FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Holland U21 - Skotland U21

• 01
    Original
    den 14 november 2011 20:23

Et superflot odds! Det er noget af et langskud, men jeg forsøger mig alligevel. Jeg tror det skotske ungdomslandshold godt kan drille hollænderne.

Argumenter for spillet:

1) Det hollandske A-landshold har fået deres alder gennemsnit en del ned. Det skyldes hovedsageligt, at deres U21 har haft så mange og unikke talenter, at de er rykket op på A-landsholdet.

2) Holland ligger ganske rigtig på en særdeles flot førsteplads med maksimum point, men det jeg bider mærke i er, at de kun har vundet overbevisende mod Luxembourg på 4-0. Ellers har det været 1-0 mod Østrig og Bulgarien. Sejren mod Østrig var slet ikke overbevisende. De tabte således med 1-0 som skrevet, men Østrig brændte et straffe, og den hollandske målmand fik rødt kort, han er derfor i karantæne i aften.

3) Skotland har faktisk et godt U21 landshold, og flere af spillerne spiller med i den bedste række i hjemlandet.

3)

• Svara
    • 02
      EisenHoward
      den 14 november 2011 20:23

Ekstremt godt spottet. Tusind tak for spillet =)

• Svara
    • 03
      Original
      den 14 november 2011 20:24

Skotland vinder 2-1!! Det er simpelthen for vildt! Fuldstændig sindssyg kamp hvor Skotland viste det var en tættere kampe end oddsene viste.

Dejligt odds og ramme, og undskylder på forhånd, Parise, jeg ved du hader mine indlæg, men kan simpelthen ikke lade vær til dette odds :-)

God aften,

Mvh
      Mads

• Svara
      • 04
        Stitch
        den 14 november 2011 20:52

I mine øjne er dette tips argumentation påfaldende ens med Benjamin Leanders tip på sporten.dk:

"Hollandsk talentmasse er ikke hvad det har været, og de talenter, som endelig udfolder sig, får lov til at prøve niveauet af på A-landsholdet.
        Derfor virker det noget overilet, at Hollands U-21 landshold er gjort til kæmpefavoritter mod Skotlands ditto denne mandag. Hjemmeholdet har lagt fint fra land med maksimumpoint i de tre første tre kampe, men eneste overbevisende sejr var 4-0 over miniputterne fra Luxembourg.

Da man senest slog Østrig med 1-0 brændte østrigerne straffe, et straffespark, der i øvrigt kostede målmand Jeroen Zoet et rødt kort og dermed karantæne i opgøret her.

Skotterne har et mere end habilt mandskab, hvor størstedelen af spillerne er fast inventar i den skotske Premier League, godt blandet op med profiler som Huddersfield-topscorer Jordan Rhodes.

Selvom flere spillere er skiftet ud i forhold til det hold, der vandt sin EM-kval pulje i fjor, så er der stadig enormt potentiale i truppen og odds 3,00 for, at skotterne får point med fra Goffertstadion i Nijmegen, skal være aldeles glimrende."

• Svara
      • 05
        Original
        den 14 november 2011 21:02

Hej Stich,

Ja jeg læste hans analyse inden jeg lagde min ud, så kunne godt være jeg havde hans analyse i baghovedet da jeg skrev denne, det var bestemt ikke min mening at det skulle være plagiat, bestemt ikke.

Mvh

• Svara
      • 06
        Sutsko
        den 14 november 2011 22:01

Jeg vil gerne lige blande mig lidt i dette. Jeg skal gøre opmærksom på, at dette er mine egne helt private holdninger.

Først og fremmest vil jeg sige tillykke til Original. Han har været igennem en flot forvandling, og præsteret sublimt over rigtig lang tid. Godt gået. Du har udvist utrolig stort gå-på-mod, og har måttet ligge ører til ekstremt meget kritik - dele berettiget - men dele også uberetiget.

Jeg respekterer Stitch meget højt. Jeg syntes han er delvist forkert på den i denne sag. Det er i orden at lade sig inspirerer af andres tips til et vist punkt. Det er der mange - rigtig mange der gør. Ikke mindst det medie du selv henviser til i dag. Jeg har været trofast abonnent der i mange år (af papirudgaven), og har set dem inspireret af andre i rigtig mange tilfælde. Og intet ondt i det.

Fortsæt dit entusiastiske arbejde Original. Jeg er sikker på at mange har glæde af dine tips.

Mvh.

Sutsko

• Svara
        • 07
          christianbc
          den 14 november 2011 22:25

Jeg giver dig til dels ret.

