FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Kerber - Nara

• 01
    wausa
    den 11 oktober 2011 01:05

Endnu et lavt odds, som jeg her finder frem.

Odds 1,44 på at Kerber vinder 2-0 over Nara er udemærket.

Kerber er klasser over Nara og bør hente en sikker sejr.

Dette spil er mit 3 spil til denne nat - som forhåbentlig ender med nogle units i kassen.

Argumenter for Kerber 2-0:
    1. Kerber er den klart bedste spiller
    2. Kerber har fordelen af underlaget. Hardcourten er det bedste for begge spillere, men Kerber er mere en upræget hardcourt spiller end Nara er.
    3. Nara er normalt med på IFT niveau - hun får et mindre chok, når Kerber kommer med det høje tempo.

Argumenter imod Kerber 2-0
    1. Nara er på hjemmebane og vil være super motiveret
    2. Nara kan spille uden noget som helst pres
    3. Nara når publikum med sig hele kampen.
    4. Nara har en fin baghånd - et våben som skal fungere optimalt, hvis Kerber skal trues.

• Svara
  • 02
    Leandinho
    den 11 oktober 2011 01:05

Først ros: Jeg synes det er fint, at du sætter argumenter op for og i mod spillet. Det er den bedste måde, man kan være selvkritisk på i analyseforløbet.

Til gengæld studser jeg over følgende:

1) Du sætter seks units til 1,44 = ca. 83 % chance for 2-0 i sæt. Bookmakerne holder i snit Kerber som 84 % favorit. I en sådan situation ville jeg som minimum justere lidt på units.

2) Argumentet om, at Kerber er en bedre spiller er jo lidt implementeret i oddset. I en fodboldkamp er det vel også lidt søgt at bruge et argument a la "X er bedre på hjemmebane end på udebane"

3) Du har jo faktisk flere argumenter mod end for spillet. Hvilke tanker gør du dig omkring det?

4) Jeg savner lidt hårdtslående argumenter generelt. Jeg er på ingen måde en tennishaj selv, og derfor skal jeg ikke kunne sige, om du rent faktisk har fat i den lange ende. "Syndromet" med at satse stort (Seks units er i min verden meget) på en 1,40-1,45 favorit uden info, der er opsigtsvækkende (Du ved, at Kara har været i byen og stiller op med dundrende tømmermænd eller lignende) er en klassiker i perioder, hvor der måske ikke sker forfærdelig meget, og man derfor forfalder til at finde spil frem fra tredje og fjerde hylde.

Smæk en DVD på, kys på kæresten, noget helt tredje... Spil som disse er, i min beskedne bog, den sikre vej til underskud, og det er ingen skam at stå over en enkelt dag.

Tag det som en pejlepind og intet andet. Hvis både Kerber og Gajdasova vinder står jeg selvfølgelig og ser dum ud, men håber du kan se, hvor det er jeg vil hen ad.

• Svara
  • 03
    KingFed
    den 11 oktober 2011 03:33

@Leandinho
    Du kritiserer units ift. CV. Kan se at du har to spil til BV 117-123% (6 units) og et til BV 123-129% (7 units) i din seneste session, hvis du ellers følger unit-skalaen herinde - det mener du vel ikke seriøst?

• Svara
  • 04
    Leandinho
    den 11 oktober 2011 10:02

Min kritik går ikke på, at betvaluen er høj. Vi ser jo seks og syv units hver eneste uge på spil - min undren gik på, at bookmakerne har samme chancevurdering på 1-2 varianten, som wausa havde på -1,5 sets. Det burde, i min bog, medføre, at man ændrede sin CV markant og dermed også gik ned i units.

24-4 til de to favoritter i partier, så det er jo bare at løfte på hatten.

• Svara
  • 05
    KingFed
    den 11 oktober 2011 14:33

@Leandinho
    Det gør du jo netop. Wausa har intet CV sat, men du bruger hans 6 units og tolker udfra BV-skalaen for at finde frem til CV.

Men du har helt ret iøvrigt -betragtningerne i dette skriv er så banale, at det næsten gør ondt og vel et symptom på, at det blot kræver et fint overskud over en lille håndfuld spil for at blive xpert her i sitet efterhånden, og så kan man ellers fyre noget tekst af som er en 10-årig værdig og slippe afsted med det. Xpert-panelet herinde er stadig et udtryk for topkvalitet generelt set, men desværre bliver der hentet signaturer ind som repræsenterer det rene markværk. ja det er hårde ord, men forhåbentlig kan det kickstarte en debat her på sitet, så vi kan få renset lidt ud.

Dine analyser er iøvrigt rigtig gode og gennemarbejdede, selv om du måske bliver lige lovlig optimistisk af og til - ikke mindst i den måde units sættes på. Units herinde er jo vores pengepung - måske kan det være årsagen til, at bundlinjen ikke matcher kvaliteten.

• Svara
  • 06
    Aaes89
    den 11 oktober 2011 15:20

@KingFed

Nu er det jo heldigvis således, at hvis man ikke kan lide duften i bageriet så kan man jo bare gå. Og hvad er det helt præcist SpilXperten får ud af, at du sidder herinde og "sviner" andre eksperter til?

