FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

HB Køge - Silkeborg IF

• 01
    Terasso
    den 16 augusti 2011 11:06

Scandicbookmakers var de første som var ude med odds på næste superligarunde og jeg studsede ved første øjekast særligt på deres odds i kampen mellem HB Køge - Silkeborg.

HB Køge er uden diskussion det klart dårligste hold i rækken, hvilket 0 point i 5 kampe og en målscore på 5-15 også bevidner om. De mangler rutine, fysik (udover Makienok) og generelt det tempo som andre superliga klubber besidder. Normalt starter oprykkerhold optimistiske og med den selvtillid de mange sejre i forrige sæson har givet, Køge derimod har startet ringe og særligt deres første kamp mod Horsens (som er noget af det ringeste jeg længe har set fra et superligahold) var virkelig dårlig og de tabte også klart 3-0. Selv om Køge bød et noget ustabilt FCM mandskab op til dans, pressede FCK en smule og havde en del chancer mod FCN (som alle blev brændt) har jeg svært ved at se at oddssætningen til denne kamp bunder i en overvurdering af HB Køges evner.

Derfor mener jeg naturligvis at oddset bunder i en pæn undervurdering af sidste års nummer fem, Silkeborg IF. Dette til trods for at bookmakerne ellers viser fin tillid til dem inden aftenens kamp mod AGF. De har været lidt uheldige og har indtil videre manglet det sidste rent fysisk og som jeg nævner i min anden analyse er Silkeborg et konceptfast, solidt og homogent hold som ikke går ud og undervurderer HB Køge. De har som sagt set lidt halvskidte ud fysisk, mens der ikke har været en finger at sætte på deres omgang med bolden. De får en uge mere til opnå en bedre grundform + at deres 10'er Jesper Bech med stor sandsynlighed er klar næste uge. Mener, som jeg nævner i mit spil på aftenens kamp at Silkeborg sagtens kunne have haft flere point. Men taber de i aften, så ligger de under stregen og det kan muligvis være derfor oddset er så forholdsvist højt

2,25 er gavmildt af scandic og også et godt stykke over de andre bookmakere der har lagt spil ud. Uanset udfaldet af aftenens kamp, er jeg næsten overbevist om at oddset vil falde frem mod kampstart.

Jeg giver Silkeborg mindst 50% chance for en sejr i Herfølge. 5 units herfra!

I øvrigt ingen karantæner hos HB Køge og vender tilbage med opdatering vedr. skader og eventuelle karantæner hos Silkeborg.

• Svara
    • 02
      Original
      den 16 augusti 2011 11:07

Synes godt nok 50% lige er i overkanten for en sejr til Silkeborg. HB Køge har faktisk spillet okay og haft gode kampe. Især kampene mod FC København og FC Midtjylland er nævneværdige.

For mit vedkommende er det defensiven der skal rettes op på, og så skal de sætte sig mere igennem på midtbanen.De kommer til nok chancer, men skarpheden mangler.

50% er meget synes jeg.

• Svara
      • 03
        Villa
        den 16 augusti 2011 12:00

Jeg er sikker på at HB Køge snart får points. De kunne med lidt held havde fået point ud af både FCM, FCK og FCN senest.

I weekenden ligner det de først points. Silkeborg har ikke været imponerende. De scorer jo næsten ingen mål og Jesper Bech skal vel lige bruge et par kampe at komme igang på. Silkeborg forsvar er desuden til at tale med så finder ingen værdi i SIF odds men måske i HB Køge odds.

• Svara
      • 04
        Terasso
        den 16 augusti 2011 14:04

Tak for jeres input, omend vi ikke er enige er det altid rart at få noget feedback.

Det er lidt sjovt, for de personer jeg har snakket med om HB Køge har alle, modsat mig, været ret positivt stemte overfor deres evner.

Det kan måske bunde i at jeg kun så halvdelen af deres kampe mod FCN, FCM og FCK, imens jeg så hele deres kamp mod Horsens hvor de så rigtig dårlige ud.

Selv om det er forfriskende at Køge går frem og spiller fodbold og i det mindste forsøger med noget flot fodbold, har det altså tidligere vist sig at man ikke klarer livet på den måde. Her er Lyngby sidste efterår lidt en undtagelse, men vil mene at det var på en lidt billig baggrund i en Suppe hvor mange hold ikke holdte niveau. Uanset hvad man synes om det har både SønderjyskE og Horsens tidligere vist at måde at overleve på er en god defensiv og så ellers en masse kynisme når chancerne byder sig. Begge dele mangler Køge i min bog og så er det for mig lidt irrelevant hvor mange chancer og hvor godt de har spillet. Faktum er at de har 0 point for 5 kampe og en skidt målscore.

Retorikken og fornemmelsen "Køge får snart point" vil jeg desuden ikke helt mene holder som argument. For selvfølgelig får Køge point og selvfølgelig bliver det i en kamp hvor de ikke er favoritter - husk at jeg trods alt ser chancen for at Køge får point ud af kampen som fifty-fifty.

