FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Lourdes Dominguez-Lino - Johanna Larsson

• 01
    LaLeø
    den 7 juli 2011 15:19

Der spilles WTA-turnering i Båstad, på grus, i denne uge. Vi er fremme ved kvartfinalerne, hvor Lourdes Lino-Dominguez møder hjemmebane favoritten Johanna Larsson.

Lourdes Dominguez-Lino er en ganske habil spiller på grus, hvor hun bevæger sig godt og får mange bolde tilbage. Hun har haft problemer med serven hele ugen, og hun tillader modstanderen at træde langt ind i banen på hendes andenserv. Lino har ikke spillet nogen specielt god sæson, men har også haft en række meget svære modstandere, i hendes WTA-turneringer. Hun har en enkelt titel, på ITF-touren, hængende i bæltet i denne sæson. Lino har slået Allgurin og Parra-Santonja for at nå kvartfinalen.

Johanna Larsson spillede en meget blandet kamp mod Dushevina, hvor hun i perioder spillede fantastisk tennis. Hun er på hjemmebane i Båstad, Sverige og derfor nyder hun godt af den store opbakning. Hun bevæger sig rigtig godt rundt på banen og har nogle farlige aggresive slag, som hun kan benytte, når hun kommer ind i banen. Hun holder derudover et jævnt højt niveau i egen serv. Hun har spillet en rigtig pæn sæson og er en spiller i udvikling. For at nå kvartfinalen har hun slået Alla Kudryavtseva og Vera Dushevina, der begge er kompetente modstandere.

Turneringen er åbnet op, efter at Caroline Wozniacki måtte trække sig med en skade, i anden runde. Larsson har tidligere leveret ved turneringen og har publikum i ryggen. Lino er god fra baglinjen, men hvis Larsson holder niveauet højt, så har jeg hende som meget smal favorit.

• Svara
    • 02
      dane
      den 7 juli 2011 15:19

4-6, 6-3 , 5-7 og spillet i hus

Tak til LaLeø for dette og mange andre fine spilleforslag :-)

• Svara
      • 03
        Original
        den 7 juli 2011 15:25

Uhørt højt odds, var selv på Larsson, men havde slet ikke set oddset var så højt hos VC! Da jeg kiggede her til morges, var oddset fra 1,60-1,89.

Hvornår fik du det?

• Svara
      • 04
        Herba
        den 7 juli 2011 15:42

Jeg var heldig at få 2.06 hos 188bet, mener det var ved 23 tiden igår, så den har hvertfald været deroppe ad ;)
        Men ja viser bare hvor godt spot on det var at den falder så kraftigt, keep up the good work :-)

• Svara
    • 05
      Tippo
      den 7 juli 2011 15:44

Kvindetennis, når det er værst/bedst. Det bølger frem og tilbage. Larsson var næsten nede i sækken, men kom igen.

Jeg kan anbefale at have is i maven, når man vil spille på WTA, hvor man har fundet en relativt stor favorit. Jeg kunne kun få Larsson til 1,83 inden kampen. Til gengæld gav hun 2,5 på livebetting, da hun blev breaket i første sæt til 3-1.

Som kampen bølgede var Lino pludselig oppe i 3,4 og så havde jeg mig en fornemt surebet.

• Svara
      • 06
        dane
        den 7 juli 2011 16:01

Tippo skrev:
        "Jeg kan anbefale at have is i maven, når man vil spille på WTA, hvor man har fundet en relativt stor favorit. Jeg kunne kun få Larsson til 1,83 inden kampen. Til gengæld gav hun 2,5 på livebetting, da hun blev breaket i første sæt til 3-1."

1)Til odds 2,0 var Larsson da slet ikke favorit.
        2)Det er vel ingen større overraskelse, at odds stiger hvis serven bliver brudt
        3) Har du statistik der viser, at WTA favoritter taber deres serv oftere end ATP favoritter.

• Svara
      • 07
        Tippo
        den 7 juli 2011 19:56

Har ikke nogen statistik, det er en observation. Men der kan sikkert godt findes noget frem.

