange mål, selv i treningskamper.

Tyskland med ny dansk trener og dermed ny giv i laget. Har prestert bra etter at man var elendige i EM. Slo enkelt ut Ungarn i VM-kvalifiseringen. Nadine Krause tilbake i laget.

Mener det skal være godt med verdi her, men hvor stor vet jeg ikke. Det kan kanskje Roman Empire og Mr_Hagen hjelpe til med?

• Svara
    • 02
      Mr_Hagen
      den 15 september 2011 23:46

Fuldstændig enig i spillet, men det lige præcis på håndboldmarkedet er det en stor fordel at vente til flere bookies er på banen. Disse 'early markets' hos bwin er voldsomt limiteret og slashfaren er enorm - tvivler på mere end et par stykker har nået småbeløb til dette odds. En anden gang ville det nok være en fordel at afvente...

• Svara
      • 03
        mestr
        den 16 september 2011 00:25

Hei.

Jeg kjenner godt til hvordan håndballmarkedet og andre små markeder fungerer, men i dette tilfellet valgte jeg å poste tidlig med begrunnelse i:

1) Oddset hadde nok ikke fått stått lenge, og dermed blitt slashet hurtig.
        2) Ingen av de andre bookmakerne hadde nok lagt seg i nærheten av Bwin/Titanbets odds.

Valget var å poste nå, eller ikke poste i det hele tatt. Kanskje skulle jeg valgt det siste. Uansett, håper i det minste noen fikk glede av spillet.

Mvh

• Svara
    • 04
      Mr_Hagen Specials
      den 16 september 2011 15:30

Kan ikke se begrundelse for at de andre ikke skulle ligge sig i nærheden. De ting du nævner i din analyse er kendte for bookmakerne - altså har bwin/Titan valgt at ligge sig på 10 på trods af fraværene (Nyberg har i øvrigt meldt fra også).

Muligvis ville oddset være reguleret en lille smule om 3-4 dage, men så havde MANGE flere abonnenter fået spillet til et højere odds. Det er sådan set bare der jeg vil hen.

• Svara
      • 05
        mestr
        den 16 september 2011 16:40

Jeg sitter ikke på annen info enn bookmakerne, det er riktig. Bwin er ikke akkurat kjent for å være sylskarpe på "early markets" uansett hvor god info de har.

Jeg er av den mening at oddsen mest sannsynlig hadde blitt slashet før andre hadde kommet med odds, hvis ikke så vil jeg tro at traderne til feks Nordicbet/Bet365 uansett hadde lagt seg vesentlig lavere. Da hadde faktisk ingen fått satt noe til spillbar odds. Men jeg er enig i at markedet er lite, så spillet passer nok ikke som et ekspertspill. Det skal ikke gjentas.

Forøvrig så stiller heller ikke Sanna Solberg. Stine Bredal Oftedal blir mest sannsynlig med, selv om hun skal vurderes av helseteamet i forkant.

• Svara