Og hvordan kan den selvudråbte smagsdommer, sidde og sige: "men desværre bliver der hentet signaturer ind som repræsenterer det rene markværk." om et ekspertpanel, hvor 90% af folk i panelet faktisk har vist pæne egenskaber over en pæn sample - vi kan selvfølgelig ikke alle være ligeså gode som dig, men det må du jo desværre bare lære at leve med.

Det er for nemt at sidde og generalisere. Du kan få min mail, så vil jeg gerne se en liste over folk du ikke mener har kvaliteten til at være i ekspertpanelet, nu hvor du jo har været ekspert i et helt år må du jo være den helt rette til at kvalitetsstemple panelet.

• Svara
  • 07
    KingFed
    den 11 oktober 2011 15:53

@Aaes89

Pæne samples? Der er 12 signaturer under 100 picks: det er jo ingenting i den her brance - blandt andet dig selv, som kun har lavet sølle 60 spil - bliver spændende at se, om dine ellers fine betragtninger kan skabe overskud i et stramt marked: sæt igang.

Men jeg vil da ikke være smagsdommer alene og lad os da holde os væk fra at generalisere - nu har vi tilfældigvis Wausa med en analyse i denne tråd: hvad mener du selv om kvaliteten af analysen og behandlingen af units i forhold skalaen? Xpert-værdig - eller hvad mener du? Og hører da gerne hvad andre mener om denne sag.

• Svara
  • 08
    Aaes89
    den 11 oktober 2011 16:46

Overdrivelse fremmer forståelsen, 90% var måske lige lovlig højt sat.

Men jeg synes da bare du skal holde dig fra folk i ekspertpanelet med under 100 picks på kappen, det ville sikkert glæde mange andre brugere at en stor signatur som dig selv, ikke spiller spillene inden de kommer ud til proletariatet. Man skal jo ligesom starte et sted, berømmelse kommer ikke på én dag.
    Det rager mig egentlig en høstblomst om du synes det er spændende at se, om jeg kan skabe overskud, derimod glæder det mig når folk giver mig et klap på skulderen og værdsætter mit arbejde. Jeg har ikke brug for at bevise noget som helst overfor folk som dig.

Jeg aner ikke en brik om tennis, og er derfor ikke den rette til at kommentere på analysen.
    Men så er SpilXperten heldigvis så dejligt indrettetet, at hvis man synes en eksperts analyser er mangelfulde, så kan man holde snitterne væk fra dem (f.eks. kan man så melde sig fra eksperter der tager på hiatus, for at pleje andre interesser på konkurrerende sider) - ville være frygteligt hvis du skulle tvinges til at spille ud fra mine "fine betragtninger".

• Svara
  • 09
    KingFed
    den 11 oktober 2011 17:14

Så fordi du ikke ved noget om tennis, så kan du ikke tage stillingen til analysen. Strukturen? Units? Du kan vel forstå Leandinhos betragtninger? Du tror måske, at ved at spille dum, så hjælper du Spilxperten - det mener jeg så ikke, og derfor synes jeg, at vi skal tage debatten. Kan analyser af denne kvalitet være på sitet fremover?

Måske skal du ikke bevise noget overfor mig, men du har vel en forpligtelse til at bevise noget overfor brugerne - det vel derfor du er i ekspertpanelet, så det ser de nok frem til - tror du ik?

Og repræsenterer du iøvrigt Spilxperten - det er da en lidt spændende måde at formulere sig på.

• Svara
  • 10
    Aaes89
    den 11 oktober 2011 17:48

Mener bestemt ikke jeg spiller dum, på hvilken måde synes du jeg gør det? Jeg kan ikke forholde mig til units, da jeg ikke aner en hat om CV'en er sat korrekt. Strukturen kan jeg da godt kommentere på, det er ikke min stil. Men bare fordi jeg ikke synes om strukturen, betyder det ikke at andre brugere ikke kan synes den er god nok.

Folk er heldigvis forskellige, læser ting forskelligt og forholder sig forskelligt til stakes, value osv., det skaber diversitet, hvilket i mine øjne er spændende. Så kan det godt være folk ikke har bevist deres værd ved at skrive artikler, blogs og optakter for store sites som Arsenal.dk og Indkast.dk, men derfor kan man godt få chancen herinde alligevel i mine øjne. Hverken du eller jeg er sat i verden til at bestemme, hvem der er eksperter og hvem der ikke er, vi kan frit vælge hvem vi vil følge og hvem vi ikke vil følge.

"Jeg har ikke brug for at bevise noget som helst overfor folk som dig." - læs hvad jeg skriver, ikke hvad du gerne vil læse tak.

Hvis den her rant ikke falder i SpilXpertens jord så er jeg ked af det, men nu har jeg fået nok af dine små skjulte stikpiller i diverse tråde i det her forum.

• Svara
  • 11
    KingFed
    den 11 oktober 2011 18:10

"Mener bestemt ikke jeg spiller dum, på hvilken måde synes du jeg gør det?" - beskrevet i seneste indlæg.

"diversitet" - betyder det intet bundniveau?

Og hvis du indikerer Indkast.dk er et lille site, må du nok hjem og læse lektier.

""Jeg har ikke brug for at bevise noget som helst overfor folk som dig." - læs hvad jeg skriver, ikke hvad du gerne vil læse tak."...nej du har noget at bevise overfor brugerne - ik min ven.

"skjulte stikpiller" - med glæde: hvis det er det der skal til for at gøre opmærksom på problemer.

God landskamp...

• Svara