FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Miami Dolphins - New England Patriots

• 01
    Bosse30
    den 3 augusti 2011 08:48

Bwin og Partybets med samme linje og odds.

Et tidligt bet, men linjen er sat lidt for favorabel imo.

Ved at sætte spillet nu vil der selvfølgelig være flere usikkerhedsfaktorer end lige før kickoff. Men igen opvejes det af den gavmilde linje.

Miami Dolphins

Der kommer ingen stats som baggrund for dette bet, da den første kamp i preseason først er d. 12. august.

Den vigtigste tilgang for Dolphins er imo RB Reggie Bush fra Saints. Et kæmpe talent, som man vel snart ikke kan kalde et talent mere. Han har aldrig rigtig indfriet de kæmpe forventninger, der har været til ham, dels pga. skader, men det har også spillet ind, at han har været RB på et kasteorienteret hold. Jeg har dog stadigvæk store forventninger til ham her hos Dolphins.
    Han står så også stort set alene om at bære holdets rush offense.

På QB pladsen imponerer Dolphins mig på ingen måde, og her ligger den store årsag til, at jeg ikke tror Dolphins bliver mere end et midterhold i år. Hvis de altså overhovedet slutter så højt. Det er måske lidt groft sagt, men uden en bare nogenlunde stabil QB, så giver jeg dem ikke mange chancer for at overraske.

Brandon Marshall er uden tvivl holdets bedste WR, og holder han sig fokuseret, så vil han gøre det godt for holdet i år. Men han lider selvfølgelig også under, at der ikke står en særlig god QB og sender bolden afsted.

Defensivt viste delfinerne ganske gode takter i sidste sæson, og jeg kan godt se de takter fortsætte i år.

New England Patriots

Patriots ser skræmmende gode ud på papiret rent offensivt.

De har i styrmanden Tom Brady én af de bedste QB's nogensinde. Efter en turbulent start på sæsonen, hvor optakten har været noget kortere end normalt, så er han en stabilt god QB.

De viste sidste år, at de også besidder et godt rush offense med BenJarvus Green-Ellis og Woodhead.

På WR pladserne ser man stjerner som Wes Welker, Branch og nyerhvervede Ochocinco, som jeg ikke er i tvivl om nok skal blive god for holdet. En klar forbedring af af Patriots recieverkorps.

Deres TE's har også vist sig at være utrolig boldsikre og hurtige.

Alt i alt et fantastisk offense.

På defensiven ser det stabilt ud, men det er ikke her de vil vinde deres kampe.

Faremomenter

Skader eller signings, der kan ændre styrkeforholdet er en kalkuleret risiko her en måned før kickoff. Jeg har svært ved at se Dolphins være den helt store trussel gennem luften, men får de gang i Reggie Bush og formår deres defense at holde Patriots i kort snor, så kan kampen godt blive tæt.

Konklusion

Jeg mener kun vi får så god en linje, fordi der er langt til kampstart.

Patriots har et klart stærkere hold end Dolphins, hvilket bør udmunde i en komfortabel sejr. Spillet på banen vil givetvis ikke glide som senere hen i sæsonen, men det gælder begge hold, og i den situation sætter jeg gerne min lid til Brady og hans offense kontra Dolphins ditto.

Markedet har også rykket på sig, og denne linje ses sjældent til det odds. Til sammenligning har Pinnacle samme odds til -4,5 og jeg forventer linjen stiger mere end det.

• Svara
    • 02
      Larsen
      den 3 augusti 2011 08:48

Rigtig spændende med NFL odds så tidligt på sæsonen. Hvis man vil have endnu lavere handicap, har bet-at-home.com odds 1,85 på Patriots -3,5.

Hvad siger du til betting på NFL preseason - er det ren lotteri, eller kan man finde noget godt der?

• Svara
      • 03
        Bosse30
        den 3 augusti 2011 09:16

Jeg synes der går meget lotteri i preseason, da holdene sjældent stiller op som de melder ud på forhånd, samt starterne normalt ikke får meget spilletid. I år kan dog være lidt anderledes pga. sæsonen stort set starter med preseason og ikke med en længere training camp som normalt, derfor kan det godt være vi får lidt stjerne at se, da de ikke har trænet så meget sammen. Men igen er det lidt mit eget gætværk, så lotteriet spiller stadigvæk ind.

Jeg holder øje med første runde af preseason, men sætter med garanti ikke noget spil i den runde. Om der kommer et spil eller to i de tre andre runder er også usikkert. Men det er muligt man kan få en alt for god linje, hvor værdien er til stede trods usikkerhedsmomenterne.