Original skal have kæmpe ros for at ramme så godt som han gør.
          Tror nogle af de ting der gør at folk bliver irriteret kan være:

At dine spil kommer rigtig sent op, nogle gange så sent at det virker som om kampen allerede er i gang.

Nogle af dine analyser ligger utrolig tæt op af andre analyser der allerede er oppe. Det er rigtig fint at du deler samme mening som den pågældende Expert, måske du bare skal passe på med at skrive næsten det samme.

Et godt råd fra mig af ville være at ligge dine bets ud i bedre tid så folk ikke kan sige noget til dem.

Jeg er selv forholdsvis ny på SpilXperten, og får selv nogle utrolig irriterende kommentar fra bedrevidende folk konstant.

Hvis du smider dem ud i god tid og passer på hvordan du formulere dem, så kan ingen sige noget til der :)

Fortsæt de fine spil, så skal folk anderkendelse nok komme.

Mvh.

christianbc

• Svara
        • 08
          Parise
          den 14 november 2011 22:26

"Det er i orden at lade sig inspirerer af andres tips til et vist punkt."

Nej, det er ikke. Slet ikke når siden her, har til formål at få boblere op som eksperter, hvor brugerne så betaler penge for at få sms fra den givne ekspert.

Tippet er en kopi, hvor der bare er byttet rundt på sætningernes sammensætning. Original skriver det endda selv, at han "nok havde den i baghovedet".

SpilXperten og for så vidt også BetXpert slår normalt ekstremt hårdt ned på sådanne ting, men jeg skal ikke være dommer over dette. Ved intet om hvordan han generelt får ideer til tips, men hvis dette er den eneste gang der er fundet inspiration, så er der vel en konsekvens af dette, som kan overskues. Jeg skal ikke være dommer over om dette er en engangsforestilling, men håber det da, da det altid er en fornøjelse at se positive TBP'er.

Dette tip, kunne have givet ekstremt mange plusser i bogen hos mange flere, hvis spillet var kommet som et forumindlæg, med henvisning til inspirationen til spillet. Egne tanker om kampen, kunne man have kommet med der. At lade sig inspirere på den måde tjener ingen i længden. Hverken brugere, sitet eller Original selv.

• Svara
          • 09
            Stitch
            den 14 november 2011 23:23

Jeg er enig i, at der er en gråzone i skellet mellem at søge inspiration til tips og så hævde tippet som sit eget.

Når det så er sagt, kan jeg ikke se forskel på de to tip - argumenterne er fuldstændig ens, så den pågældende analyse bidrager ikke med noget nyt ift. Benjamin Leanders. Derfor havde jeg hellere set, at bobleren havde henvist til spillet på sporten.dk.

Ligesom Sutsko vil jeg gerne slå fast, at dette er mine egne private holdninger og ikke nødvendigvis udtryk for SpilXpertens officielle holdning.

• Svara
          • 10
            Sutsko
            den 15 november 2011 08:53

@christianbc

Utrolig flot og konstruktivt indlæg. Kan tilslutte mig din betragtninger

@Parise

I min optik må man naturligvis lade sig inspirere af andre. Det er jo en af pointerne ved at have forum etc. Man skal selvfølgelig ikke kopierer spil, og jeg er enig i - efter at have nærlæst igen - at Skotlandtippet er i den mørkegrå zone.

Generelt syntes jeg Original skal bide mærke i christianbc´s indlæg, og forsøge at efterleve disse ting efter bedste evne.

Når al ovenstående er sagt må man også anerkende Originals vedholdenhed og flotte resultater. Han startede med et bragende minus og en lind strøm af svinere her i forum. Her var 99,9% af alle boblerer over alle bjerge. Han fortsatte ufortrødent videre, og har forsøgt at arbejde med den kritik - tiltider rigtig barsk - og har skabt fine resultater siden. Jeg laver gerne væddemål med folk på om de kan præsterer bedre resultater end ham på samme antal spil. Denne invitation gælder alle :-)

Mvh.

Sutsko

• Svara
          • 11
            Molineux
            den 15 november 2011 15:50

Jeg vil da godt tillade mig at blande mig i diskussionen, al den stund, at det er taget fra det medie, som jeg til daglig er chef for.

Selvfølgelig er det ok at lade sig inspirere af det jeg og Leander skriver - det har jeg intet problem med - hvis man vel at mærke kan bringe analysen videre, altså bringe nogle nye vinkler og pointer til spillet, som der ikke var tænkt på.

