FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Muhammed Lawal - Roger Gracie

• 01
    Recycled
    den 11 september 2011 00:48

Muhammed (King Mo) Lawal (W 7 (KO 5 dec 2) L 1 (KO 1)) møder Roger Gracie (W 4 (sub 4)) i nattens Strikeforce event.

Jeg ser Lawal som en større favorit, end han er gjort til. Lawal er en fremragende bryder, med KO power stående. Roger Gracie er stadig relativ ny i sporten, han har selvfølgelig rigtig god BJJ og hans stående kamp er da heller ikke dårlig. Lawal er kæmperen med mest power og han kan højst sandsynlig styre hvor kampen skal kæmpes.

Begge kæmpere er relativt uerfarende, men selv om Lawal kun har 8 kampe har han allerede mødt Gegard Mousasi og Rafael Cavalcante.

Odds 1,73 hos William Hill skal prøves

• Svara
  • 02
    Bosse30
    den 11 september 2011 00:48

Jeg er bestemt ikke enig i at spillet er til 5 units. Jeg har også Lawal som favorit, men slet ikke så stor endda. Synes du undervurderer Gracies ground game betydeligt her. Jeg tvivler stærkt på, at der er nogen i MMA-verden, der er bedre til BJJ, end Roger Gracie er. Bare på den baggrund alene gør det særdeles risikabelt at spille mod ham, især til et så lavt odds. Selvom Lawal ender øverst, så tvivler jeg på han kan dominere så nemt, for han har med garanti aldrig mødt en med Gracies evner. Han er ikke skræmmende stående, men har udviklet sig meget og hurtigt, så jeg ser faktisk bedre værdi i Gracie på sub. til 3,25 hos 5dimes.

• Svara
  • 03
    Recycled
    den 11 september 2011 12:01

Jeg synes BJJ bliver overvurderet nogle gange især, når modstanderen er en god bryder. BJJ er ikke nyt for bryderne mere og de har tit et rigtig godt defence. De har som regel en fysisk fordel over BJJ kæmperen. De ved hvordan de skal holde BJJ kæmperen på gulvet så han er mindst farlig. Hvis de endelig er tæt på at blive fanget, har de også en mulighed for at power ud af grebet. Jeg synes man ser en tendens hvor gode bryder ikke er så bange for BJJ kæmperen mere. Vi så det senest i Chad Mendes imod Rani Yahya en BJJ verdensmester. Chad Mendes var ikke bange for at tage Rani Yahya til gulvet.

• Svara
  • 04
    Bosse30
    den 11 september 2011 18:42

Problemet er mange gange, at BJJ fighteren lige skal vænne sig til at kæmpe uden gi, det gør nogle teknikker sværere. Men jeg synes ikke det bliver overvurderet, det er meget personbestemt, for du så også Overeem slet ikke ville i clinch med Werdum. Han virkede decideret bange for nærkampen. Hvor man også kan se, som du nævner, at nogle nærmest er fløjtende ligeglade. Men netop Gracies BJJ skal man passe ekstremt meget på. Den ses nok ikke bedre i sporten imo.

Men kampen blev ikke udkæmpet på gulvet, så vi fik ikke svar på den del af diskussionen, men tillykke med spillet. Gracie mangler meget stående.

• Svara