FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

New York Giants - Atlanta Falcons

• 01
    Bosse30
    den 6 januari 2012 20:39

Synes her der er tale om en mere lige kamp en oddset viser. Flere bookmakere med samme odds.

Begge hold spiller god bold i øjeblikket og kommer ind i playoff i god form.

New York Giants

Manning/Cruz har kørt godt i længere tid, så der er ikke noget nyt i det. Eli er #4 i passing yards og snitter over 300ypg. Giants rush offense har været skadesplaget og er ligaens dårligste. De har både Jacobs og Bradshaw klar nu, hvilket er en klar forbedring, men det gør ikke deres rush offense til top10 alligevel.

Giants pass defense er #29 og har vist store huller gennem hele sæsonen. Rush defense er #19 og heller ikke her har Giants været prangende. De er #25 i scoring defense, i det de snitter 25,0 pts/G.

Atlanta Falcons

Ryan/White har virkelig fundet hinanden, og det har Ryan/Jones egentlig også. De vil være en stor trussel for en svag Giants secondary. RB Turner er altid en trussel langs jorden og han kan sagtens få en fin rolle i denne kamp.

Falcons er #20 i pass defense og #6 i rush defense. Derudover er de #18 i overall scoring defense med 21,9 pts/g.

Faremomenter

Giants har hjemmebanefordelen, hvilket er en fordel. Eli/Cruz kan godt vinde kampen for Giants, og jeg forventer også, at de får rimelig succes. Stepper Giants defense op og kan holde White og stoppe Jones, så får Eli formentlig lavet pts. nok til en sejr.

Konklusion

Jeg forventer, at Falcons lukker pænt ned for Bradshaw/Jacobs, hvilket gør det lidt sværere for Eli. Jeg kan sagtens se et mindre shootout, men om det går over den pænt høje linje, der er sat, er jeg ikke så sikker på.

Jeg ser pæne chancer for, at White og Jones kan skabe store spil mod den svage Giants backfield. Derudover kan Turner bruges til at kontrollere kampen, hvis det kommer dertil. Jeg tror egentlig ikke, at Falcons kan holde Giants fra at score nogle gange, men jeg ser ok sandsynlighed for, at Falcons får større succes. Falcons har imo bedre mål offensivt og stærkere defensiv end Giants. Eli er på en god dag en bedre QB end Ryan og hjemmebanen tæller også på Giants side.

• Svara
  • 02
    Ollie
    den 6 januari 2012 20:39

jeg syntes at oddset passer meget godt, da Falcons kun har vundet over 3 hold med en positiv rekord, og 2 af dem kom altså ikke i playoff.

Samtidig har NYG forsvar virkelig steppet op i de sidste par kampe, med især Paul-Pierre som den der presser QB.

Så derfor tror jeg med det forsvar de har vist og Eli i sit livs form, tror jeg på en NYG sejr, faktisk en lidt sikker en. :)

• Svara