Vil klart mene at værdien er tilstede ved 2,25.

I kan med rette kritiserer Silkeborgs manglende skarphed, selv om jeg i går mod AGF vil mene at det var ren og skær uheld at et af deres mange stolpeskud ikke gik ind - men ja det er vel også en form for skarphed at de skud tager stolpen ind. Så det er helt sikkert et punkt de skal blive lidt mere kyniske og måske lade en målfarlig Risgård starte inde.

Men synes ikke helt det holder at kritisere deres midtbane og forsvar. De har blot lukket 6 mål ind og synes de har en ret solid fireback-kæde. Mod AGF bliver de fanget i en omstilling og ellers kommer de fleste AGF chancer efter kontraer (og her er AGF meget stærke), så synes egentlig at de på den front så gode ud i går.

Jeg vil egentlig også mene at Silkeborg sidder på midtbanen kampen igennem og kombinerer sig rigtig flot igennem AGFs midtbane og forsvar. Synes generelt at Silkeborg virker afstemte og som et hold der kender hinanden og med nogle rigtig gode løbemønstre. I sær i 2. halvleg fungerede det virkelig flot og de kom næsten frem til noget hver gang de angreb AGF. Men de har store problemer med at færdiggøre arbejdet på den sidste tredjedel af banen og det er helt sikkert et punkt de skal arbejde med inden kampen mod Køge - for 5 mål i 5 kampe er bare ikke godt nok.

Men alt det her får vi jo svar på næste søndag!

Oddset er desuden nede i 2,05 nu.

• Svara
      • 05
        cbll
        den 16 augusti 2011 22:24

Enig i værdien - og det var bookmakerne også.

Mht. spillet; Denne kamp SKAL vindes af Silkeborg. Nu har man spillet fantastisk i 2 kampe - uden at kunne kapitulere på noget tidspunkt. Både imod AGF og Nordsjælland skulle man have fået 3 point.

Spillet kører forrygende i disse kampe - og specielt midtbanen fungerer godt med den velkendte possession-stil. RIsgård bliver mere og mere klar; og han er en klar forstærkning. Ham og Ørnskov udgør en solid midtbane.

Saag virker desuden mere skarp i SIF-offensiven - Mere aggressiv i AGF kampen, samt et skud på stolpen. Kan ikke vare længe før han ryger på bænken - Tømrer kan i hvert fald klare det bedre. Saag er slet ikke fysisk nok alenemand - hvilket jeg har sagt fra day 1.. Der skal en Rajko Lekic-type til, der kan på egen hånd. Pourié virker dog som et spændende alternativ, og er noget forundret over at han ikke har fået chancen fra start.

Anyway - enig i spillet. SIlkeborg skal dog slibe kniven - der skal mål på tavlen. Holst virker dog farlig for tiden, og har noget at gøre godt for, må man sige!

• Svara
      • 06
        Terasso
        den 16 augusti 2011 23:33

Det er her en smule afgørende at Troels Bech kan få samlet holdet op og få dem overbevist om hvor godt de egentlig har gjort det og dermed fortsætte de gode takter og bygge på de steder der mangler. Tror efterhånden at Troels Bech har udviklet sig til en træner der ved hvad der skal til i sådanne situationer, for det er hårdt mentalt at stå med 1 point når man burde have haft 6. Og oven på et lokalbrag med mange tilskuere kan det også være lidt svært at sætte sig op til en kamp i Herfølge. Jeg har dog tiltro til at det nok skal lykkedes for Silkeborg, for de er balanceret og ikke umiddelbart det type hold der går ud at undervurderer.

I tillæg til kampens vigtighed for dem, kan nævnes at de har FCK og OB efter kampen mod Køge. Også kan man altså lige pludselig stå med 8 kampe og 5/6 point hvis kampen på søndag ikke vindes.

Med andre ord er det en MUST-win mod rækkens svageste hold og det tror jeg som sagt også sker.

• Svara
      • 07
        stooges1
        den 17 augusti 2011 14:52

Inte riktigt On Topic det här men jag undrar om alla har 100kr limit hos Scandic ? Pratat med flera som fått 100kr innan de har spelat nåt alls. Det rör sig ej om dubbla konto eller en IP adress som är använd innan eller nåt likanande. Alltså helt nya konto utan nåt konstigt. Fast det kanske bara gäller Svenskar ?

• Svara
      • 08
        Star
        den 17 augusti 2011 15:48

Scandic er kendt og berygtet for at limittere alle vindende kunder ganske hurtigt og kraftigt. Hvis man er heldig kan man dog have en 500 kr. limit i ganske lang tid :-)

Har dog aldrig hørt om at de skulle limittere straks du opretter dig blot fordi du kommer fra Sverige.

• Svara
    • 09
      Terasso
      den 18 augusti 2011 10:00

HB Køge er desuden uden Brad Rusin som afsoner karantæne på søndag. Vil mene det er en klar svækkelse af forsvaret.

• Svara