FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

NFC West, division winner

• 01
    Bosse30
    den 12 augusti 2011 21:56

Oddset fås ved 37,03% af indsatsen på Cardinals til odds 5,00 hos William Hill og 62,97% på Rams til odds 2,94 hos Pinnacle.

Favoritværdigheden er de fleste steder delt rimelig lige mellem San Francisco 49'ers og St. Louis Rams. I min bog er Rams større favorit end 49'ers. Og jeg ser gode chancer for, at Rams største konkurrent om titlen bliver Cardinals. Oddset på 49'ers er imo et udtryk for, hvor bookmakerne forventer indsatserne bliver placeret i højere grad end de reelle sandsynligheder.

Den svage NFC West er blevet parret med et par stærke divisioner, hvliket giver svære betingelser for alle 4 hold i divisionen.

San Francisco 49'ers

Jeg har allerede under et andet spil været inde på, at jeg ikke har særlig stor tiltro til Niners i år. Sidste sæson så væsentlig bedre ud før star, da deres defensiv så stærk ud, mens deres offensiv var lovende. De skuffede mig en del, og i år er defensiven så blevet svækket yderligere på nogle væsentlige pladser, mens offensiven ikke er blevet meget forbedret.

Offensivt har de stadigvæk den gode RB Frank Gore, TE Vernon Davis og WR Crabtree og de har fået tilgang af WR Braylon Edwards, der er en hurtig reciever med ustabile hænder. Så vidt jeg er orienteret, så fik de ham rimelig billigt, hvilket er en god handel for 49'ers, især nu hvor Crabtree muligvis er ude de første 6 kampe.
    Den største svaghed ved 49'ers offense er QB Alex Smith. Ingen tvivl om, at 49'ers gik efter en anden, da de ikke fornyede hans kontrakt med det samme. Han gik flere måneder som fri, men ingen andre klubber tog ham. Da Niners så ikke fik andre og bedre, så skrev de kontrakt med Smith igen for et enkelt år. Mon ikke planen er, at den nydraftede QB Kaepernick skal overtage jobbet i næste sæson?

Defensivt har man sagt farvel til flere profiler såsom Franklin, Goldson, Lawson, Spikes og Clements, og de sætter i stedet deres lid til rookies og mere ukendte spillere. Dette gøres også af nød, da de defensive stjerner var løntunge spillere. Der er kommet garderinger, men imo er det temmelig usikkert, om de har samme klasse.

På baggrund af ovenstående er det mig uforstående, at 49'ers skal være favorit til at vinde divisionen.

St. Louis Rams

Sam Bradford viste sidste år sit værd for klubben. Jeg forventer han fortsætter den gode formkurve, og nu har han endda fået tilgang af WR Mike Sims-Walker, der godt kan blive god for klubben, og få Bradfords antal TD's til at stige. Jeg forventer han bliver bedre og bedre. Deres rush offense er også styrket lidt af RB Julius Norwood, der skal være backup for stjernen Steven Jackson. Men de besidder i forvejen et godt rush offense.

Rams' defensiv viste gode takter i sidste sæson og jeg forventer, at de forbliver på ca. samme niveau i år.

Arizona Cardinals

Jeg synes det gør en kæmpe forskel for Cardinals, at de har fået tilgang af QB Kolb fra Eagles. Han er måske ikke en stjerne-QB, men han er klasser bedre end Derek Anderson. Jeg forventer, at Kolb kan stå i lommen og holde angrebet kørende med bolde til Fitzgerald og Todd Heap. Tim Hightower er fortid i klubben, så nu står B. Wells for Cardinals' rush offense. Jeg forventer ikke mere end et middelmådigt rush offense i år. Måske endda et af de lidt dårligere løbeangreb i ligaen.

Defensivt har Cardinals mistet en virkelig god CB i Rodgers-Cromartie, der røg til Eagles i handlen med Kolb. Det må give nogle problemer, da tabet af ham kan mærkes. Sidste år gjorde Cardinals det ikke imponerende defensivt, og de havde virkelig problemer mod løbet. Jeg har svært ved at vurdere niveauet af deres tilgange, hvorfor jeg forventer problemer på defensiven igen i år.

Seattle Seahawks

Seahawks overraskede sidste år ved at komme i playoff og ved at klare sig så godt som de gjorde. Sidste år havde de den rutinerede QB Hasselbeck, der virkelig slog til i playoff. Det har de ikke i år og skal starte QB Whitehurst eller Tavaris Jackson. Ingen af disse QB's har jeg særlig tiltro til. De har hentet WR Sidney Rice, der ofte betegnes som en stjerne, men sandheden er, at han kun har haft én god sæson, og han har været meget skadet. Han har helt sikkert evnerne til at gøre en forskel, men jeg tvivler på han kommer til at vise meget med Whitehurst eller Jackson som QB. Deres rush offense er ikke mere end middelmådigt. Det er på offensiven, at Seahawks får de største problemer i år.

Defensivt står Seahawks som et middelmådigt defense, der vil få det svært mod den hårde modstand de møder.

Faremomenter

Seahawks offense har jeg så lidt tiltro til, at jeg ikke vurderer dem som et særligt faremoment. 49'ers er det største faremoment, men jeg har ikke tiltro til, at Alex Smith kan vise stabilitet nok til at vinde divisionen. Viser han stabilitet, så har han udmærkede evner, så offensiven kan blive farlig. Mens defensiven stadigvæk står svækket i forhold til sidste år. Jeg vil mene deres rookies og nyerhvervelser skal præstere over evne for at Niners skal vinde divisionen.

Konklusion

Jeg ser Rams som den største favorit, hvorefter jeg giver Cardinals og 49'ers ca. lige store chancer for at vinde. Seahawks halter noget efter i min bog.

• Svara
  • 02
    Bosse30
    den 12 augusti 2011 21:56

Lidt spøjs oddsudvikling. Cardinals ligger stadigvæk på 5,00 hos William Hill, mens oddset på Rams er stigende hos flere. Højst er Pinnacle med 3,05 lige nu, mens nogle bookies sænker oddset på Rams og har gjort dem til den favorit jeg mener de er. Odds 1,89 kan således fås lige nu, men jeg har svært ved at vurdere om oddset stadigvæk kan stige lidt hos Pinnacle.

• Svara