FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

NFL fantasy

• 01
    bigdipper
    den 15 augusti 2011 00:00

Hej

Jeg kan se at der er en del brugere her på sitet der virker meget kompetente, når snakken falder på NFL. Så jeg vil høre om der er interesse for at starte en fantasy liga?

Måske er det muligt at spilxperten er villige til at smide en håndfuld point efter en officiel spilxperten.dk liga? Hvis der er nok opbakning omkring idéen naturligvis.

• Svara
    • 02
      Bosse30
      den 15 augusti 2011 11:09

Jeg er også frisk.

• Svara
      • 03
        Herba
        den 15 augusti 2011 11:53

Jeg er bestemt også frisk, men gerne fra en gratis side da jeg ikke nærer nogle illusioner om at min viden om NFL berettiger noget håb om at sådan et spil kan være value for mig :-)

• Svara
    • 04
      Aaes89
      den 15 augusti 2011 12:14

Jeg ville også rigtig gerne være med, dog er jeg med i en Fantasy liga med nogle andre gutter, og har derfor ikke tid til at lægge energien i begge dele.

Dog kan jeg varmt anbefale NFL.com's egen Fantasy service, som er gratis og er meget detaljeret med point-givning, opsætning af divisioner, schedules osv.

Ps. First pick overall, Mike Vick (i hørte det her først!)

• Svara
    • 05
      cbll
      den 15 augusti 2011 08:29

Lyder interessant. Jeg er frisk :-)

• Svara
      • 06
        SpilXperten.com
        den 15 augusti 2011 08:52

Hvis der er nok opbakning omkring idéen, vil vi hellere end gerne smide en spandfuld point efter deltagerne i ligaen, bigdipper. Er du tovholder? :o)

• Svara
      • 07
        bigdipper
        den 15 augusti 2011 12:50

Yes. Jeg står gerne for alt det organisatoriske.

Der er lige et part ting som er vigtige at få oplyst, så folk ved hvad de melder sig til.

Ligaen bliver naturligvis holdt hos en gratis side. Sandsynligvis espn eller nfl, alt efter hvad vi finder ud af når tilmeldingen er slut.

Der kan maximum være 20 hold med. Hverken Espn eller NFL.com tillader større ligaer. Pladserne går til dem der tilmelder sig først ved at bekende de ønsker at være med i denne tråd.

Der skal også være et lige antal deltagere, så hvis vi ender på et ulige antal, må sidst tilmeldte desværre hoppe fra.

Alle er naturligvis velkomne til at være med, uanset om har stor nfl viden eller ej. Det er dog vigtigt at man er interesset i at deltage og vil være med i løbet af hele sæsonen. Hvis folk stopper med at spille, har det en negativ effekt på ligaen og indflydelse på andre folks succes. Det kan dog klares ved at bruge et par minutter pr uge på at sætte hold, så det burde være overkommeligt.

Når tilmeldingen er afsluttet oprettes ligaen og vi finder en dag hvor der skal draftes. Det er en fordel hvis man kan være til stede og drafte live, men det er også muligt at indstille rankings og lade systemet drafte efter dem.
        Jeg foreslår at drafte søndag aften d 28/8 eller 4/9. Men vi tager en afstemning og finder en dag hvor størstedelen kan være med.

• Svara
      • 08
        Terasso
        den 15 augusti 2011 12:56

Jeg er også frisk!

• Svara
    • 09
      Terasso
      den 17 augusti 2011 00:27

Synes tilmeldingen er gået lidt i stå... Er der ikke flere der er klar på lidt fantasy?

• Svara
      • 10
        donald
        den 17 augusti 2011 00:59

Jeg er klar

• Svara
      • 11
        gerre
        den 17 augusti 2011 01:27

Jeg er også klar

• Svara
      • 12
        denjo17
        den 17 augusti 2011 01:43

er også klar

• Svara
    • 13
      bigdipper
      den 18 augusti 2011 17:50

Det ser allerede ud til at vi er nok til at starte en liga, men det kunne være sjovt hvis vi kunne samle lidt flere.
      Jeg har oprettet en Liga hos NFL.com. Det er naturligvis gratis og det kræver bare at i opretter en bruger på siden for at melde jer til.

Ligaens information:
      Liganavn: Spilxperten

League ID: 530778
      League Password: nfldyst

Når i har meldt jer til må i gerne lige skrive holdnavn her i tråden, så folk ved hvem de dyster i mod.

Settings er endnu ikke blevet præciseret, fordi det er afhængigt af hvor mange vi ender op med at være i ligaen. Men jeg regner med at vi spiller med standard regler.

