FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Missouri - North Carolina

• 01
    cbll
    den 26 december 2011 16:07

Independence Bowl. Vi begynder nu at komme op i lidt højere lag, og spillet går altså på Missouri Tigers, der har haft sig en ok sæson. Nederlag er primært kommet til ranked teams, og deres rushing attack er #11 i nationen. 1,45 på den direkte sejr synes jeg er noget lav - dog finder jeg dette sejrs-interval ret tillokkene.

4 ud af 7 sejre i sæsonen er kommet inden for dette interval - og her skal man altså medregne sejre over prügenknaber såsom Western Illinois (69-0) og Iowa State (52-17). Synes dette effektive odds er ret fint.

Stake fordeling:

51,6% på 1-6 @ 4.50
    48,4% på 7-12 @ 4.80

---

Missouri O vs. NC D

Som sagt, så kører MIssouri meget på deres running game, men mindst lige så meget på deres passing. De kører en del korte screens, misdirection, m.m., og QB samt RB samarbejder generelt meget - også i options. North Carolinas defense skal helt klart være på vipperne, for ikke at blive fanget. Som så mange andre gange i denne division, står de med spørgsmålet om de skal stacke op for løbet - eller køre prevent defense, og bare sørge for at Missouri bruger lang tid på ingenting, eller evt. forcere turnovers. Missouris offensive linje er ikke noget at råbe hurra for - ikke de største fyre, men de klarer zone blocking ganske fint hvilket også er deres vigtigste opgave. North Carolina har dog et meget godt linebacker korps - så Missouri kommer ikke til at udradere dem her, som vi ellers har set mange andre gange i sæsonen.

Alt i alt er det et ret lige matchup - Dog har Missouri det mest effektive offense i denne kampen, og bør kunne få en del points på boardet.

NC O vs. Missouri D

Ligesom Missouri kommer NC til at løbe en del - og hvorfor ikke. De klarer det fint, og Missouris helt svage punkt i år har været deres run defense, hvilket Texas Longhorns på fineste vis udnyttede, da de linede op i en noget uventet run-first formation, og simpelthen kvaste deres svage defensive linje i stykker bid for bid. De har dog nogle store fyre på DT positionerne, og bør kunne lukke for inside gaps. Det tvinger North Carolina til at løbe outside - og her går det nok bedre for Missouri, der har et habilt linebacker korps.

På WR positionerne har NC nok fordelen - de har nogle store, høje fyre, der har været ganske solide over sæsonen. QB Renner er dog ingen mirakelmager - og han kommer til at lave sine fejl i denne kamp, hvilket jeg er sikker på et ret hurtigt Missouri defense kan udnytte.

---

Missouri har mest at byde på, set i et større perspektiv, og bør vinde denne kamp sikkert. 1,45 på sejren spiser jeg dog som skrevet ikke - hvorimod dette interval frister langt mere.

• Svara
    • 02
      cbll
      den 26 december 2011 16:07

Kan desuden, som alle bowls, følges live på ESPN 360.

• Svara
    • 03
      cbll
      den 26 december 2011 22:27

Hvis der er interesse for det, så kan jeg godt poste mine live-spil herinde.

• Svara
    • 04
      WoodmanWoody
      den 26 december 2011 22:33

Må du meget gerne :)

• Svara
      • 05
        cbll
        den 26 december 2011 23:13

NC State havde det nemt på første drive - et godt return og ellers et godt langt TD play der noget heldigt blev grebet i endzone. De havde dog 3rd and 6/7 flere gange, og de får ikke lov til at converte så meget her igen senere i kampen

Missouri til 1,86 spillet (stilling 0-7)

• Svara
      • 06
        Bosse30
        den 26 december 2011 23:14

Ja meget gerne. Sidder også og ser den. Overraskende mange kast på 1st drive.

• Svara
        • 07
          cbll
          den 26 december 2011 23:19

Helt enig.

option reverse WR pass til TD nu.. Helt overrasket, må jeg sige. 7-7 er stillingen nu. Men godt for spillet! Sidder og overvejer over'ern - hvis det her er agendaen for dagen, får vi sgu nogle points på boardet.

• Svara
        • 08
          Bosse30
          den 26 december 2011 23:23

Jeg sidder også og tænker over'en, gjorde jeg allerede, da første drive var spillet. En 20 pts. mere i første halvleg er ikke umuligt i det tempo, måske mere. Går den op omkring 70? Eller kan North Carolina ikke holde pace... Hmm...

Men fedt TD pass var det sgu.

• Svara
        • 09
          cbll
          den 26 december 2011 23:27

Hmm - virker til at defensne tager lidt mere fat nu, tackle i backfield.. overen er på 61.5 - synes det er lige højt nok alligevel.

• Svara
        • 10
          Bosse30
          den 26 december 2011 23:30

Ja der skal nok lige ses lidt flere drives før det spil skal sættes.

• Svara
        • 11
          cbll
          den 26 december 2011 23:36

Jeg må sige, at under 63.5 virker mest fristende. Nuvel har de givet den gas her i starten - men jo længere vi kommer hen i kampen, desto mere vil de køre runs, hellere end alle disse passes - eller små dump screens.. Tiden går hurtigere, gainsne bliver mindre - defenses lærer det andet offense at kende.. Hmm

• Svara
        • 12
          cbll
          den 26 december 2011 23:39

Har hermed fået et par units. virker til at det går stille og roligt fra nu af - begge hold ville overraske lidt i starten.

