FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Jørgen Bach: Giants overrasker Patriots

• 01
    Spilxperten
    den 7 november 2011 09:16

NFL odds på spilxperten.comIngen søndag uden football, og derfor er SpilXpertens NFL-ekspert, og NFL-researcher hos TV 2 Sport, Jørgen Bach, selvfølgelig klar med nye NFL tips og odds til weekenden.

NFL viste sig fra sin bedste side i sidste uge ved at være total uforudsigelig, men desværre gik det massivt ud over mine fiduser, da mine to ”sikre” favoritsejre gik total i vasken. Giants klarede med nød og næppe Dolphins imens, Saints tabte højst overraskende til Rams. Jeg er altid nervøs for at spille på for høje handikap, og det princip gik jeg imod, og man kan vel kun sige, at så kan jeg lære det.

NFL odds - uge 9

Tampa Bay Buccaners @ New Orleans Saints
    En besynderlig kamp imellem et ekstremt stærkt Saints hold, som floppede totalt i sidste uge, og Buccaneers, som er det måske mest svingende hold i NFL. Rent statmæssigt er Saints det dominerende hold med en ranking #2 på offense og #22 på defense, hvor Bucs kun ligger #24 og #24 i de samme kategorier. Oddset afspejler dog også denne massive favoritrolle, men der to faktorer, som jeg finder interessant i denne kamp. Bucs RB LeGarrett Blount er den nok mest fysiske løber i NFL, og det er et uheldigt match-up for Saints forsvaret, som er det mindst fysiske i NFL og opgiver flest yards af alle hold pr. løb. Men det absolut mest interessante, er at Bucs de seneste år har haft et overtag imod Saints. Bucs har vundet tre af de sidste fire indbyrdes kampe, inklusiv det første opgør i år 23 – 13 og kampen i New Orleans sidste år med 26 – 20. På den baggrund synes jeg at oddset er noget forkert sat, for så store favoritter ser jeg ikke Saints.

Buccaneers med handikappet (+9) til odds 1,87 hos Betway

BetwayHos Betway kan du hente freebets på op til 600 DKK. Du kan komme i gang hos Betway og modtage din bonus ved at klikke på logoet.

Miami Dolphins @ Kansas City Chiefs

Dolphins spillede en flot kamp imod Giants og var næsten med at hive sejren hjem. Men skyldes det godt Dolphins spil eller dårligt Giants spil? Jeg tror personligt mest på det sidste, da jeg så kampen som et klassisk tilfælde, hvor en oplagt favorit spiller lidt svagt og kører kampen stille og roligt hjem. Jeg mener altså stadig, at Dolphins blandt de dårligste i NFL, hvilket deres rankings som #28 på offense og #23 på defense også bekræfter. De skal nu til Kansas City og møde Chiefs, som heller ikke imponerer i rankings med #25 & #25 i samme kategorier. Men Chiefs kan ikke helt vurderes på deres stats, da de startede elendigt, men har nu vundet de sidste fire kampe i træk, og det overbeviser mig om, at Chiefs er det klart bedste hold af de to pt.

Chiefs med handikappet (-4) til odds 1,94 hos Unibet

UnibetUnibet tilbyder en 50 % velkomstbonus på op til 750 DKK via logoet.

New York Giants @ New England Patriots

Patriots led et stort nederlag til Steelers i sidste uge og har nu endnu en stor mundfuld i denne uge, hvor de tager imod Giants. Men Patriots er stadig kæmpe favoritter i bookmakernes øjne, men absolut for store favoritter efter min mening, for Giants er et meget uheldigt match-up for Patriots. Statsmæssigt rangerer Giants #10 i scoring offense og #21 i scoring defense, hvor Patriots rangerer #5 og #17, men hvis man kigger lidt dybere, så rangerer Patriots sidst i passing defense, og skal op imod Giants, som har det 4. bedste kasteangreb. Patriots store styrke er naturligvis deres eget kasteangreb med Tom Brady og Wes Welker, og rangerer #2 i NFL, men Giants har et noget bedre kasteforsvar til at matche Patriots. Giants rangerer #13 i NFL i den kategori, men fører samtidigt ligaen i sacks, hvilket vil besværliggøre tingene betragteligt for Tom Brady. Derudover, så forventes Giants 1. runde valg CB Prince Amukamara at spille for første gang i sæsonen, hvilket kan være med til at styrke deres forsvar endnu mere. Jeg ser denne kamp som en tæt, men højt scorende affære, og jeg mener ikke Patriots er så store favoritter, som de bliver gjort til.

Giants med handikappet (+9) til odds 1,952 hos Pinnacle Sports for de risikoaverse

Giants lige på til odds 5,04 hos Pinnacle Sports for risk-lovers

Game Total over 51 til odds 2,00 hos Pinnacle Sports

PinnacleTilbagebetalingen hos Pinnacle Sports finder du ikke meget højere andre steder på nettet, hvorfor dette er en 'must have'-bookmaker. Bliv medlem i dag via logoet!

Cincinnati Bengals @ Tennessee Titans
    Et opgør imellem to hold, som på papiret er meget lige, idet Bengals er 5 – 3 og Titans er 4 - 3. Bookmakerne har også kampen relativt tæt, men jeg undrer mig meget over, at de har Titans som favoritter, idet jeg ser Bengals som det bedre hold. Bengals rangerer #12 på scoring offense og #4 på scoring defense, hvor Titans rangerer #22 og #11 i de samme kategorier. Samtidigt er Titans sejre kommet imod nogle svage modstandere, og til trods for at de fik rettet op på deres gigantiske nederlag i forrige uge med en sejr over Colts i sidste uge, så var jeg ikke imponeret, da angrebet faktisk ikke spillede særligt godt imod det svage Colts hold, og Titans mest af alt vandt fordi Colts dummede sig på angrebet. Chris Johnson kan ikke få sit spil til at fungere, og kasteangrebet har ikke for alvor klikket for Titans siden Kenny Britt røg for sæsonen med en skade. Jeg tror derfor ikke at Titans har mange chancer imod NFLs 4. bedste forsvar. Samtidigt vender Cedric Benson tilbage fra karantæne for Bengals og forstærker Bengals angrebet - speciel løbeangrebet, som skal op imod det blot 27. rangerede løbeforsvar.

Bengals lige på til odds 2,30 hos Pinnacle Sports

Game Total under 41,5 til odds 2,00 hos Pinnacle Sports

PinnacleTilbagebetalingen hos Pinnacle Sports finder du ikke meget højere andre steder på nettet, hvorfor dette er en 'must have'-bookmaker. Bliv medlem i dag via logoet!

• Svara
  • 02
    Sutsko
    den 7 november 2011 09:16

Stor ros for NY Giants tippet. Den vinder 24-20. Utrolig flot set Bach.

Mvh.

Sutsko

• Svara