• Svara
      • 14
        Bosse30
        den 19 augusti 2011 10:35

Super. Men jeg har besvær med at finde ligaen. Har ikke prøvet fantasy på NFL.com før, men skal der ikke bare søges på Spilxperten under custom? Eller hvad gør jeg forkert.

• Svara
        • 15
          JJpunter
          den 19 augusti 2011 11:26

Jeg er også på!

• Svara
        • 16
          bigdipper
          den 19 augusti 2011 12:31

Hej Bosse30

Du skal søge efter ligaens ID. Alternativt kan du skrive din mail adresse, så sender jeg en invitation.

• Svara
      • 17
        denjo17
        den 19 augusti 2011 14:59

Kan ikke fonde ligaen, så du må gerne sende en invitation til mig. dnissen50@hotmail.com

• Svara
        • 18
          bigdipper
          den 19 augusti 2011 15:04

mail sendt!

Ligaens direkte link er:

spilxperten.league.fantasy.nfl.com

• Svara
    • 19
      bigdipper
      den 19 augusti 2011 15:25

Jeg kan lige som jer andre heller ikke finde ligaen. Jeg har været inde og tjekke setting og den står som synligt tilgængeligt for offentligheden, så den burde vises.

Jeg har skrevet til nfl, men jeg ved ikke hvornår jeg kan forvente svar.

Det er dog muligt at tilmelde sig ligaen via mail invitation. Så jeg foreslår vi klarer det på den måde indtil jeg får løst mysteriet.
      Jeg forstår godt folk kan være lidt utilpasse med at poste mail adresser i forum(beklager jeg først tænkte på det nu denjo17, måske kan en moderator slette dit indlæg), derfor kan i sende en tom mail til nflfantasyspil@hotmail.com og så sender jeg en invitation den anden vej!

• Svara
      • 20
        bigdipper
        den 19 augusti 2011 16:43

Jeg har fået tilsendt det link der bruges til at tilmelde sig ligaen direkte af NFL.

http://fantasy.nfl.com/registration/privateleaguejoin?leagueId=530778

Så nu burde alle kunne tilmelde sig problemfrit.

• Svara
      • 21
        Bosse30
        den 19 augusti 2011 18:09

Er tilmeldt med holdet "Baconlovers".

• Svara
      • 22
        Herba
        den 19 augusti 2011 18:42

Så er Herbas Hard Hitters også parat...

• Svara
      • 23
        gerre
        den 19 augusti 2011 19:16

Så har jeg tilmeldt mit hold, gerre.

• Svara
      • 24
        Recycled
        den 19 augusti 2011 22:35

Team Recycled melder klar til start

• Svara
      • 25
        cbll
        den 20 augusti 2011 11:20

Nu ved jeg ikke om jeg er fuldstændig tabt bag en vogn, men hvordan i alverden melder jeg mig til ligaen?! "Sign up for fantasy 2011 now" - jo, fint, men der sker ikke en fis når man klikker :-P?

• Svara
      • 26
        cbll
        den 20 augusti 2011 11:23

Arh, det direkte link virkede. Super.

Mit hold hedder noget så kreativt som "cbll's", så skulle nok ikke være forvirring omkring hvem dét er ;-)

• Svara
      • 27
        Bosse30
        den 20 augusti 2011 12:03

Kan alle deltage i draften? Den er søndag d. 4. september kl. 2300, er det ikke korrekt? Så håber jeg bigdipper sætter pick-time til 30 sek. eller 1 minut, da draften ellers tager flere timer, hvilket kan genere os, der skal op før fanden får sko på.

• Svara
      • 28
        bigdipper
        den 20 augusti 2011 13:08

Hey Bosse30.

Draft dato og tidspunkt er ikke fastsat endnu. Jeg skal lige have styr på tilmeldingen før vi i fællesskab finder en dag hvor flest kan. Jeg valgte den 4 som udgangspunkt fordi jeg regner med at folk kan når at reservere en time eller to den aften.
        Jeg regner med at draften starter ved 8 tiden, så folk der skal tidligt op har samme mulighed for at deltage som os andre.
        Pick time bliver naturligvis også justeret, så det hele ikke tager mere end én time eller halvanden.

