FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

LSU - Alabama

• 01
    cbll
    den 9 januari 2012 13:08

Cremé de cremé - BCS Championship Bowlen, spillet i New Orleans. NCAA footballens svar på superbowl - omend vejen hertil er ret anderledes. Således har man ikke et playoff(umuligt med over 100 hold i divisionen), men istedet er det en kombination af computerudregninger (styrkeforhold over modstandere i løbet af sæsonen), coaches poll, og "normale" menneskers poll. Der har været meget hetz omkring denne kamp; at specielt Alabama ikke fortjener at være med, og at Oklahoma State el. Stanford, hvis ikke begge, bør have været her.

VI har uden tvivl med to hold, med hver sine styrker. Alabama's defensiv har været det bedste siden Auburn i 1988, da de har tilladt sindssyge 8.8 point per kamp defensivt. Jeg respekterer uden tvivl deres kernekompetence - men deres defense HAR vist svagheder i sæsonen, hvor de mødte Georgie, der kørte et spread option offense. De løb her for godt og vel 300 yards - hvilket også danner grundlag for dette spread, i og med LSU praktiserer selvsamme offense. Det bliver en lige kamp, hvor jeg dog giver LSU edgen.

De to hold mødstes tidligere i sæsonen, da de er fra samme konference - den stærke SEC. Den endte i en dødgaber, som endte 6-6, men med LSU der tog en 9-6 sejr i overtime. Altså har vi ikke just med et offensivt brav som sidste år at gøre; Det bliver en kamp om fieldposition.

Alabama O vs. LSU D

Alabamas defense har fået megen opmærksomhed, hvilket LSU's i den grad også fortjener. Hvor Alabama er ét i points against, er LSU to - med 10.5 tilladt. Specielt deres defensive linje har haft en kanonsæson, og kan fuldstændig lukke for gaps og lade linebackersne chase ball carrieren ned. De har flere spillere jeg sagtens kan se blive habile NFL linjemænd i fremtiden - og dette showvindue er det helt optimale. Deres dybde er eminent; specielt på cornerback positionen, hvor de snildt kan køre en nickel formation uden at der mistes kvalitet på defensiven.

Nøglen bliver naturligvis at stoppe Trent Richardson. 1582 yards og 20 TDs for sæsonen siger alt. Han har en prototype størrelse for en NFL runningback, og et er klart ham Alabama skal gå til, hvis kampen skal vindes. Bliver de først fanget på 3rd and long er håbet smalt; LSU blitzer som død og helvede, og de kan lave big plays hvis Alabama taber hovedet her.

Første gang de mødtes i sæsonen linede Alabama op i en klynge formation - bunches, på engelsk. For at sammenligne lidt, svarer det til når SønderjyskE stiller op i en 8-1-1 a la Drillo-stil: Vi skal vinde på defensiven! Små, solide løb - men de 6 point der kom fra fieldgoals i den kamp siger nok alt. Ingen succes, men man brænder tiden.

LSU O vs. Alabama D

Grunden til Alabamas defensive succes ligger sig meget op af deres evner til at prøve nyt. De har flere spillere, der kan line op på alt fra defensive end, til outside linebacker, til strong safety. Det, kombineret med en dyb, dyb trup, gør at de konstant og så igen kan være over modstanderens offense. Bare med de spillere de har i en standard formation, kan de skifte til en nickel formation uden at kvaliteten som sådan ryger, hvilket kun få hold kan i NCAA - såvel som NFL.

Som sagt har Alabamas vist svagheder imod et spread offense, sidst mod Georgia. I den omvendte kamp kørte LSU dog flere inside runs, dvs. standard handoffs til RB'en, og så i de to midterste gaps. Noget konservativt. De vandt da kampen, men det kommer ikke til at klare den here. Regner med at de kører langt flere runs uden om tackles, evt. lidt misdirection, specielt i starten af kampen. Alabama er "fired up", og forventes at komme aggressivt ud - og LSU skal helt klart slå til i starten af kampen, hvor Alabamas spillere kan blive fanget fordi de er for over aggressive.

---

Analysen bliver desværre ikke længere på grund af eksamenslæsning(pga. selvsamme eksamen kan jeg ikke se kampen) - Men som altid skal folk være mere end velkomne til at stille spørgsmål.

/cbll

• Svara
    • 02
      Bosse30
      den 9 januari 2012 13:08

Hvad med under 40,5?

• Svara
      • 03
        cbll
        den 9 januari 2012 13:24

Helt klart en mulighed. Var som skrevet en dødgaber sidst - men synes den er lidt tricky. Er trods alt en finale, og den kan sagtens gå i OT igen. Men spilbar vil jeg mene under'en er - sidder selv og overvejer pros/cons.

• Svara
      • 04
        Bosse30
        den 9 januari 2012 14:00

Jeg tænker bare på, om under'en er lidt en fælde, bare fordi de spillede 9-6 sidst? Efter hvad jeg kan støve op, så har de ikke ændret sig særlig meget siden. Men de havde mange ture i redzone sidst og mange missede FG's, så 9-6 er måske ikke helt retvisende. Men stadigvæk langt fra 15 til 40 pts. Det er sgu mange FG's ;)

• Svara
      • 05
        cbll
        den 9 januari 2012 14:03

Helt klart, valget af holdene er også blevet svinet ret groft til i medierne - bl.a. kaldes den for en fieldgoal-kamp, kedelig, osv.. Men det er jo mere om man er til defense eller ej. Som jeg ser det, var den "rigtige" finale også Stanford-Oklahoma State; men det mere smag og behag, i guess.

Synes du har ret i det med fælde. Holdene vil tage til deres kernekompetence: defense; men det er en finale, den største af slagsen, og jeg forestiller mig at det løsner lidt op offensivt, fordi der simpelthen skal mere til end en kamp med baseball-score offensivt.

• Svara
    • 06
      cbll
      den 9 januari 2012 19:29

2,27 på LSU efter komm. på betfair - klart et skud værd.

• Svara
      • 07
        Bosse30
        den 10 januari 2012 04:05

Ikke det offensive festfyrværkeri vi plejer at se i college, men 2 dygtige defenses. Bagud 0-9 ved pausen på 3 FG's betyder desværre 3 scoringer i træk, men til gengæld var første scoring så også et FG.

Det ser ikke så godt ud for LSU, der har haft mere end svært ved at flytte kæderne. Én 1st down i første halvleg siger vidst det hele!! QB'en bliver enormt stresset af Alabamas aggressive pass rush, blandet med nogle dårlige snaps, så er det også svært. Håber de kommer noget bedre ud efter pausen, men de er på ingen måde ude endnu, da en turnover ikke er fremmed for dem.

Mit eget under-spil lever godt, men det kan hurtigt ændre sig.

Er jeg den eneste, der sidder på dette ukristelige tidspunkt og ser sport fra USA?

• Svara