I dette tilfælde er der efter min bedste overbevisning tale om en næsten ren kopi af Leanders analyse, og derfor finder jeg det på ingen måde i orden. Jeg føler mig ret overbevist om, at Spilxperten også vil blive irriterede, hvis analyser fra eksperter på denne side nærmest ordret blev kopieret til andre medier, uden at I blev krediteret for det.

Dette uden at tage stilling til Originals tips og performance generelt - mere blot mit indspark i debatten om, hvorvidt man kan tillade sig nærmest ordret at kopiere et pick fra et andet sted på nettet eller ej.

• Svara
          • 12
            Leandinho
            den 15 november 2011 16:01

Den skarpe læser vil naturligvis bemærke et påfaldende sammenfald mellem signaturen "Benjamin Leander" og "Leandinho".

Jeg vil nøjes med at konstatere, at hvis Ekstra Bladet eller B.T. havde stjålet selvstændig journalistik fra hinanden, så var der fløjet tungt skyts mellem hovedkvartererne på Rådhuspladsen og Pilestræde, og pågældende medie havde skullet punge kontant ud for ikke at knytte et citat eller min byline.

Der findes masser af kilder til konkurrencer som U21-kvalifikationen, og et kig på de respektive landes fodboldforbund kunne have givet tonsvis af yderligere information, som jeg ikke havde med i min Sporten.dk-version. Det er jo ikke fordi jeg har kontaktet min skotske bobslæde-bonkammerat og har fået info, som er umulig at grave frem, vel?

Det skal ikke lyde frelst, men jeg er heldigvis selv udviklet med et gigantisk research-gen (eller et stænk af autisme), der gør, at jeg ikke finder inspiration andre steder end i min egen, relativt bredde, fodboldviden og i de utallige databaser, hvor info kan forefindes.

Derfor: Fair nok, at der søges inspiration andetsteds, fordi ens evner, eller mangel på samme, ikke selv slår til, men vis dog som et minimum den respekt at kreditere andre for det job, du selv har TYVstjålet på under fem minutter og profiterede 40 units på. Selvom jeg er sproglig student kan jeg stadig godt regne mig frem til, at du har scoret en fed timeløn.

Hvad Sutsko derudover skriver omkring vedholdenhed og resultater kan jeg ikke være mere enig i.

• Svara
            • 13
              Leandinho
              den 15 november 2011 16:02

(Mit indlæg blev skrevet, mens Steffens var blevet postet. Det var jeg ikke klar over - derfor er der ikke taget stilling til noget af det, Steffen skriver)

• Svara
            • 14
              Nero
              den 15 november 2011 16:20

(Jeg har ikke været aktiv mht. at poste spil længe, men det skyldes til dels NBA Lockout. Det har ikke holdt mig fra at følge med på Spilxperten i al den tid).

Min erfaring med at poste spil, har været at hvis jeg finder et attraktivt spil, undersøger jeg typisk diverse fora for lignende tip.

Er et tip "overpostet", holder jeg mig til at kommentere det i forum.

Alternativt, og i tråd med Molineaux, vil en ny vinkel i min bog berettige til en ny analyse, evt. hvor man benytter baggrundsstof fra andre analyser, og henviser til disse. For mig er der forskel på information der er "let" tilgængelig, og som kan findes ved to klik, og information der øjensynligt ikke er.

Et ekemspel kunne være et tip som Leandinhos Belize spil. Det er vel næppe "let" tilgængeligt. Det kræver formentligt at man besøger nogle sider på portugisisk. Samme princip med et spil fra Slovakiet og Ukraine for tid tilbage. Omvendt kan alle læse sig til at England stiller med 9 nye på Sky Sport.

Nu vil jeg også med på vognen, for de ikke frelste:-)
              Det jeg blot siger er at ved at følge nogle få, men klare principper, kan man helt fjerne risikoen for beskyldninger om plagiat. (hvilket må vlre alles mål)

• Svara
            • 15
              christianbc
              den 15 november 2011 16:27

Efter at have læst Originals analyser nærmere faldt jeg så over denne lille ting.

Uden at sammenligne min fodboldviden med Benjamins, så syntes jeg alligevel at han skriver nøjagtigt det samme som jeg har skrevet, uden egentligt rigtigt at omformulere det.

Min:
              http://www.spilxperten.com/odds%20eksperttips%20fodbold%20oddseksperter%20dk%20tips%20spilfiduser%20fodbold/2011/christianbc/England-Spanien-62398.aspx

Det skal så siges at jeg også havde England lige på!

Må indrømme at det ligner mest af alt et Copy/Paste!

