FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Levante - Valencia

• 01
    ingemann
    den 25 januari 2012 22:47

Returopgør i Copa del Rey - det første vandt Valencia 4-1.

Dette er vel ret beset en kamp hvor begge hold ønsker at lade tiden løbe ud uden de store anstrengelser og for ikke at glemme skadesfri...

Tesen bag dette bet er at begge hold er tilfreds med status quo - og hvorfor skulle de ikke det? Først argumenterne for:

Levante sparede en række spillere i det første opgør og fik som fortjent. Hvis de ikke satsede på pokalturneringen i første kamp, så satser de vel heller ikke i den anden? Levantes prioritet må ligge i ligaen, hvor de med afsæt i en fantastisk start på sæsonen stadig holder fast i 4. pladsen, der giver en kval-kamp til CL. Lykkedes det er det en mindre sensation! Pt. har de 4 point ned til Espanyol, og yderligere 2 point ned til At. Bilbao og At. Madrid, som er de to hold mest tur i den for tiden. Altså ved de så udemærket i Levante, at der skal 3 point på kontoen, når et hold som Getafe kommer på besøg søndag. I sidste runde blev det skuffende 0-0 hjemme mod Zaragoza, og så mange pointtab kan de ikke have før end 4. pladesen og måske flere pladser ryger.

Valencia ligger på 3. pladsen og har 4 point ned til lillebror Levante. De har en udekamp mod Racing Santander på søndag, og selvom de ligger noget komfortabelt og ikke kan nå højere op, så skal de stadig koncentrere sig om at sikre den CL-givende 3. plads. Nuvel er Copa del Rey en prioritet (eller er blevet det), men med den sikre 4-1 føring, behøver Valencia ikke at forcere noget som helst. Om det var nogenlunde samme tilgang de havde i udekampen mod Osasuna ved jeg ikke, men der spillede Valencia imponerende ringe og scorede ud af det blå til 1-0 - en føring som de så alligevel ikke kunne holde hjem. Valencia har generelt ikke været prangende på udebane i sæsonen.

Imod er argumentet, at kampen jo er lokalderby og der kan være ære på spil. Dette er den største svaghed ved spillet i mine øjne, men måske også en væsentlig styrke. For netop dét, at der kan være ære på spil, gør at Levante ikke lægger sig fladt ned, men vil have æren i behold UDEN dog at bruge for mange kræfter - og er X'et så ikke den optimale løsning? Valencia kan også se det fornuftige i en uafgjort - de vil højest sandsynligt IKKE skifte stort ud (der kommer selvfølgelig reserver i spil), af frygt for at Levante får et tidligt mål og dermed får blod på tanden. Nej Valencia vil forsøge at kontrollere kampen defensivt, og vil være mere end tilfreds med en r..kedelig 0-0.

Odds 3,45 er i denne sammenhæng godt betalt - bet365 er ude med 3,40.

• Svara
  • 02
    petersson1984
    den 25 januari 2012 22:47

Det virker til at være et rigtig interessant bet.

Jeg savner dog lidt trup nyt, til at bakke dit agument op.

Hvem er skadet og hvem bliver evt sparret?

Mig bekendt er Juanlu og Valdo fraværende for Levante mens Valencia har mandefald. Hernandez, Canales, Mathieu, Miguel, Piatti og Ruiz skulle vise være ude.

• Svara
  • 03
    ingemann
    den 26 januari 2012 07:35

Det kan jeg kun give dig ret i - på daværende tidspunkt, da jeg skrev forslaget, havde det ikke lykkedes mig at finde trupnyt. Jeg burde nok have understreget dette og henvist til at jeg kom tilbage når jeg fandt noget mere konkret, end de lidt vage beskrivelser jeg kom med:-)

Udover at give dig ret i din info vil jeg gerne byde ind med de forventede opstillinger
    Levante: Munua - Venta, Ballesteros, Nano, Del Horno - Torres, Farinos - El Zhar, Barkero, Juanfran - Kone

Valencia: Alves - Bruno, Rami, Dealbert, Barragan - Costa, Albelda - Ferghouli, Jonas, Alba - Aduriz

Det lader til at Levante stiller i en habil opstilling, men jeg holder fast i mit argument om at søndagens kamp må betyder at spillerne spare på kræfterne - den henseende var det næsten bedre at de stillede med nogle sultne reserver.
    Valencia derimod har flere udskiftninger - ikke desto mindre beholder de stærke Rami i forsvaret (ligesom at Alves bliver stående, og Barragan får genvalg) og så beholder de også den defensive midt. Her er det også værd at bemærke at anfører og meget indflydelsesrige Albelda nok får fuld tid idét han fik rødt imod Osasuna og dermed kan gå på tidlige weekend... Med nævnte udskiftninger forventer jeg at Valencia griber kampen an, som de gjorde ude imod et meget aggressivt Osasuna - en stærk defensiv. Noget som Levante ikke har alt for nemt ved at nedbryde, som fx i sidste weekend mod Zaragoza. Levante lever på underdog-rollen hvor man kan køre effektive kontraer - de er ikke nær så gode til at være kontrollerende, som jeg forventer at de får lov til i dag

• Svara