FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Fabian Cancellara - David Miller( 20.etappe)

• 01
    Spiritus
    den 23 juli 2011 09:31

Tour de France: Tempo

34 år gamle David Miller har hatt en fin progresjon denne sesongen på tempo.
    Cancellara synes jeg begynner å bli noe "over the top" når det kommer til tempo, selv om han er favoritt til å vinne dagens etappe.
    Skal bli spennende å se hvordan beina hans også er etter tunge fjelletapper.

Oddsen satt noen knepp for høyt her av Sportingbet etter mitt syn.

• Svara
    • 02
      Zenter
      den 23 juli 2011 09:31

Har du set forkert her? Sportingbet har 4,11 på denne duel og Expekt har 4,4? Oddset passer på duellen mellem Cancellara og Tony Martin.

• Svara
      • 03
        Spiritus
        den 23 juli 2011 09:53

Du har så fullstendig rett!
        Det skal visst være Tony Martin til 3,30 det er verdi i, og ikke Miller.

Håpløst av meg, beklager!

• Svara
    • 04
      Zenter
      den 27 juli 2011 09:09

Skal denne ikke rettes til vundet? Spiritus havde vel skrevet forkert og Martin vandt over Cancellara.

• Svara
      • 05
        Tsuni
        den 27 juli 2011 18:09

Hvordan kan han have skrevet/set forkert, når han skriver info om David Millar? På Spiritus' svar til dit første reply kunne det også lyde som om at han ikke selv finder spillene/får dem fra andre?! Hvorfor skulle man man ellers skrive "vist være" og ikke vide at Millar staves med a og ikke i?

Mvh

• Svara
      • 06
        Stitch
        den 27 juli 2011 18:45

Zenter: Væddemålet rettes ikke, og vil derfor stadig stå opført som tabt. I analysen fremgår det ikke, at spillet skulle være forkert - altså på Millar - så jeg ser ikke, hvordan vi kan rette væddemålet anderledes.

mvh

• Svara
      • 07
        Stitch
        den 27 juli 2011 18:46

"altså på Martin" skulle der retterligt stå.

mvh

• Svara
      • 08
        Roman Empire Specials
        den 28 juli 2011 09:02

Det er da lidt en træls situation.

Spiritus har nok ikke været helt fokuseret, da han lavede dette tip - og det beklager han jo også selv. På trods af han skriver Millar 3 steder - så er der jo reelt ingen tvivl om, det er Martin - når man ser på oddset. Zenter gør ham opmærksom på fejlen - og han melder ud i god tid før spilstop, at der er tale om Martin. Der er jo ingen, der på baggrund af indlægget har spillet Millar til odds 3.30 hos Sportingbet - det kunne man af gode grunde ikke. Det er selvfølgelig op til SpilXperten at vurdere - men oddset indikerer Martin og takket være Zenter bliver der også gjort opmærksom på det inden spilstop (ved ikke, hvornår der var spilstop). På den baggrund synes det urimeligt, han skal tabe spillet - da spillet Millar til odds 3.3 over Cancellara slet ikke var tilgængeligt. Der er nok argumenter for og imod spil vundet/tabt og void.

Hvad værre er, at der bliver sået tvivl om Spiritus selv står for spillene (ja - det står i plural form). Selvfølgelig gør han dét - indtil andet er bevist. Når man slynger sådanne påstande ud må man i det mindste argumentere/dokumentere sin sag - det kan man godt forvente af et stærkt signatur som Tsuni - andet er ganske uhæderligt. Det er ikke nogen større viden(skab), hvordan et navn staves. Med mit sparsomme norsk er jeg temmelig sikker på, at norsk "visst" ikke er "vist" på dansk - i den forstand det bliver fremlagt i #5. Spiritus bekræfter, som jeg forstår det, blot, at det helt sikkert skal være Martin og ikke Millar.

• Svara
      • 09
        Tsuni
        den 28 juli 2011 11:43

Nu startede odds på Millar i flere dueller lavere end det endte, da bookmakerne ikke var opmærksom på skottens sygdom og derfor havde god tro på ham. Jeg ved dog ikke hvad odds var på duellen Cancellara-Millar, da spillet blev lagt ud (jeg kan ikke se tidspunktet for analysen), men mit gæt er at den startede i ca. 1,30-3,20 hos Sportingbet.