Originals:
              http://www.spilxperten.com/boblertips/2011/Original/England-Spanien-62492.aspx

• Svara
              • 16
                WoodmanWoody
                den 15 november 2011 16:50

Jeg vil også gerne bidrage med mening her i debatten da jeg både har positive og negativ sider ved emnet.

Først vil jeg give Original stor respekt for sine flotte resultater og at han fra minus kommer på så flot et plus det er sgu godt gået!

Jeg synes bestemt ikke kopispil er iorden eller retter sagt godtaget som en bobler/ekspert da man skal give sin egen viden og mavefornemmelser/holdninger til kampen videre og dermed give sit arbejde til andre. Jeg vile personligt aldrig selv poste et spil ud til en kamp hvor jeg ikke har set holdene spille inde for en kort periode da jeg dermed ikke kan skabe mine egne meninger om holdenes situation og spillernes situation.

Den positive side ved det her er dog at rigtig mange får del i bettet end hvis Original ikke postede dem op f.eks læser jeg ikke bt og sporten og ville aldrig falde over sådan et bet hvis det ikke var fra Original.

Dermed må jeg sige at jeg ikke vil kalde ham ekspert men måske mere end ekspert i at finde andres gode odds ;) hviket til dels også er en fremragende måde at skabe profit på :)(hvilket vi kan se)

• Svara
              • 17
                Leandinho
                den 15 november 2011 16:37

http://www.journalisten.dk/jagten-pa-nettyvene-intensiveres

• Svara
                • 18
                  Original
                  den 15 november 2011 16:48

Hej alle.

Jeg har i dag valgt at stoppe som bobler og bruger på SpilXperten.com. Jeg søgte inspiration andetsteds, som jeg er sikker på mange andre også gør. At i så begynder at gå efter en person som ligger ned forstår jeg simpelthen ikke, det er ikke fair. Christianbc, nu vil jeg gerne lige forstå det rigtigt: Du beskylder mig for plagiat uden at vide hvem der lagde spillet ud først? Det er da sindssygt. I skulle alle forestille at være eksperter på denne side, og selvom næsten hele ekspertpanelet præsterer med et meget flot niveau og et flot units overskud, så synes jeg fandme det er pinligt i repræsenterer SpilXperten sådan som I gør, og især Parise. Han er gang på gang gået efter mig som person, og overhovedet ikke skrevet noget kritik jeg kunne bruge for at blive en bedre tipper, hvilket vel er grunden til jeg stadig er i boblerpanelet. Jeg synes det er pinligt. Det kan godt være i "bare" er eksperter på en spilleside, men det er jer mange sætter deres hårdt tjente penge på, men det beviser vel bare vi alle er mennesker.

Over and out

• Svara
                  • 19
                    christianbc
                    den 15 november 2011 16:55

Kan informere om at jeg tjekker bobler samt Expert siderne hver gang inden jeg smider et spil ind.

Så er ikke et sekund i tvivl om hvem der lagde den ind først.

• Svara
                  • 20
                    Parise
                    den 15 november 2011 17:21

"så synes jeg fandme det er pinligt i repræsenterer SpilXperten sådan som I gør, og især Parise. Han er gang på gang gået efter mig som person, og overhovedet ikke skrevet noget kritik jeg kunne bruge for at blive en bedre tipper, hvilket vel er grunden til jeg stadig er i boblerpanelet."

Du kunne bare have spurgt om hjælp? Er ikke pinlig over ikke at have hjulpet en, som ikke har bedt om min hjælp.

Kender dig ikke som person, så ved ikke hvor du får det fra. Gør mig ikke i personangreb på sitet, men tøver ikke med at sige min mening om et indlæg af en forumbruger og dets brugbarhed i et forum. Positivt som negativt.

• Svara
                    • 21
                      olle07
                      den 15 november 2011 19:27

Hejsa

Plagiat, inspiration eller hvad det nu har været så er det jo vigtigt at tage diskussionen hver gang det ligner copy paste. Så må parterne jo fremlægge deres syn hver især.

Personligt har jeg flere gange i år valgt ikke at ligge spil ud bare fordi mit tip ville være på samme hold som tippere på andre danske sider havde lagt ud. Min analyse ville ikke have været den samme som deres. Men da den liga jeg følger ikke følges af mange er det lige så meget respekten for den som nu engang først har smidt en analyse ud.

Jeg kunne godt tænke mig man kunne se hvornår et tip er lagt ud på spilxperten, hvis det var teknisk muligt?

Er det muligt at få funktionen at kunne rette et spilforslag, hvis man nu kommer til at trykke [send] lige hurtigt nok?