Nej, det er bestemt ingen overraskelse, at odds stiger, når en spiller er nede i serven. Har jeg givet udtryk for at jeg som en anden Columbus har opdaget et nyt kontinet i betting? Mit indspark var sådan set, at man, hvis man tør gamble lidt mere, kan score sig et fint odds på livebetting.

Hvis du ellers læser mit indlæg, og måske endda læser det du selv citerer, så kan du jo nok se, at med odds 1,83 på Larsson er hun jo netop blev gjort til favorit, da odds på hende faldt og steg på modstanderen. Så forstår ikke helt din første anke???

• Svara
      • 08
        dane
        den 7 juli 2011 20:50

1) til odds 2,0 var hun ikke favorit, til odds 1,83 var hun da langt fra storfavorit, så hvad er din pointe ud over, at man kan få et højere odds på livebettting hvis og hvis og hvis......og at du vandt?
        2) "Men der kan sikkert godt findes noget frem." - glimrende find det og post det, det er da en observation brugerne af Spilxperten da have udbytte af.

• Svara
        • 09
          LaLeø
          den 8 juli 2011 10:58

@Dane

Nu forholder det sig rent faktisk sådan, at Tippo har helt ret i sin påstand om at der er langt flere breaks i kvindetennis, end der er i herretennis.

Det skyldes både fart, præcision, styrke og generelt niveau af tennis. Faktisk relativt logisk :)

Mvh.
          LaLeø

• Svara
        • 10
          Tippo
          den 8 juli 2011 16:01

1) Nu ved jeg ikke, hvor meget du har styr på matematikken bag oddsne. Men i en kamp, hvor der kun er to udfald, må man rent matematisk anse den spiller med det laveste odds (1,83) som favorit, når modstanderen lå i cirka 2,20 - det er cirka 55 % over for 45 procent. Ikke stor favoritværdighed, men dog alligevel favoritværdighed til Larsson i dette tilfælde. Derfor fandt jeg ingen værdi i at spille på Larsson inden kampstart, men ventede til hun var nede og fik 2,5 i stedet.

2) Jeg ved ikke, hvor der kan findes sådan en statistik, men som LaLeø siger, er det et faktum. Det kræver vist heller ikke mange timer foran skærmen, når der er WTA. De brydes og bryder bare mere end mændende, hvorfor man som better kan tjene godt, hvis man "tør" livebette, når den spiller man tror på er nede i break. Det var såmænd bare mit indspark.

De mange breaks gør både kvindetennis meget spændende og meget frustrerende som better, men også til en potentiel god forretning.

• Svara
          • 11
            dane
            den 8 juli 2011 17:03

Min allersidste kommentar i denne tråd:

"Jeg kan anbefale at have is i maven, når man vil spille på WTA, hvor man har fundet en relativt stor favorit"

Nu ved jeg ikke hvor meget styr du har på tilbagebetalingprocenter.
            1,88 versus 2,20 giver en tilbagebetaling på 99,9 procent.
            Pinny der er markedsledende har ca 98.
            Mange bookies opererer med en TB på 92-93 stykker, 1,85 - 1,85 giver en tb på 92,5, Derfor kan en spiller aldirg være relativ stor favorit til odds 1,83 og isen i maven må gemmes til en anden kamp.

Men tak for indsparket.

• Svara
          • 12
            Tippo
            den 11 juli 2011 09:17

Ærgerligt det er sidste indspark, men du konkluderer igen noget, jeg skrev 1,83 IKKE 1,88. Desuden er der ikke tale om den SAMME bookie, men to forskellige, alt andet ville jo ikke give mening. Det er da langt fra umuligt af og til at finde odds, der enten nærmer sig 99,9 % eller et lille surebet.

Du taler om 1,85 vs 1,85, der har du da ret i at der ikke er en favorit, men nu taler vi om en kamp, hvor en enkelt bookie var på 1,83 - de fleste var dog nede omkring 1,70-1,75, så der var bestemt tale om en ret klar favoritværdighed til Larsson.

• Svara