Jeg kan godt se at jeg måske var lige hurtig nok i mine påstande mod Spiritus - det beklager jeg. Jeg står dog ved at jeg synes det er noget underligt at man skriver om Millar (alder, progression i løbet af sæsonen), hvis man har udset sig et spil på Tony Martin. Jeg går da ud fra at man lige tjekker info inden man laver en analyse - jeg går da ihf ikke rundt og husker på David Millars præcise alder og resultater i hovedet :-). Det ville da alt andet lige give mere mening hvis nu der havde stået noget info om tyskeren i spillet, og det bare var overskriften/tippet der var forkert.

Sprogfejlen tager jeg på min kappe.
        Jeg undrede mig bare, og kom nok til at tænke for højt. Som sagt beklager jeg.

Mvh

• Svara
      • 10
        Spiritus
        den 29 juli 2011 12:29

Nå skal jeg først starte med å si enda en gang at jeg beklager så mye for at jeg skrev feil mann i både overskrifta og analysen. Rett håpløst av meg!

Man kan spørre seg hvordan dette er mulig, og at det på den bakgrunn også kan stilles spørsmålstegn ved at undertegnede faktisk finner spillene selv.
        Vel, la meg få forklare. Grunnen til at jeg kunne hive ut så mye som 85 spill på 1 uke er at jeg har matematiske og statistiske metoder som gjør at jeg kan lage profitt på hvilken som helst idrett. Om dere går inn og ser på spillene mine har jeg tipsa på alt i fra fotball og sykling til vannpolo og dart, har til og med et aktuelt tips ute på stortingsvalget i Danmark i høst.
        Matematikk og statistikk supplert med litt info og forståelse av idretten er en av flere veier til Rom for å lage et godt overskudd over tid.
        Det fine med denne metoden synes jeg er at man kan spille mange spill, og med det tjene mange units. Selv om tbp blir noe lavere med mange mange spill er det tross alt antall units i pluss som forteller hvor mye man faktisk har tjent på oddsbetting.

Når det gjelder akkurat dette spillet blingset jeg fullstendig.
        Jeg så noen etapper av årest Tour, men jeg kan ikke si at sykling er en idrett jeg følger tett. Faktisk hadde jeg knapt hørt om Tony Martin og David Millar. På samme dag hadde jeg tenkt å tipse om Millar mot Boasson Hagen, men oddsen sank, og det tipset ble aldri noe ut av.
        På den måten blandet jeg enkelt og greit utøverne og skrev feil mann i duellen mot Cancellara.
        Tror og håper ingen spilte på Millar mot Cancellara.
        Selv om dette ble rettet opp på forumet er jeg enig i at spillet ble rettet som "spill ut" her på SpilXperten.
        Håper dette er en god nok forklaring. Mer ærlig kan jeg ikke være!
        Jeg har riktig nok drevet med flere forskjellige idretter, men det sier seg selv at det er begrenset av hvor mye man klarer å holde seg orientert ute i den store sportsverden.

Jeg har nå startet i jobb igjen etter ferie og har ikke like god tid og legge ut så mange tips, naturlig nok. Allikevel lover jeg at det skal komme spilforslag med jevne mellomrom fra min side her på SpilXperten.

• Svara
      • 11
        LAge
        den 31 juli 2011 01:42

Spiritus:
        Du får det til at lyde som om, at du er en eller anden form for guru. Jeg er ikke enig med dig. Jeg mener ikke, man skal rode sig ud i ekspertanalyser, hvis man kun har styr på det grundlæggende, hvilket man sagtens kan fastslå er tilfældet for dig, der, som du selv siger, dækker sportsgrene i alle afdelinger. Jeg mener ikke, man kan slå bookmakerne i det lange forløb, hvis man bare har generel viden om noget specifikt, for oddssætterne, der sætter odds for bookmakerne, må man gå ud fra har en vis indsigt i sportsgrenen, de sætter odds til.

Og at du kan tillade dig at dække en sport som cykling, når du selv siger, at du slet ikke anede, hvem Tony Martin og David Millar er, så må jeg simpelthen bare ryste på hovedet og rådgive alle, der overvejer at følge dine spil, at dobbelt- eller trippeltjekke dine analyser.

Og det er da klart, at du kommer til at forveksle Tony Martin og David Millar, når du før Touren ikke kendte nogen af dem.

Mvh

• Svara