FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

HC Davos - HC Vitkovice

• 01
    Balastik
    den 28 december 2011 00:40

Jeg synes at jeg har fundet et rigtig stærkt spil her!

Davos skal spille deres første kamp i turneringen, og har også hjemmefordelen.
    I den hjemlige liga, har de ikke haft deres bedste sæsonstart, selvom de ligger i toppen.
    Man har stadig et par skader i truppen, og jeg kan sagtens se dem få meget mere modstand end bookmakerne kan.
    Davos er et af de bedste mandskaber i Schweiz, men at gøre dem så meget bedre end Vitkovice, er helt ude i skoven.

Vitkovice fik tæv af et rigtig godt spillende canadisk mandskab, bestående af de bedste canadiske spillere i Europa, og et par stykker fra NHL.
    Dem kan man sagtens få bank af, og det gjorde Vitkovice. De havde det svært i boxplay, og det skal gøres bedre mod Davos, og det er jeg sikker på at de gør.
    Vitkovice har godt nok nogle skader, hvor blandt andre Viktor Ujcik er ude, men de har altså stadig et utrolig stærkt hold, og man har faktisk manglet dem i et godt stykke tid nu.
    Vitkovice og Davos mødtes i den træningsturnering i sensommeren, også i Schweiz, her vandt Vitkovice med 1-3. Inden da, havde de mødt hinanden et år tidligere, og igen vandt Vitkovice, dog bare med 3-6.

Vitkovice bliver undervurdet, grundet deres skidte præstation i går. Selvom det ikke så sådan ud på resultat tavlen, viste de faktisk i glimt at de er et rigtig godt hold.
    Udover det, så spillede de med reserve keeper Sindelar i går, og jeg er sikker på at det bliver den stærke Roman Malek vi får at se i kassen i dag.

Vitkovice har de skadede spillere ja, hvor Sloboda og Ujcik er stærke spillere, men flere af de andre, har ikke fået særlig meget tid for Vitkovice i år alligevel.
    Man har stadig klasse spillere i Jiri Burger, Jan Kana og ikke mindst Marek Malik der har vildt mange NHL kampe på CV'et. Petr Pohl er også en rigtig giftig herre.

Jeg ser ingen grund til at Vitkovice skal give så meget her, og de har endda slået Davos med 1-3 for 4 måneder siden.
    Jeg kan også godt se den slå tilbage her, og eventuel slå Davos.

Et utrolig godt spil her, i følge mig!

• Svara
  • 02
    jank1
    den 28 december 2011 00:40

Fantastisk spottet!

Man kan kun tage hatten af, for at vi har en purung dansk better, der koncentrerer sig og går så meget op i østeuropæisk hockey som Balastik. Ser kampe, læser news og tjekker odds på det.

I mine øjne er det her en stjerne i svøb. Der er potentiale til så meget mere her, og på den lange bane kan det her blive meget mere end de 102,50% du har pt. Limit er ganske pæn, så alle kan være med - og rundt på europæiske sites ligner det ikke, at der er mange der har en edge på samme måde som det her.

Til dig Balastik, så tror jeg det i sidste ende handler om kvaliteten frem for kvantiteten. Du er så mange gode spil iblandt, men jeg synes til gengæld også at der er analyser, som ikke lever op til en standard, jeg ved du kan levere.

Som jeg ser dit NHL-regnskab, så går det nogenlunde i 0 (100% TBP). Jeg tror konstruktiv kritik for dig skyder den bedre i vejret. Jeg er ikke i tvivl om at Parise kan hjælpe, for der skal måske stadig forbedres lidt. :-)

Desuden savner jeg lidt nogle faremomenter - jeg var lidt skeptisk for værdien i dag, da der var flere ting, jeg synes der ikke blev taget vare for:
    Vitkovice spiller back-to-back (det gør man sjældent i den tjekkiske)
    Du var ikke sikker på hvem, der startede i målet

Når det så dog var sagt havde du pæne argumenter for spillet, hvorfor værdien uden tvivl var til stede - og du stadfæstede bestemt også den høje værdi, da Vitkovice tabte tæt efter to utroligt sene mål af Davos i 2. periode.

Jeg ved at vi er nogenlunde samme alder - og når man er så ung og penge og hitrates pludselig i perioder kan køre på skinner, så er det her man skal være smart og tålmodig. Alle går igennem gode og dårlige streaks. Du er uden tvivl på et pænt run pt. - og det fortjener du for det flotte arbejde, du gør herinde.

Desuden ville det være mega lækkert med en eventuelt grov chancevurdering (20-25-55 f.x) for dine spil

Et af dine store plusser er kendskab til spillerne er trupnyt. Her banker du bookmakerne i jorden, det er ret tydeligt.

Men lad os da arbejde med at du pludselig ikke svinger ned i en 2/15-streak for januar måned.

Mine råd:
    Tag faremomenterne overvejende seriøst - eks. ved b2b-kampe, spillestil.
    Vær nogenlunde sikker på, hvem der starter, før du kan afgøre værdi.
    Diskuter NHL-spil, f.x med Parise. NHL er et stort marked og er sværere at skabe på end det tjekkiske. Det viser dine resultater også.
    Statisik betyder mindre end man tror.

Det var blot en af mange gode råd, jeg synes man kan kigge nærmere på. Nu gør jeg mig normalt ikke i tjekkisk hockey, men tror det er rimelig alfa-omega for de fleste sportsgrene, at operere nogenlunde ud fra disse råd - du vil måske mene, at du gør det nogenlunde, men personligt vil en lille opgradering sende dig mod toppen. Husk at se det som konstruktiv kritik!

Du kan blive rigtig god :-) Al respekt, min ven!

jank1

• Svara
    • 03
      Balastik
      den 28 december 2011 00:52

Hej Jank1,

Mange tak for de pæne ord og for de gode råd, dem vil jeg da tage til mig ;-)

Det med goalie-situationen i dag, var jeg rimelig overbevist om, da Sindelar blev skadet i kampen mod Canada.

Og jeg har faktisk allerede fået snakket nogle spil i gennem med Parise, og det håber jeg da på at vi kan blive ved med.
      Som du selv skriver, er jeg stadig ung og har stadig noget at lære, og lige nu går meget af min tid da også med at se NHL om natten, så jeg kan få fulgt ordenligt med, og få observeret nye ting.

Endnu en gang tak for indlæg! :-)

Mvh Balastik

• Svara
    • 04
      jank1
      den 28 december 2011 00:41

Hvad jeg så er mindre fantastisk til, er det der med at bruge fed og kursiv skrift. Hvor blev det grimt..

• Svara
      • 05
        cbll
        den 28 december 2011 12:20

Hold da op jank1, det der var jo en præstation i sig selv :-)

Enig i dine betragtninger - der er meget få, hvis nogen, gode eksperter på ishockey området ude omkring i Europa. Med lidt snilde og nyhedslæsning er jeg også sikker på, at du kan slå bookmakerne i længden, Balastik. Men som jank1 nævner - så skal du måske være mere selektiv - men det er svært som udefrakommende på sporten at kommentere på.

• Svara