FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

NFL uge 5 specials - ugens RB 6-vejs

• 01
    Bosse30
    den 8 oktober 2011 22:35

Sidste weekend var direkte katastrofal for mine spil. Det så fint ud flere steder, men sluttede virkelig dårligt for mig. Der spillede jeg også på Fred Jackson, men han blev slået med 4y af Turner.

Nu peger jeg igen på Jackson, da han næsten ikke får et bedre matchup, når man sammenligner med konkurrenternes. I denne uge skal han slå:

R. Mathews (Chargers)
    A. Bradshaw (Giants)
    M. Turner (Falcons)
    L. Blount (Buccaneers)
    J. Addai (Colts)

Ryan Mathews

Mathews er #13 på RB listen med 288y, 4,7 ypc og 72,0 ypg. Mathews har gjort det godt og er også blevet brugt mere i de sidste 2 kampe end i de første 2. Han skal nok få over 15 carries mod Broncos, der har gjort det noget bedre mod løbet i år end sidste år. Broncos er #13 mod løbet med 102,8 ypg og 3,7 ypc. De har mødt Raiders, Bengals, Titans og Packers. De blev løbet over af Raiders, men havde ok fat i Bengals og lukkede helt ned for Titans. Packers fik dog løbet udmærket, så Broncos rush defense er stadigvæk lidt svært at blive klog på.

Ahmad Bradshaw

Bradshaw er #19 blandt RB's med 228y, 4,1 ypc og 57,0 ypg. Bradshaw har max fået 15 carries i en kamp, da kollegaen Jacobs også får sin del af kagen. Bradshaw har løbet mod Redskins, Rams, Eagles og Cardinals, hvor Rams og Eagles er blandt de 3 dårligste hold mod løbet. Bradshaw gør det sådan set fint nok, men får bare ikke nok at arbejde med.
    Nu skal han møde Seahawks, der er #14 mod løbet med 105 ypg og 3,2 ypc.

Michael Turner

Manden, der slog Jackson med 4y i sidste uge. Turner er #10 på løbet med 304y, 4,5 ypc og 76,0 ypg. Han startede flot, men har kun lavet 2,43 ypc de seneste 2 kampe. Han fik hele 26 carries mod Seahawks i sidste uge, men lavede kun 70y.
    Nu møder han Packers, der er #2 mod løbet med 71,0 ypg og 3,7 ypc. Packers har mødt nogle ok rush offenses, så det er ganske pænt, at de ligger #2 mod løbet.

LeGarrette Blount

#12 blandt RB's med 294y, 4,4 ypc og 73,5 ypg. Han er ved at være i omdrejninger og lavede hele 127y mod Colts i sidste uge. Han bliver også brugt mere og mere.
    Nu møder han 49'ers, der er #4 mod løbet med 3,5 ypc og 74,0 ypg. Niners havde ikke mødt de helt styre udfordringer før LeSean McCoy i sidste uge. Jeg troede McCoy ville få rigtig meget for at spare Vick - jeg tog fejl. McCoy fik 9 carries for 18y!

Joseph Addai

Addai er #18 med 230y, 4,6 ypc og 57,5 ypg. Ikke meget har fungeret for Colts i år. RB Carter får også en del carries, hvilket ikke gør Addai chancer bedre.
    Nu møder han Chiefs, der er #26 mod løbet med 4,0 ypc og 130,0 ypg. Ikke imponerende, men de har også mødt Vikings og Bills, der er væsentlig bedre i rush offense end Colts er.

Fred Jackson

Jackson er #4 blandt RB's med 369y, 5,8 ypc og 92,2 ypg. De sidste 2 kampe har Jackson ikke lavet så mange yards, men hans snit er stadigvæk ekstremt højt. Han har skubbet C. J. Spiller til side og tager langt de fleste carries selv.
    Nu møder han Eagles, der virkelig har gjort det ringe mod løbet. De er #30 mod løbet med 5,3 ypc og 139,5 ypg. Det mest bekymrende er, at Eagles ikke engang har mødt nogle af de aller bedste rush offenses. Dette møde er faktisk første gang Eagles møder et top 10 rush offense.

Faremomenter

Med 5 konkurrenter skal der ikke meget til før én af de andre har en god dag. Mathews får nok 15-20 carries, hvilket også gør ham til en stor trussel.

Konklusion

Jackson har gjort det godt og har et super matchup, da Eagles har haft store problemer med løbet op gennem midten. Derudover vurderer jeg, at DE Trent Cole, der er ude til denne kamp, er et kæmpe tab for en i forvejen dårligt præsterende defensive linje for Eagles. Jeg ser gode chancer for, at Jackson breaker 1-2 af de gode løb, hvilket bør få ham over de 100y for dagen.

• Svara
  • 02
    Bosse30
    den 8 oktober 2011 22:35

RB Jacobs er højst sandsynligt ude, hvilket betyder flere carries til Bradshaw. Det er et plus for ham, men han bør stadigvæk ikke kunne true Jackson.

• Svara
  • 03
    Terasso
    den 9 oktober 2011 11:14

Med Jacobs ude er Bradshaw altså en meget farlig herre for dette spil. Seahawks er meget ringe når de spiller væk fra Seattle og et forvetet kampforløb kunne resultere i mange carries til Bradshaw forholdsvis tidligt i kampen. Og Bradshaw er altså typen der lige pludselig kan breake for et meget stort løb.

Den info havde du selvfølgelig ikke da du lagde spillet op, men jeg synes det begrænser værdien markant og gør måske et spil på Bradshaw til odds 5 interessant.

Held og lykke!

• Svara
  • 04
    Bosse30
    den 9 oktober 2011 11:47

Han får ganske givet lidt flere carries pga. Jacobs, men Seahawks har nu gjort det ganske udmærket mod løbet - også på udebane, men kampforløbet bør give Bradshaw en del arbejde. Men tvivler stadigvæk på, at han får meget over de 20 carries. Derfor har jeg bare ikke den store tiltro til, at han runder de 100y som jeg forventer Jackson gør.w

Ved en gardering med Bradshaw fås odds 2,32.

• Svara