FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Licens, Bookmaiker/ what to do?

• 01
    WoodmanWoody
    den 23 december 2011 16:45

Efter det blev offentlig gjort at der ville komme dansk licens til flere bookmaikere har der været utrolige mange rygter og forskellige meninger om hvad der ville komme til at ske. Jeg har personligt ikke fuldt særlig meget med da jeg synes det har været totalt uoverskueligt at finde ud af hvordan det kommer til at blive og har derfor valgt at hive alle mine penge ud til min Neteller konto hos diverse bookmaikers også se hvad der sker fra d 1/1-2012.

Nu er jeg så småt begyndt at læse lidt og prøve at forstå hvordan tingene kommer til at hænge sammen og jeg synes bestemt ikke det lyder positivt.

Hvad jeg kan forstå er det meningen at stoppe alt spil hos bookmaikere uden dansk/Eu licens så som Pinnacle hvor de store asiatiske (og nogle få fra EU) stort set har givet op/slettet Dk for kunder for ikke at skabe diverse problemer. De problemstillinger jeg er kommet frem til vedrørende opkommende dansk licens bookmaikere og læst mig frem til er,

1: Man skal nu logge ind med NemID (utrolig besværligt)
    2: Oddsene bliver formentlig lavere da der skal betales højere skattere?.
    3: Flere Bookmaiker lukkere dissideret for danske kundere, såsom Bwin og 188bet?.
    4: Limits bliver ikke fjernet pga dansk licens.

Nu kan det godt være jeg har taget fejl i noget af dette, men det er sådan jeg har forstået det i første omgang og det er bestemt ikke positivt. I må meget gerne forklare hvis der er noget jeg har taget fejl af.

Hvad jeg gerne vil høre og spørge jeg om er så:

1: Bliver det sværer at spille for ikke dansk licens bookmaikere så som Pinnacle? Personligt kører jeg via Neteller hvor jeg indbetaler/udbetaler til min netellerkonto og derfra til min Danskebank konto, vil sikkerheden bliver højere for at ''stoppe os med at spille fra Pinnacle''?

2: Kan det være rigtig at man skal bruge nøglekort hver gang man skal logge ind på en af sine konto'er? I så fald bliver sådan et jo hurtigt brugt og utrolig besværligt.

3: Hvad gør i, i forhold til alt det her? noget man skal være ekstra opmærksom på?

WW.

• Svara
  • 02
    Parise
    den 23 december 2011 17:30

1a. Ja, men hvis det virker en dag, så er det fint for sikkerheden, hvis det spiller som det skal.

2a. Ja, mindre marked, mindre konkurrence, højere priser for kunderne=lavere odds.

3a. Ja, der bliver knoklet i lobbyen og klappet skuldre blandt bookmakerne for tiden. Derfor de lukker en efter en.

4a. Ja, det betyder så at mange kun kan spille hos Betfair.

1b. Det bliver kun sværere hvis der bliver IP-blokeret. Umuligt, hvis Pinnacle selv lukker ned for os.

2b. Det lader til at være planen indtil videre. Men intet i loven er skrevet med en relevans til det der er lovgivet om, så mon ikke der sker ændringer i løbet af 2012. Nem-ID bliver ikke aktuelt foreløbigt, så ingen panik der for nu.

3b. Skaber debat i forum om loven og dens betydning for den danske valuebetter.

Evt læs mine indlæg på BetXpert-forum under mit navn derinde "kfj_jagr".

God Jul

• Svara
  • 03
    WoodmanWoody
    den 23 december 2011 17:42

Tak for svaret! Men hold kæft det lyder stramt, virkelig røv jo...

Tror jeg udelukkende kommer til at holde mig til ikke dansk licens betalende bookmaikere så, kan slet ikke overskue ID-login, Lavere odds samt limits.....

Baaah, da jeg med det samme hørte ny dansk spille-lovgivning troede jeg bestemt det var noget positivt men det kan man vist ikke kalde dette...

Og God jul til os ;)

• Svara
  • 04
    cbll
    den 23 december 2011 19:08

Tror den er lidt 50/50 om SBO/Pinny lukker for danskere.. Hvis ikke, så bliver jeg ved medat spille hos dem - så må vi se hvad konsekvensen er, hvis der da er nogen!

Hvis, så er det goodbye betting, udover betfair i hvert fald. Måden denne vanvittige lov er skruet sammen på, har du jo ingen muligheder for at klage, overhovedet, til en instans/forbrugerråd over f.eks. limits eller penge der bare bliver stjålet..

Bookmakerne/staten bestemmer alt - os som brugere bliver losset ned på et niveau hvor man ikke kan være sikker på noget som helst.

Nej tak, siger jeg bare.

• Svara
  • 05
    LaLeø
    den 23 december 2011 19:17

Hej med jer,

Nu vil jeg jo også lige minde om, at det særligt er gamblere med hang til amerikanske sportsgrene, der bliver ramt hårdt, mens det fortsat er muligt at spille fint på andre sportsgrene.

Pinnacle vil selvfølgelig altid være et tab, men ofte udskiller der sig marginalt (1,80 > 1,81) fra resten af markedet, hvis man laver lidt grundig research.

Mvh.
    LaLeø

• Svara
  • 06
    olle07
    den 23 december 2011 19:51

Glædelig jul

#WoodmanWoody

NemID-delen er din mindste bekymring, de fleste skeptikere er endda blevet positive omkring den del da din sikkerhed for at blive hacket eller få tyvstjålet dine penge pludselig er så godt som væk. Enig i at hvis man skal bruge nøglekort hver gang så er det besværligt. Der findes en elektronisk nøgleviser nu, som kan erhverves for 99,- dkr. + fragt så slipper du for papdimsen og evige udskiftninger. Med alle de historier på forums, hvor folk er blevet hacket især i 2011 er NemID måske det eneste positive ved loven.

Oddsene bliver måske lavere hos nogle af de bookies der har erhvervet licens. Betsafe er den eneste som jeg lige har bidt mærke i har sagt det offentligt. De fleste af de resterende har sagt de bibeholder deres tilbagebetaling.

BWIN flytter deres kunder til Partybets som dog har ringere udvalg af spil

Hvis ellers de enkelte bookmakere (ex. Pinnacle) ikke direkte lukker for danske kunder vil det være forholdsvis nemt at spille hos dem uden det er ulovligt. Hvis de ikke direkte reklamerer mod det danske marked vil de ikke engang blive spærret af spilmyndigheden.

Hvorfor skulle de dog fjerne limits? Tværtimod frygter jeg det bliver endnu sværere på de godkendte bookmakere at undgå limits.

Personligt hiver jeg pengene hjem fra samtlige ikke licensbookies så der kun står en sjat at lege med. Så vil jeg følge med på forums, hvilke erfaringer folk får og samtidig bidrage med mine og så tager jeg den derfra.

Jeg syntes det her bliver en ret stor omvæltning og ændring af markedet, men undrer mig meget over, hvor lidt Spilxperten melder ud om hvordan de ser på situationen og hvordan Spilxperten kommer til at se ud om 9 dage?

Glædelig jul og tusind tak til alle for de mange gode tips i 2011

Mvh
    Olle07

• Svara