Nå det blev lige til et par sidespring...undskyld til tråden

• Svara
                    • 22
                      SpilXperten.com
                      den 16 november 2011 14:44

Som afrunding af ovenstående debat, vil Spilpxerten.com gerne understrege, at vi i den konkrete sag (Holland U21-Skotland U21) ikke finder, at Original har bidraget yderligere til analysen af opgøret end Benjamin Leander i sin analyse på sporten.dk. Den selvstændige vinkling består, fra Originals side, i at anbefale et 2-tal kontra Benjamin Leanders X2. Vi håber, at læserne på sporten.dk og Spilxperten.com har haft glæde af spillet, men vil på baggrund af ovenstående fjerne tippet fra Originals statistik. For god ordensskyld skal det desuden med, at Originals spilforslag på opgøret England-Spanien er postet før christianbc´s ditto.

Generelt er det Spilxperten.coms opfattelse, at inspiration og stats fra en række kilder, er en naturlig del af tipperes meningsdannelse omkring et opgør og deraf afledte spilanalyse og spilforslag. Når det er sagt, forventes det naturligvis, at alle tippere, på baggrund af deres research, kommer med selvstændige betragtninger og argumentationer for deres spilforslag på Spilxperten.com. Netop den proces, at udvikle evnen til at vægte forskellige input og drage egne konklusioner og kunne præsentere og argumentere for disse i en spilanalyse, er en af kriterierne for at blive ekspert på Spilxperten.com. Boblerpanelet er skabt for at give potentielle eksperter muligheden for at udvikle netop denne evne.

Det er Spilxperten.coms håb og ønske, at alle, der ønsker at udvikle sine evner som tipper, vil deltage i boblerpanelet og at de mange meget kompetente eksperter og brugere på Spilxperten.com, vil bidrage til at udvikle boblerne til med tiden at kunne blive eksperter. Dette igennem gode råd og konstruktiv kritik omkring alle facetter i en god spilanalyse, lige fra research, udarbejdelse og argumentation i analysen samt til vurderingen af, hvor godt tippet egentlig er (hvor stor er værdien i spilforslaget).

Vi håber alle vil bakke op og påskønne hinandens indsats uanset, hvilket udviklingsniveau den enkelte tipper er nået til.

Med ønsket om store gevinster!

Spilxperten.com

• Svara
                      • 23
                        christianbc
                        den 16 november 2011 15:22

Vent nu lige to sekunder her!!

Hvordan vil i forklarer at mit spil er lagt ud efter, når Original selv skriver at hans spil er lagt ud eftersom at Ladbrokes natten over har sat oddset op til 6?
                        Dette sker på kampdagen!

Min analyse er på X2, ganske som Benjamins Leanders, men er lagt op 3 dage før kampstart? På dette tidspunkt lå, ret mig hvis jeg tager fejl, Ladbrokes i 4,5.

At han har lagt spil op på ren sejr før mig, det kan sagtens være muligt, men min primære analyse af kampen, den var der noget før!

Vil selvfølgelig sætte pris på i lige retter denne fejl!

christianbc

• Svara
                      • 24
                        TheMadDane
                        den 16 november 2011 15:17

Så var det godt at Christianbc fik sagt at Original bare havde kopieret hans, og at han IHVERTFALD havde lagt sit spil ud først, fordi han altid tjekkede. Men måske du bare kopierede Originals :)?

• Svara
                        • 25
                          christianbc
                          den 16 november 2011 15:29

Du kommenterede selv mit spil her:
                          10. november 2011 12:33.

Du burde så om nogen vide at mit spil var ude før Originals!

• Svara
                        • 26
                          TheMadDane
                          den 16 november 2011 15:32

Meget muligt. Men derfor betyder det jo ikke jeg ved hvornår hans var ude.

• Svara
                        • 27
                          christianbc
                          den 16 november 2011 15:36

Det skrev han selv i sin analyse! :)

• Svara
                        • 28
                          SpilXperten.com
                          den 16 november 2011 16:28

@ christianbc

Vi sammenlignede spillene på England til odds 6,00 (og ikke det, du linker til), hvor Originals spil var på siden 21 minutter efter dit. Det var derfor, vi mente, at der ikke var tale om plagiat i den situation. Vi kan godt se nu, at du henviser til spillet +0,5 og beklager forvirringen.

Derudover vedholder vi det, som vi har skrevet i ovenstående indlæg.

Med håbet om, at vi alle kan gøre hinanden klogere og bedre tippere.

SpilXperten.com

• Svara