FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Haugesund - Tromsø

• 01
    mbkle
    den 27 oktober 2011 11:46

Jeg lurer lidt på 2-tallet her, som kan fås til 3,15 hos betsafe, eller X2 til 1,64 hos Unibet. (de højeste jeg lige kunne finde).

Min argumentation er at Haugesund aldrig har vundet over Tromsø, spillet 3 uafgjorte og 8 Tromsø-sejre.

Haugesund er dog i god form med 5 sejre og 1 tabt ud af de sidste 6 hjemmekampe og Tromsø har kun 2 sejre, 1 uafgjort og 3 tabte ud af de sidste 6 udekampe.

Tromsø ligger lige nu på den 3. plads der giver adgang til Europa League, de har 46 point. Haugesund ligger på 8. pladsen med 40 point og kan dermed stadigvæk nå 3. pladsen med 3 runder tilbage, men så skal resultaterne flaske sig, da fx Vålerenga på 4. pladsen har 44 point. Jeg mener altså at Tromsø har mest motivation.

Jeg er lidt uforstående overfor det høje odds på Tromsø, er det på grund af den nuværende form?

Er der evt. nogle af eksperterne - mestr, Milano3 eller andre der kan hjælpe? :)

mvh mbkle

• Svara
  • 02
    mestr
    den 27 oktober 2011 13:22

Hei mbkle!

Den høye oddsen på Tromsø skyldes nok i hovedsak deres bortebanestatestikk. Til å være et topplag, så er man uvanlig svake på bortebane. Det var de i fjor, det er de også i år. Totalt har man vunnet kun 7 av de siste 28 på bortebane. Hjemme på Alfheim spiller man på kustgress, banen i Haugesund er av naturgress. Den banen har tidligere vært av dårlig kvalitet, i år virker den derimot å være bra. Tromsø med kun 5p på 8 gressmatcher.

Haugesund hjemme er meget sterke. Selv om man har mistet et par viktige spillere i løpet av sesongen, så har man fortsatt å prestere på eget gress. 9-3-1 i år, blant annet et enorm overbevisende seier mot Molde (5-0). Også i fjor var man hjemmesterke, 9-5-1.

Ingen skader eller karantener av betydning på noen av lagene. Tromsø med størst motivasjon, men tør slett ikke spille på borteseier mot et meget godt hjemmelag.

Mvh

• Svara
  • 03
    mbkle
    den 27 oktober 2011 14:21

Hej mestr!

Mange tak for svaret! Den holder jeg mig fra! :)

• Svara