• Svara
        • 29
          bigdipper
          den 20 augusti 2011 13:41

Vi mangler kun en af dem der har tilkendegjort at de ønsker at spille med her i tråden.
          Hvis sidste mand kommer med, kan vi begynde at se nærmere på draft settings.

bigdipper = Nektarin
          Bosse30 = Baconlovers
          cbll = cblls
          Recycled = Team Recycled
          gerre = gerre
          herba = Herbas Hard Hitters
          denjo17 = Tram denjo
          ??? = Team Bennerboy
          ??? = Team Obstler

• Svara
          • 30
            Aaes89
            den 20 augusti 2011 16:58

Jeg har joinet ligaen med Boys of Destruction

• Svara
        • 31
          Bosse30
          den 20 augusti 2011 18:48

Super, ja så må vi se hvilken dag/tidspunkt flest kan. Personligt har jeg draft i andre ligaer kl. 19 og 20 den dag, men så må jeg jo multitaske :)

• Svara
          • 32
            JJpunter
            den 20 augusti 2011 22:20

Jeg har tilmeldt mig.... Holdnavn JJpunter

• Svara
          • 33
            donald
            den 20 augusti 2011 23:27

Jeg har tilmeldt Donald's Ducks

• Svara
    • 34
      Terasso
      den 21 augusti 2011 22:29

Team Obstler

• Svara
    • 35
      bigdipper
      den 22 augusti 2011 02:40

Opdatering

bigdipper = Nektarin
      Bosse30 = Baconlovers
      cbll = cblls
      Recycled = Team Recycled
      gerre = gerre
      herba = Herbas Hard Hitters
      denjo17 = Tram denjo
      Terasso = Team Obstler
      JJpunter = JJpunter
      donald = donalds ducks
      Aaes89 = Boys of Destruction
      ??? = Team Bennerboy

Brugeren bag Team Bennerboy må gerne melde sin interesse i denne tråd, så din plads ikke bliver snuppet af en anden, hvis vi ender på et ulige antal (læs indlæg 7)

• Svara
      • 36
        goldengunnar
        den 22 augusti 2011 21:31

Hvis der stadig er plads, så kunne jeg godt være interesseret i at deltage ? :)

• Svara
        • 37
          Bosse30
          den 22 augusti 2011 21:39

Der er masser af plads, bare følg linket fra tråden og skriv her hvad dit hold hedder. Nu er jeg selvfølgelig ikke commish, men der er da ledige pladser endnu.

• Svara
        • 38
          goldengunnar
          den 22 augusti 2011 21:55

Jep jeg kan se, at der masser af plads. Perfekt! Mit hold hedder Goldenguns og er nu tilmeldt

• Svara
      • 39
        Bennerboy
        den 29 augusti 2011 20:10

Jamen jeg er super klar:-)

• Svara
    • 40
      bigdipper
      den 30 augusti 2011 03:32

Så er det ved at være sidste udkald, hvis man vil dyste mod de andre NFL interesserede her på Spilxperten.
      Meld jer til ved at tilkendegive det her i tråden og følg så linket i indlæg 20.

Vi drafter (sandsynligvis) på søndag kl 20, så sidste chance for at tilmelde sig bliver på lørdag!

Dem der allerede er tilmeldt må gerne lige logge ind og svare på den draft poll der er oprettet.

• Svara
      • 41
        JJpunter
        den 30 augusti 2011 07:35

Søndag er satme et skidt tidspunkt at vælge..... Hvad sker der for alternativerne.....

• Svara
      • 42
        cbll
        den 31 augusti 2011 21:05

Hvad er der galt med søndag? Der langt de fleste har tiden.

• Svara
      • 43
        Terasso
        den 31 augusti 2011 23:08

Vil også mene at søndag aften er der hvor der burde være flest aktivt deltagende i draften (forhåbentligt alle). Ellers kan man jo forudindstille draften, men ville være fedt hvis alle kunne være med!

• Svara
      • 44
        cbll
        den 1 september 2011 00:09

Tjah - ja. Er da logik for burhøns at søndag er det mest oplagte. Langt de fleste har jo fri der, uden forpligtelser etc., hvorimod mange på hverdage har sport/whatever i aftentimerne, hvor det formenligt skal ligge..

• Svara
      • 45
        Bosse30
        den 1 september 2011 07:44

Langt de fleste er formentlig også med i flere ligaer, der allerede har fastlagt draft søndag aften. Personligt har jeg draft kl. 19 og 20 i forvejen, så hvis tidspunktet ikke er 100 % på kl. 20 i denne liga, så sætter jeg pris på en lille forskydning, men det er nok ikke umuligt at drafte 2 steder samtidigt. Men hvis pick-time bliver sat højt, så tager det lang tid at drafte i en non-keeper league.

• Svara
      • 46
        deaddish
        den 4 september 2011 19:28

banditos er klar til draft om 30 min.

• Svara
      • 47
        Bosse30
        den 4 september 2011 22:37

Tak for en god og lidt svær draft.

Blev vi enige om, hvordan de rare points fra SpilXperten skulle fordeles?