U62.5 til 1,83

• Svara
        • 13
          Bosse30
          den 26 december 2011 23:42

Joh, virker bare ikke til at North Carolina har noget svar på Missouris offense. Synes måske linjen er meget godt sat lige pt.

• Svara
        • 14
          Bosse30
          den 27 december 2011 00:11

Det kører godt for Missouri. Kan de holde tempoet efter pausen, eller ønsker de bare at trække tiden? Hvad er din erfaring med de her bowls cbll, spiller man op til niveau for tilskuernes, og de scouts der er, skyld? Eller kører man bare en sejr hjem med run-run-run?

• Svara
        • 15
          cbll
          den 27 december 2011 00:15

Min erfaring er, at holdene ikke tager gassen af, men at det tabene hold også giver gas. Det er ikke særligt amerikansk at ligge sig ned - heller ikke at slippe gassen, og for mange af disse spillere er denne bowl den sidste kamp i deres football karriere - derfor kan de dog også finde på at skifte deres freshmen/sophomores ud, og sætte deres seniors ind.

Tilskuere, nej, der er jo ikke mange - proportionsmæssigt minder det jo om sønderjyske på en regnvåd søndag, minus stadionpølser. Scouts - tjoeh, der er få prospects, men slet ikke så mange som der er til de større bowls.

Ps. hvad sker der for den fumble... Hapse-haps, hvor er bolden, hvor mon bolden er.. :-)

• Svara
        • 16
          Bosse30
          den 27 december 2011 00:17

Ja helt sygt.. Bolden lå jo næsten stille på hans nakke... Kanon.

Scores der et TD til inden pausen, så ser over'en mest sandsynlig ud imo.

• Svara
        • 17
          cbll
          den 27 december 2011 00:19

Jep, mit interval-spil virker noget tvivlsomt - late hit af North Carolina, de virker til at miste hovedet nu her.. Underen er også væk ligner det, ellers skal vi godt nok til at have noget bedre defense op og køre.

mit under 51.5 touchdown spil virker dog ok(7-9-13) - ingen af holdene virker til at bryde igennem, og virker til at begge defenses køre prevent med safeties der holder deres safety-rolle og ikke skal lave big hits.

• Svara
          • 18
            cbll
            den 27 december 2011 00:22

Hold da helt op, de kvaser dem jo fuldstændig. Deres o-line splitter dem jo til atomer og når nærmest at kaste en d-linesmen væk og så gå videre til linebackerne før RBen kommer frem.

Er godt nok glad for at jeg tog missouri til 1,83 - intervallet virker væk. NC spillerne frusterede, og mon ikke der kommer et par personal fouls mere.

• Svara
          • 19
            Bosse30
            den 27 december 2011 00:24

Ja. Jeg fik spillet Missouri -4,5 i første quarter hvilket virker solidt nu. Så fik jeg spillet over 62,5 hvilket stadigvæk er en høj linje synes jeg, men kan stadigvæk ikke se hvordan Franklin skal stoppes uden en skade.

Fulgte også dit spil på under 51,5y TD, hvilket ser rigtig fornuftigt ud som du selv nævner. Men et lucky punch / hail mary TD / trick play kan nu stadigvæk ødelægge den.

• Svara
            • 20
              cbll
              den 27 december 2011 00:34

Nede 7-31, på modstanderens 4-yard linje: vælger at sparke fieldgoal.

Hvad går der lige galt her..

• Svara
            • 21
              Bosse30
              den 27 december 2011 00:38

Helt skør coaching. Allerede da de kastede på 1. og 2. down rystede jeg på hovedet. Den skal da poundes up the middle eller prøve noget QB-run. De kan da ikke bruge 3 pts. til særlig meget sådan som deres defense har spillet.

• Svara
            • 22
              cbll
              den 27 december 2011 00:42

Nej, det giver da ingen mening at pynte på resultatet allerede i 2. quarter, så gå da for fa'n efter den.. Virker noget vagt, imo.

• Svara
            • 23
              cbll
              den 27 december 2011 01:00

Forstår ikke helt Missouris taktik med at line op i 3-4 WR shotgun set. Men ok, interception blev det til - kan være NC kommer lidt tilbage nu.

• Svara
            • 24
              Bosse30
              den 27 december 2011 01:09

Men de kan ikke flytte kæderne. Sidste drive i første halvleg gav ellers godt udbytte, men det er de her enkelte store spil og ikke stabilitet i spillet.

• Svara
              • 25
                cbll
                den 27 december 2011 01:18

Hmm, virker til jeg var ret spot-on da jeg spillede underne. Helt gået i stå i 3. quarter, og bolden skifter side konstant. Defenses stepper op - begge hold generelt med sikre plays, NC prøver dog at komme fremad men spiller den ret sikkert.. De virker mest af alt til bare at ville undgå en lussing..

• Svara
              • 26
                Bosse30
                den 27 december 2011 01:18

Må desværre i seng nu, men held og lykke med dine spil. Ærgeligt, at defensive pass interference ikke er en spot fejl i college fb, så havde NC været tættere på reducering og dit interval-spil. Ligner en defensiv affære nu synes jeg, men er før blevet snydt :)

• Svara
                • 27
                  Bosse30
                  den 27 december 2011 01:21

Haha - flot. Nåede lige at trykke "send" da bomben faldt for det 44y TD. Det giver da lige lidt spænding, da Missouri ikke kan fedte den hjem nu.

• Svara