FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Nederland-San Marino

• 01
    Milano3
    den 2 september 2011 17:50

Forsøker et EM-kvalspill på at San Marino scorer like mange mål i begge omganger. Spillet er i utgangspunktet myntet på at San Marino ikke scorer mål.

24 kvalikkamper er spilt på bortebane uten å score på rad, siden de spilte 1-1 borte mot Latvia i april 2001. På hjemmebane er statistikken hårfint lysere, men 6 hjemmemål på 6 kvalikrunder skremmer ingen.

Denne kampen er naturligvis over gjennomsnittet vanskelig å score i, og jeg gir dem lett 92-95% sjanse for å gå målløse av banen igjen. Dessuten finnes det jo en miiiini-sjanse for at de scorer ett mål i hver omgang.

Faren ligger i at Nederland scorer en haug med mål og slipper inn et enkelt mål etter at de leder 7-0. San Marino har dog ikke for vane å score slike mål.

Flott verdi selv om oddsen er lav, jeg setter 7 units. Alternativt kan det spilles ikke begge lag til å score 1,20 eller San Marino ikke til å score i 2. omgang til 1,15. Lykke til!

• Svara
  • 02
    zAAz
    den 2 september 2011 17:50

Jeg bliver nødt til at knytte en kommentar til dette tip.

Du har for det første sat flere units end værdien rækker til (95*1,28 = 121,60 TBP = 6 units). Det kan ske for enhver, men det er derimod din CV som er skudt helt ved siden af, hvis du spørger mig.

Du giver et hold 5-8% chance for at score? Jeg tror faktisk aldrig jeg har set odds 20 på at et hold skulle score i en kamp på højere niveau. San Marino bliver uden tvivl kørt over, men de vil stadig have en mulighed for at score. Lige meget hvordan man vender og drejer det burde de have mindst 13-15% chance for at score i en given kamp. Bolden er rund og alt kan ske i fodbold.

Dine resultater som ekspert er uden tvivl flotte, og dette tip går sandsynligvis hjem, men mener ikke du på nogen måde kan forsvare din CV.

Mvh
    Anders

• Svara
  • 03
    SirDickler
    den 2 september 2011 18:39

Mindst 13-15%???

Holdet har scoret 1 gang i 36 udekamp i kvalen siden de startede med at deltage. Det giver effektivt under 3%, men du mener, at de imod Holland skal have 4-5 gange større chance for mål.

Bolden er rund og alt kan ske - ja, men hvis du så påstår, at San marino har en reel chance for sejr, må du lige tage et par sygedage. De har minimal chance for point og ikke meget større for at score.

Solid værdi i de 1,28

• Svara
  • 04
    zAAz
    den 2 september 2011 20:58

@SirDick(ler)

Så du mener man kan lave en statistisk sandsynlighed ud fra 36 kampe? Det du reelt siger er, at da Mourinho ikke havde tabt en liga kamp hjemme i 150 kampe var der værdi i 1x til ligegyldigt hvilket odds?

Du må meget gerne komme med et eksempel, hvor man kunne få odds 33 (3%) på et hold scorer i en kamp. Det er fuldstændig umuligt at få det odds under nogen omstændigheder. Clean Sheets odds ligge praktisk talt aldrig under odds 1.15, hvilket reelt betyder at et givent hold har mindst 13% chance for en scoring selvom de ingen chancer har for at vinde.

Man kan passende tjekke hvorfor alle bookmakere kørte med odds 1.18-1.25 på Holland holdt nullet? Det er sjældent man ser konsekvent værdi på +115 til odds 1.20. Og bookmakerne kender nok godt scenariet....

Mvh
    Anders

• Svara
  • 05
    Milano3
    den 3 september 2011 11:59

Hei Anders

Jeg vet det er tåpelig å svare på kritikk i ettertid når spillet først har gått inn, men det først nå jeg ser det, og jeg føler dette kanskje mer er en prinsippiell diskusjon om lavoddsere.

Jeg er fullstendig klar over at det er feil å gi SM 3% til å score basert på ett mål på 36 bortekamper. (Går ikke helt god for tallene her da jeg vet de scora to ganger borte i VM2002 kval). Dog mener jeg jeg hadde fullstendig rett ved å mene det var god verdi i dette spillet. Jeg har ikke sett kampen, og vet ikke om SM var nær ved å score heller.

Tar vi utgangspunkt i din vurdering på at San Marino har 13% sjanse til å score i enhver bortekamp, gir det 3,5% sjanse for at de ikke skulle score i 24 kval-kamper på rad. Det er selvfølgelig noe som vil inntreffe ca 1/30 ganger, og selvfølgelig ikke umulig. Dessuten vil jeg mene at San Marino har mindre sjanse til å score borte mot Nederland, enn feks borte mot Liechtenstein.

Når det gjelder units-bruk, føler jeg den skalaen ikke nødvendigvis er riktig å bruke for høyoddsere og lavoddsere. For det første vil det være urealistisk å sette feks 6 units på et spill til 50 i odds, da det vil gi store svingninger i kapitalen å sette slike spill. På samme måte vil det være fornuftig å sette noe større innsats på lavoddsere ift tilmålt verdi. Feks vil det være umulig å sette mer enn 3 units på et spill til 1,08 i odds, uansett hvor sikker gevinsten vil være. Er det en riktig måte å spille på? Flere staking plans tar høyde for oddsen når innsats skal settes, og selv om hverken spilxpertens skala eller jeg personlig følger dette slavisk, føler jeg en liten tilnærming til dette blir naturlig.

Forøvrig glad for diskusjon rundt tips, og tar gjerne imot innspill fra andre eksperter her inne.

• Svara
  • 06
    zAAz
    den 3 september 2011 16:10

@Milano

Jeg vil give dig ret i at værdien var tilstede ved odds 1.28. Det lyder også højt i mine øre, når man tænker på de spiller ude mod Holland. Det var dog din CV på 5-8% for en scoring jeg synes var lige lavt sat.

Mht. til units skalaen kunne vi ikke være mere enig. Jeg synes det skal være op til den enkelte ekspert, og selve oddset skal betyde mindst lige så meget som værdien, når man bestemmer antal units.

Tillykke med tippet og held og lykke fremover

Mvh
    Anders

• Svara