• Svara
        • 48
          cbll
          den 4 september 2011 22:46

Vil så gerne takke Yousee for mit internet gik ned og stadig er ustabilt hvor vi skulle drafte.. Fandens :-(

• Svara
          • 49
            bigdipper
            den 4 september 2011 23:41

Rigtig ærgeligt.
            Du har heldigvis fået et ret godt hold alligevel. 2 top 10 running backs + en tredje starter i Moreno. Bowe (top 5 sidste år) og Manningham er bestemt ikke dårligt i en liga med 16 hold. Så det ser ikke helt skidt ud, men det er selvfølgelig sjovere at drafte selv.

• Svara
        • 50
          bigdipper
          den 4 september 2011 23:31

I lige måde. Det var godt for ligaen, at de folk der havde problemer med tiden den dag alligevel kunne være med, nu når flere af de andre svigtede.

Nej. Jeg havde overvejet en fordeling hvor vinderen får 500, runner up får 200 og vinderen af consolation playoff får 100. Så er der stadig noget at spille om for dem der hurtigt falder langt bagud.
          Vi skal også have besluttet om vi vil have 6 eller 8 hold med i playoff.

Jeg opretter nogle polls, hvor vi stemmer om de ting vi mangler at få på plads, inden mandag aften.

• Svara
          • 51
            Bosse30
            den 4 september 2011 23:59

Personligt synes jeg ikke der skal være points til den dårligste. Så når man ofte et tidspunkt i slutningen af sæsonen, hvor flere vil sætte dårligste hold for at komme i betragtning til consolation playoff, hvis de ikke kan nå andet. Det vil give nogle skæve kampe for dem, der kæmper om den reelle sejr.

Bliver det 4 divisioner med 4 hold i hver, med vinderne og runner up videre til playoff. Det er mit forslag.

• Svara
            • 52
              Terasso
              den 5 september 2011 00:45

Enig med Bosse30 her.

• Svara
            • 53
              bigdipper
              den 5 september 2011 19:49

Hvis vi har 8 hold med i playoff vil der være 8 hold til consolation playoff, så det vil ikke være en god idé at smide kampe.

Personligt synes jeg ikke om idéen med 4 divisioner, med 4 hold i hver og top 2 i playoff. Det er tilfældigt om man kommer i en god eller dårlig division og det ville være træls for folk med et meget bedre hold, at ryge ud til en ringere modstander, i en dårlig division. Så hellere den måde de gør det på i nfl med divisions vinderne og de bedste records.

• Svara
              • 54
                Terasso
                den 5 september 2011 23:33

Det var egentlig også mest ideen om 4 grupper á 4 nu hvor vi er så heldige at vi er 16 hold. Desuden synes jeg heller ikke der skal være point at hente ved de lavere placeringer, forventer at folk vil gøre deres bedste uanset - om ikke andet så bare for æren.

De 4 vindere og så 4 Wildcards til de bedste derudover lyder meget fornuftigt...

• Svara
    • 55
      bigdipper
      den 31 augusti 2011 13:29

Hvis der stadig er nogle der overvejer at tilmelde sig, kan jeg tilføje at spilxperten har været yderst gavmilde og tildelt os 800 spilxperten point til at dyste om.

Fantasy er i sig selv med til at gøre NFL ekstra spændende, men nu er der også en god præmie at spille om.

Så hvis man er interesseret er det bare om at få sig meldt til!

• Svara
      • 56
        LFC
        den 31 augusti 2011 19:52

Jeg er tilmeldt med Team LFC.

• Svara
      • 57
        goldengunnar
        den 11 september 2011 14:15

Jeg ved ikke om det er et dumt spørgsmål, men hvad er Spilxperten point ??

• Svara
        • 58
          Bosse30
          den 11 september 2011 18:31

Det er de points man bruger på at få eksperternes/boblernes tips pr. sms. De points køber man, så at vinde de points er ren mammon :)

• Svara
        • 59
          cbll
          den 11 september 2011 22:36

Hovmod står for fald - men av, av av, hvor er jeg glad for Bears defense idag :-)

• Svara
        • 60
          Aaes89
          den 13 september 2011 09:51

Hovmod står nemlig for fald cbll ;-)

• Svara
          • 61
            gerre
            den 13 september 2011 14:51

Heh tabe med 0,18 point er ikke ligefrem fedt.... :) Jeg tænkte nok den ligegyldige interception fra Patriots i nat kom til at koste :) Men Ted Ginn JR skaffede mig dog også en del point i slutningen af 49ers kampen :)

• Svara
          • 62
            cbll
            den 13 september 2011 15:55

Den var jo meldt, i nordjyske stiftidene igår, osv.. Men ja, bittert at tabe med så få point. Set i lyset af mit internet fuck-up til draften må det dog siges at være acceptabelt. Men Manning+McNabb på QB positionen er nok nærmere valget mellem en lussing eller et spark i kronjuvelerne.

• Svara