Derudover vil jeg reklamere for min blog vedr. NFL, så vi kan få lidt diskussion. Ellers kan det da godt køre her i tråden. Det overrasker mig også, at zAAz ikke var den første, der kommenterede et spil mod hans delfiner ;)

• Svara
      • 04
        Larsen
        den 3 augusti 2011 10:38

Ja, hvor er zAAz egentlig forsvundet hen?

• Svara
      • 05
        Bosse30
        den 3 augusti 2011 14:30

Mon ikke han kommer med sit syn på Dolphins styrker og svagheder når han ser spillet, det håber jeg da.

• Svara
    • 06
      zAAz
      den 3 augusti 2011 15:14

Jeg undskylder min manglende tilstedeværelse, men holder en lille ferie fra odds. 2011 har ikke forløbet som planlagt og var blevet lidt træt af betting.

Jeg er dog altid klar på NFL og Dolphins ligner som sædvanlig en oplagt super bowl kandidat :)

Free agency har ikke behandlet mine kære delfiner særlig godt, og Reggie 'evighedstalent' Bush har jeg ikke den store fidus til. At man stadig tænker Heisman, når man hører hans navn siger ikke så lidt om en mand der har en super bowl ring. Hans største bedrift i sin tid i NFL må være Kim Kardashian, hvilket samtidig fortæller så meget om hans personlighed.

Chad Henne har ikke leveret i Miami og det er mig en gåde at man ikke draftede en QB, så man fik lidt sund konkurrence. Det virker som om Sparano kun har Offensive Line for øje og fuldstændig glemmer, hvem de egentlig er sat i verden til at beskytte.

Det største faremoment er den nye Offensive Coordinator Brian Daboll, som tidligere trillede tommelfinger i Browns. Mange gav sidste sæsons OC Dan Henning skylden for den manglende skarphed på offense, og det kan godt undre, at man henter en ny coordinator, som gjorde et endnu ringere stykke arbejde i Browns. Tiden må vise om det var galt eller genialt. Jeg tror desværre mest på det første.

Der er ikke alt skidt, og jeg har store forhåbninger til defensiven, som har potentiale mod både kastet og løbet. Man er godt besat på back pladserne med Vontae Davies og Sean Smith. Cameron Wake viste klassen sidste sæson med 14 sacks og pass rushet kommer uden tvivl til at betyde en del mod netop Patriots.

I angrebet har man B Marshall, der på trods af kæresteproblemer (læs: konen stak ham ned ned) virker som the go-2-guy på kastet. Han fandt aldrig rigtig magien med Chad Henne sidste sæson, men klasse fornægter sig ikke, hvilket tiden gerne skulle vise. Davone Bess er heller ikke helt uduelig og må anses for at være blandt de bedste slot-receivere i ligaen. Især på tredje downs har han været forrygende, hvilket er en ofte overset faktor.

Med hensyn til kampen mod Patriots synes jeg linien (-4,5) lyder rimelig fornuftig. Kampen spilles trods alt i Miami (mandagskamp) og den første hjemmekamp i sæsonen er altid noget specielt. Var selv i Miami sidste år, hvor man tog imod Jets, og på trods af at Dolphins tabte, så kunne man godt mærke kampen betød noget ekstra.

Patriots får i forvejen alt for meget spalteplads, og de skal ikke have glæden af mit fortryllende sprog :D Jeg vil dog gerne erkende, at de ser farlige ud, men det siger man jo hvert eneste år.

Held og lykke med endnu en fantastisk sæson

It's gonna be legen... wait for it... dary :D

Mvh
      Anders

• Svara
      • 07
        Bosse30
        den 3 augusti 2011 22:06

Tak for input og jeg kan læse, at vi er meget enige om Dolphins. Har godt nok anbefalet -4 her, men synes den er for lav i forhold til hvad man kan forvente af de 2 holds trupper. Ja man har altid store forventninger til Patriots, men i år har jeg alligevel større end de sidste par år. Jeg tvivler meget på, at Dolphins laver over 20 pts. i denne kamp, hvilket jeg forventer Patriots gør.

Jeg tror også vi ser ens på sæsonen for vores hold (mit er jo 49'ers), den skal bare overståes, og så håber jeg, at et par rookies viser gode takter, så der er lidt optimisme til næste år, hvor der forhåbentlig kommer en ny QB som starter.

• Svara